Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Svi se žale povereniku i ombudsmanu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

15. 09. 2010.

Izvor: B92

Svi se žale povereniku i ombudsmanu


Beograd - Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitnik građana ocenili da zabrinjava koliki je broj građana koji se obraćaju povereniku i ombudsmanu.

Rodoljub Šabić u avgustu je primio 300 žalbi vezano za slobodan pristup informacijama, a Saši Jankoviću dnevno stigne oko 40 pritužbi.

Pri tome, kaže poverenik za informacije od javnog značaja, veliki deo žalbi vezan je za informacije koje treba da budu dostupne najširoj javnosti bez ikakvih problema.

Prema rečima Šabića, po broju podnetih zahteva vlastima i broju zahteva kojima se izašlo u susret napravljen je pomak, ali broj žalbi raste "dramatično" što pokazuje da vlast uporno ne shvata šta je suština prava na slobodan pristup informacijama.

Obaveza je vlasti da ima proaktivan odnos i da sama daje što više podataka o svom radu jer to je elementarna stvar jer građani imaju pravo da znaju kako se troši novac iz budžeta, rekao je Šabić, navodeći da takvi podaci moraju da se nađu u posebnom registru na sajtu.

Šabić je rekao da čak dobija žalbe državnih organa koji se žale na druge državne organe jer ne daju informacije.

Tako je skupštinski Administrativni odbor tražio informacije o platama direktora državnih preduzeća, što je, kako je rekao Šabić, karikaturalno i govori o međusobnom odnosu državnih organa.

U protekla dva meseca Savet za borbu protiv korupcije je podneo povereniku 21 žalbu, rekao je Šabić.

Zaštitnik građana Saša Janković rekao je da postoji opasnost da ta intitucija bude neefikasna zbog ogromnog broja pritužbi građana koje u principu ne bi trebalo uopšte da budu sporne.

Međutim, građani zbog nefunkcionisanja drugih institucija i organa, zbog činjenice da se svakodnevno u svom životu sreću sa tim problemima, traže neku instituciju koja funkcioniše i nalaze je i u zaštitniku građana, rekao je Janković, dodajući da dnevno ima 40 pritužbi od kojih je načelno 30 osnovano.

Janković je upozorio da je Poslovnikom predviđeno da skupština može da pokrene postupak za utvrđivanje odgovornosti zaštitnika građana ukoliko ne usvoji izveštaj.

To nema nigde u svetu, rekao je Janković navodeći da je to situacija koja stoji nad glavom zaštitnika građana i tera ga da razmišlja šta će biti ako napiše kritički izveštaj.
FoNet

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi