Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Desk  |  Vesti iz medija  |  Niko nikome ne veruje
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti iz medija

10. 10. 2018.

Izvor: Fonet

Niko nikome ne veruje

Novinari imaju sve manje želje da provere neku informaciju, ali i građani imaju sve manje strpljenja da čitaju i slušaju vesti, izjavio je FoNetu novinar televizije Al Džazira Marko Subotić, kome se čini da se izgubilo zlatno pravilo da bi vest, pre objavljivanja, trebalo da bude potvrđena iz tri nezavisna izvora.

On je, u serijalu razgovora Pres Ekstra o lažnim vestima, podsetio da se nekada govorilo "novinarska patka" i konstatovao da građani danas imaju sve manje strpljenja da primaju informacije.

S druge strane, novinari imaju sve manje želje da proveravaju vesti, pa primaju "zdravo za gotovo" sve što im stiže od političara, marketinških agencija ili kompanija, rekao je Subotić novinarki Ivani Šanjević.

Prema njegovim rečima, ranije je bilo zlatno pravilo da, pre objavljivanja, tri nezavisna izvora moraju da potvrde neku vest, dok sada retko ko to radi.

Danas se informacija dobija i prihvata kao da je apsolutna istina i tako se pomaže onom ko tu vest objavljuje, a šteti možda onoj drugoj strani, ukazao je Subotić.

On smatra da mediji to rade zbog rejtinga, prodaje ,"klikova" na internetu, ali i zbog interesa onih koji daju tu informaciju, ili političkog rejtinga.

Prilikom izbora američkog predsednika, objavljeno je 10 miliona tvitova, od kojih su dve trećine, ili oko šest miliona, prema rečima Subotića, bile lažne vesti ili povezane sa sajtovima koji šire teorije zavere.

Nekih šest miliona tvitova je neko organizovao i napisao, konstatovao je on i ukazao da se, zbog tolike navale informacija i razvoja interneta, ne može ni proceniti šta je tačno ili nije.

Vrlo je teško, naročito običnim građanima, da procene šta je istinito ili nje, ocenio je Subotić i predočio da bi novinari morali da odvoje vreme i dobro provere informaciju.

On misli da su društvene mreže doprinele tome da niko nikome ne veruje, "ili da svi veruju svima i primaju informacije zdravo za gotovo".

Pre 10, 15 godina, kada nije bilo Tvitera i Fejsbuka, imali smo lažne vesti, ali i demanti tih vesti, a sada kada 10.000 ili 15.000 ljudi pusti lažnu vest, svi će poverovati jer, kao što se kaže, 100 puta izgovorena laž postaje istina, objasnio je Subotić.

On je napomenuo da ima pokušaja da se, uoči novih američkih izbora napravi, nekakva veštačka inteligencija koja bi mogla da razvrstava lažne vesti od istiniih infomacija.

Ostaje nam da razmišljamo, uključimo mozak, čitamo i proveravamo, naglasio je Subotić i dodao da ekipa televizije Al Džazira u Srbiji nije bila žrtva lažnih vesti.

Ne seća se da je neko hteo da im "poturi" lažnu vest, jer kaže da za svoje priče uvek imaju više izvora, strana i uglova gledanja.

Država Katar, u kojoj je sedište Al džazire, bila je žrtva lažnih vesti, naglasio je Subotić i podsetio da je blokada Katara od drugih arapskih država posledica lažnih vesti. Te države su preko medija i društvenih mreža napravile sliku da Katar podržava terorizam i Iran u tom delu sveta i da jeta ekonomska blokada opravdana, rekao je Subotić.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi