Naslovna  |  Desk  |  Prepiska Kurira i TV Pink (2015-2016)  |  Kokain, mediji i blato
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Prepiska Kurira i TV Pink (2015-2016)

22. 01. 2016.

Autor: Jelena Popadić Izvor: Politika

Kokain, mediji i blato

Posle „Kurirovog” pokušaja neprijateljskog preuzimanja „Politike”, nastavlja se obračun Rodića protiv svih koji su ih u tome sprečili

Vlasnik „Kurira” Aleksandar Rodić platio je nekadašnjem direktoru ovog tabloida Aleksandru Kornicu 5.000 evra da Aleksandra Vučića lažno optuži za organizovani kriminal.

 

Tako barem proizilazi iz emisije TV Pink “Medijsko blato”, u kojoj su pre tri noći emitovani snimci Kornica koji u razgovoru sa neidentifikovanim licem, uz šmrkanje nečeg belog, iznosi ove tvrdnje. Kao što je poznato, Kornic je krajem novembra prošle godine podneo krivičnu prijavu protiv premijera Vučića zbog navodne „prinude i podstrekivanja”. Tu krivičnu prijavu „Kurir” je bez proveravanja objavio 29. novembra na naslovnoj strani, a na portalu ovog tabloida osvanuo je i snimak koji je trebalo da dokaže da je u prisustvu premijera i njegovog brata, Kornic sklopio dogovor sa urednikom „Informera” Draganom J. Vučićevićem da lažno optuže Aleksandra Rodića.

Tužilaštvo je u međuvremenu odbacilo Kornicevu prijavu protiv premijera, a MUP je zbog lažnog prijavljivanja i podstrekivanja podneo prijave protiv Kornica, Aleksandra Rodića i Milana Lađevića, tadašnjeg urednika „Kurira”. Ovaj postupak je u toku.

Za najnovije snimke prikazane na Pinku zainteresovalo se i Više javno tužilaštvo. „Tužilaštvo je formiralo predmet i zatražilo od TV Pink dostavljanje snimka. Nakon analize, tužilaštvo će doneti odluku o daljem postupanju u tom predmetu”, izjavila je Tatjana Sekulić, portparol tužilaštva, za Tanjug.

Razgovor sa Aleksandrom Kornicem snimljen je tajno, a nekadašnji direktor „Kurira” u nekoliko navrata je konzumirao beli prah nalik kokainu. Nepovezano je govorio o reketiranju, ucenama, pretnjama i ostalim zastrašujućim tehnikama tabloidnog novinarstva kojima se navodno godinama koristi „Kurir”.

On je objasnio da je, dok je vodio „Kurir”, uzeo reket od 10.000 evra od sina vlasnika „Slap” pumpi čiji je otac bio u zatvoru. Na taj način, kako je rekao, sklopljen je pakt i „Kurir” je prestao da izveštava o ovom biznismenu.

„Ima tarifa za sve i svakog”, rekao je Kornic i detaljno opisivao kako se bogatašima nameštaju seks skandali.

Poreklo snimka objavljenog u „Medijskom blatu” nije poznato niti je navedeno u emisiji. Čini se da je materijal tajno snimljen krajem prošle godine. Kornic je u jednom trenutku rekao da će tražiti još novca od Rodića, „tamo negde oko Nove godine”. Budući da je podneo krivičnu prijavu protiv premijera, smatrao je da ima pravo da zahteva veću nagradu za trud, jer je „baš zalegao”.

Takođe, Kornic je izjavio kako mu je Dragan J. Vučićević, vlasnik „Informera”, ponudio 100 evra i rekao: „Hajde da se nađemo, pa da nam pevaš o Aci Rodiću.” Ipak, Kornic je, kako priznaje, odlučio da „okrene priču” pa je otišao kod Aleksandra Rodića. Na snimku emitovanom na Pinku Aleksandar Kornic priznaje da je „cela frka” nastala jer je Rodić hteo da kupi „Politiku” i „Novosti”.

„I cela frka se oko toga podigla, zato da ne bi on imao tri novine, najjače. Jer, brate, ko drži medije za izbore taj je jak ko crna zemlja…”, reči su Aleksandra Kornica.

Da se „cela frka podigla oko ’Politike’” poznato je otkako je Aleksandar Rodić sam obavestio javnost da je Aleksandar Vučić poručio nekadašnjim nemačkim partnerima „Politike” („Funke medija grupa”) da ne prodaju potraživanja „Politike” Rodićima, kao i da oni nisu vlasnici čak ni svoje sopstvene medijske kuće, „Adrija medija grupe”. „Kurir” se od tada okomio na premijera, a Aleksandar Rodić se odjednom „setio” da je proteklih godina pritiskan i cenzurisan i pokušao je da se predstavi kao žrtva vlasti i borac za slobodu izražavanja. Napade na premijera i vladu „Kurir” je pojačao otkako su najavljeni izbori na proleće.

--------------------------------------------------------

Kostić i kredit AIK banke

Uredništvo „Kurira” ponaša se potpuno drugačije prema onima od kojih ima korist. Pre nekoliko dana Aleksandar Rodić dobio je kredit od 1,9 miliona evra od AIK banke, čiji je vlasnik Miodrag Kostić. Kao zalog Rodić je stavio jedno od svojih preduzeća „Fatman”, koje je prošle godine ostvarilo dobit od samo 112.000 dinara i koje nema nijednog zaposlenog. To je u najmanju ruku neobično u situaciji kada su mnogi bankari koji su davali kredite bez kolaterala u pritvoru. No „Kurir” ume da pokaže zahvalnost, pa je juče na portalu ovog lista Miodrag Kostić veoma pozitivno predstavljen kao „srpski privrednik koji ide u korak sa evropskim”.

Ovo je novi primer neobičnog poslovnog odnosa koje imaju Kostić i Rodić. „Politika” je već pisala da je Rodić, krajem 2014. godine, založio svoj celokupni kapital kod AIK banke zbog kredita od 470.000 evra. „Adrija medija grupa” tvrdi da vredi 12 miliona evra. Rodić je kredit uzeo da bi isplatio dugovanje prema istoj AIK banci, koja je u izvršnom postupku htela da proda zgradu u Vlajkovićevoj ulici, gde se nalazi centrala Rodićeve „imperije”, kako bi naplatila ranija potraživanja.

Miodrag Kostić u toku jučerašnjeg dana nije odgovorio na naše pitanje koliko je uobičajeno da se kredit od 1,9 miliona evra odobri preduzeću koje ima toliko malu dobit.

--------------------------------------------------------

Zašto je Milan Lađević otišao sa mesta urednika „Kurira”

Nekoliko nedelja nakon što je zbog navodnog podstrekivanja na lažno prijavljivanje saslušan u policiji, Milan Lađević napustio je položaj glavnog urednika „Kurira”. I dalje je zaposlen u „Adrija medija grupi”, ali na savetničkim poslovima.

Lađević nije bio voljan da za „Politiku” detaljnije govori o tome zašto je otišao sa uredničke funkcije niti zašto je odlučio da, bez provere i dokaza, na naslovnoj strani „Kurira” objavi optužbe Aleksandra Kornica da ga je Aleksandar Vučić odveo u podrum zahtevajući da lažno optuži Aleksandra Rodića, i to u zamenu za 120 evra.

Poslao nam je poruku u kojoj tvrdi da je uredničko mesto napustio zbog „drugačijeg viđenja uređivačke politike u odnosu na Aleksandra Rodića” i da o tome „ne bi detaljisao”. On je rekao da ne zna šta se dešava sa krivičnom prijavom podnetom protiv njega.

„Dok sam bio urednik, sve je rađeno profesionalno. Sa Kornicem nikada nisam pričao na temu krivične prijave. Državni organi će odgovoriti na pitanje da li ga je neko drugi podstrekivao da to uradi. Očekujem odgovor u najkraćem roku. Kako su novinari mogli da znaju da je Kornic sporan? Nismo imali uvid u njegov zdravstveni karton niti u policijski dosije. Da li vi svakog sagovornika proveravate po zdravstvenim institucijama i policiji? Ne zaboravite da je jedan deo njegove priče potvrdio i Dragan J. Vučićević.”

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs