Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Зашто је СББ променио мишљење?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

18. 03. 2017.

Извор: РТС

Зашто је СББ променио мишљење?

Кабловски оператер СББ је једини који прави политичку причу од места ТВ програма на даљинским управљачима. Учинио је то одлуком да промени редослед ТВ програма усред изборне кампање за председника Србије, каже се у одговору РТС-а на саопштење СББ-а.

СББ би морао да јавности Србије објасни најмање две ствари. Прво: зашто је у размаку од 103 дана променио сопствену одлуку о распореду ТВ програма?

Да подсетимо и СББ и његове гласноговорнике, та компанија је 2. децембра прошле године доставила Регулаторном телу за електронске медије распоред програма у својој мрежи.

Друго: СББ треба да објасни зашто није и овога пута о промени обавестио РЕМ?

Портпарол СББ-а каже да је разлог промене распореда ТВ програма гледаност канала Н1. Ако је разлог гледаност, онда свакако на првом месту мора да буде РТС 1, јер је он 40 пута гледанији од Н1.

СББ подсећамо на још једну чињеницу. Управо је он био међу онима који су лобирали, и преко Европске комисије у Бриселу, да се донесе постојећи Закон о електронским медијима. У њему јасно пише да РЕМ ближе утврђује логичку нумерацију ТВ канала и да су оператори дужни да поштују његову одлуку.

Тај Закон се не односи само на оператора мултиплекса, како сугерише СББ, већ на све који дистрибуирају медијске садржаје, без обзира на технологију коју користе. Зато он важи и за СББ, и зато је СББ у децембру и обавестио РЕМ о својој нумерацији ТВ канала.

Али понављамо, ни ми ни СББ нисмо задужени за тумачење Закона, то је посао судова. РТС се не плаши ни домаћих ни међународних судова и користиће их да заштити своја права.

Коначно, Закон обавезује и СББ да не сме да ставља своје канале у привилеговану позицију. Променом редоследа ТВ програма, СББ је дебело прекршио ту одредбу. Он је четири своја канала померио на боље позиције, а четири програма РТС-а на лошије.

Подсећамо СББ, који се дичи својим бриселским везама, да у Европи не постоји пракса да се четири кабловска канала нађу испред три програма јавног медијског сервиса (РТС 2, РТС 3 и РТС ХД).

У Европи су јавни медијски сервиси на првим местима кабловских мрежа.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси