Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Преписка Курира и ТВ Пинк (2015-2016)

22. 01. 2016.

Аутор: Јелена Попадић Извор: Политика

Кокаин, медији и блато

После „Курировог” покушаја непријатељског преузимања „Политике”, наставља се обрачун Родића против свих који су их у томе спречили

Власник „Курира” Александар Родић платио је некадашњем директору овог таблоида Александру Корницу 5.000 евра да Александра Вучића лажно оптужи за организовани криминал.

 

Тако барем произилази из емисије ТВ Пинк “Медијско блато”, у којој су пре три ноћи емитовани снимци Корница који у разговору са неидентификованим лицем, уз шмркање нечег белог, износи ове тврдње. Као што је познато, Корниц је крајем новембра прошле године поднео кривичну пријаву против премијера Вучића због наводне „принуде и подстрекивања”. Ту кривичну пријаву „Курир” је без проверавања објавио 29. новембра на насловној страни, а на порталу овог таблоида освануо је и снимак који је требало да докаже да је у присуству премијера и његовог брата, Корниц склопио договор са уредником „Информера” Драганом Ј. Вучићевићем да лажно оптуже Александра Родића.

Тужилаштво је у међувремену одбацило Корницеву пријаву против премијера, а МУП је због лажног пријављивања и подстрекивања поднео пријаве против Корница, Александра Родића и Милана Лађевића, тадашњег уредника „Курира”. Овај поступак је у току.

За најновије снимке приказане на Пинку заинтересовало се и Више јавно тужилаштво. „Тужилаштво је формирало предмет и затражило од ТВ Пинк достављање снимка. Након анализе, тужилаштво ће донети одлуку о даљем поступању у том предмету”, изјавила је Татјана Секулић, портпарол тужилаштва, за Танјуг.

Разговор са Александром Корницем снимљен је тајно, а некадашњи директор „Курира” у неколико наврата је конзумирао бели прах налик кокаину. Неповезано је говорио о рекетирању, уценама, претњама и осталим застрашујућим техникама таблоидног новинарства којима се наводно годинама користи „Курир”.

Он је објаснио да је, док је водио „Курир”, узео рекет од 10.000 евра од сина власника „Слап” пумпи чији је отац био у затвору. На тај начин, како је рекао, склопљен је пакт и „Курир” је престао да извештава о овом бизнисмену.

„Има тарифа за све и сваког”, рекао је Корниц и детаљно описивао како се богаташима намештају секс скандали.

Порекло снимка објављеног у „Медијском блату” није познато нити је наведено у емисији. Чини се да је материјал тајно снимљен крајем прошле године. Корниц је у једном тренутку рекао да ће тражити још новца од Родића, „тамо негде око Нове године”. Будући да је поднео кривичну пријаву против премијера, сматрао је да има право да захтева већу награду за труд, јер је „баш залегао”.

Такође, Корниц је изјавио како му је Драган Ј. Вучићевић, власник „Информера”, понудио 100 евра и рекао: „Хајде да се нађемо, па да нам певаш о Аци Родићу.” Ипак, Корниц је, како признаје, одлучио да „окрене причу” па је отишао код Александра Родића. На снимку емитованом на Пинку Александар Корниц признаје да је „цела фрка” настала јер је Родић хтео да купи „Политику” и „Новости”.

„И цела фрка се око тога подигла, зато да не би он имао три новине, најјаче. Јер, брате, ко држи медије за изборе тај је јак ко црна земља…”, речи су Александра Корница.

Да се „цела фрка подигла око ’Политике’” познато је откако је Александар Родић сам обавестио јавност да је Александар Вучић поручио некадашњим немачким партнерима „Политике” („Функе медија група”) да не продају потраживања „Политике” Родићима, као и да они нису власници чак ни своје сопствене медијске куће, „Адрија медија групе”. „Курир” се од тада окомио на премијера, а Александар Родић се одједном „сетио” да је протеклих година притискан и цензурисан и покушао је да се представи као жртва власти и борац за слободу изражавања. Нападе на премијера и владу „Курир” је појачао откако су најављени избори на пролеће.

--------------------------------------------------------

Костић и кредит АИК банке

Уредништво „Курира” понаша се потпуно другачије према онима од којих има корист. Пре неколико дана Александар Родић добио је кредит од 1,9 милиона евра од АИК банке, чији је власник Миодраг Костић. Као залог Родић је ставио једно од својих предузећа „Фатман”, које је прошле године остварило добит од само 112.000 динара и које нема ниједног запосленог. То је у најмању руку необично у ситуацији када су многи банкари који су давали кредите без колатерала у притвору. Но „Курир” уме да покаже захвалност, па је јуче на порталу овог листа Миодраг Костић веома позитивно представљен као „српски привредник који иде у корак са европским”.

Ово је нови пример необичног пословног односа које имају Костић и Родић. „Политика” је већ писала да је Родић, крајем 2014. године, заложио свој целокупни капитал код АИК банке због кредита од 470.000 евра. „Адрија медија група” тврди да вреди 12 милиона евра. Родић је кредит узео да би исплатио дуговање према истој АИК банци, која је у извршном поступку хтела да прода зграду у Влајковићевој улици, где се налази централа Родићеве „империје”, како би наплатила ранија потраживања.

Миодраг Костић у току јучерашњег дана није одговорио на наше питање колико је уобичајено да се кредит од 1,9 милиона евра одобри предузећу које има толико малу добит.

--------------------------------------------------------

Зашто је Милан Лађевић отишао са места уредника „Курира”

Неколико недеља након што је због наводног подстрекивања на лажно пријављивање саслушан у полицији, Милан Лађевић напустио је положај главног уредника „Курира”. И даље је запослен у „Адрија медија групи”, али на саветничким пословима.

Лађевић није био вољан да за „Политику” детаљније говори о томе зашто је отишао са уредничке функције нити зашто је одлучио да, без провере и доказа, на насловној страни „Курира” објави оптужбе Александра Корница да га је Александар Вучић одвео у подрум захтевајући да лажно оптужи Александра Родића, и то у замену за 120 евра.

Послао нам је поруку у којој тврди да је уредничко место напустио због „другачијег виђења уређивачке политике у односу на Александра Родића” и да о томе „не би детаљисао”. Он је рекао да не зна шта се дешава са кривичном пријавом поднетом против њега.

„Док сам био уредник, све је рађено професионално. Са Корницем никада нисам причао на тему кривичне пријаве. Државни органи ће одговорити на питање да ли га је неко други подстрекивао да то уради. Очекујем одговор у најкраћем року. Како су новинари могли да знају да је Корниц споран? Нисмо имали увид у његов здравствени картон нити у полицијски досије. Да ли ви сваког саговорника проверавате по здравственим институцијама и полицији? Не заборавите да је један део његове приче потврдио и Драган Ј. Вучићевић.”

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси