Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Јавне опомене Савета за штампу медијима финансираним из буџета
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

21. 06. 2018.

Аутор: Весна Радојевић Извор: Раскрикавање

Јавне опомене Савета за штампу медијима финансираним из буџета

Криза око потенцијалне смене локалних власти у Параћину прелила се и у медије, те се од укупно 13 жалби Савету за штампу пет односило на Параћин. На последњој седници Савета портал Параћин онлине добио је три јавне опомене, а портал Пинк две због кршења Кодекса новинара приликом извештавања о локалним властима у овом граду.

Савет за штампу одлучио је да јавним опоменама казни портал Параћин онлине због текстова “Пауновић и раније штитио директоре који су вршили злоупотребе”, “Директор ЈП Дирекција за изградњу Општине Параћин наместио куму посао од 12,5 милона” и “Заменик председника општине Параћин доделио новац из државне касе приватној фирми у којој је директор?!”. 

Према образложењима чланова Комисије за жалбе портал је у овим текстовима кршио одредбе у вези са истинитошћу извештавања, новинарске пажње и одговорности новинара. 

У одговору на жалбу овај портал је оспорио надлежност Савета за штампу у овом случају тврдећи да су “у поступку регистрације”, те да то значи да још нису медиј, нити су особе које пишу текстове новинари, већ “грађани који објављују нешто на интернету”, због чега за њих не важи ни новинарски кодекс. 
Комисија, међутим, није прихватила твдње да није надлежна за одлучивање о повредама Кодекса уколико медиј није регистрован. 

„Портал Параћин онлине је, по својој форми и садржајима које објављује, несумњиво намењен јавном информисању и због тога медиј, што је додатно потврђено и намерама оних који га “уређују” да га региструју“, наводи се у једној од одлука Комисије. 

Две јавне опомене зарадио је и портал пинк.рс и то због одбијања да објаве исправку. Обе жалбе поднео је Одсек за инфомисање Општине Параћин. 

Јавну опомену добио је и лист Српски телеграф и то по жалби Министарства културе и информисања који су се жалили на текст “Платили да се пљују Срби”. Како је наведено у жалби, нетачна је информација да је министар Владан Вукосављевић финансирао филм у којем су Срби представљени као масовне убице. 

Српски телеграф је, према јавним подацима, у више наврата добијао новац преко конкурса за медијско суфинансирање упркос бројним одлукама о кршењу Кодекса новинара. 

Текстом “Инжењер Љубомир пуцао себи у главу због тешке болести? Детаљи самоубиства на Вождовцу”, портал Телеграф.рс прекршио је више одредби Кодекса новинара Србије, а жалбу је поднела Александра Поповић, ћерка покојника. Навела је да је портал у спорном тексту о самоубиству објавио име њеног оца, почетно слово презимена, старост, занимање, пуну адресу становања, као и фотографију главног улаза у зграду у којој је живео, начињену истог дана када се трагедија догодила, док је полиција обављала увиђај.

Већина чланова Комисије сматрала је да је текстом пређена граница коректног извештавања о трагедији, јер није постојао никакав јавни интерес да се спекулише о разлозима нечијег самоубиства и тако нарушава достојанство жртве. 

Комисија је одлучила и да је дневни лист Ало текстом “Морао сам да отворим уста и да гутам” прекршио више одредаба Кодекса новинара Србије пре свега оних који се тичу одговорности новинара и поштовања приватности. 

Чланица Комисије за жалбе Тамара Скрозза која је у жалби навела да је “чињеница да је новинарка листа Ало разговарала са дететом жртвом насиља и интервјуисала га о детаљима онога што је преживело, представља кршење тачке 7 Поглавља 6, по којој новинар никада не сме да злоупотреби емоције других људи, њихово незнање или недовољну способност расуђивања”. 

Комисија је оценила да постоји интерес јавности за случајеве злостављања деце, али да се оваквим сензационалистичким писањем, чији циљ свакако није боље инфомисање јавности, то злоупотребљава на начин који штети и јавном интересу, али пре свега интересима детета које је жртва наводног злостављања. 

Све одлуке Савета за штампу можете погледати овде.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси