Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Novinarstvo kao zamorče
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

12. 08. 2010.

Izvor: Politika

Novinarstvo kao zamorče

Mediji
Hoće li naš ritual, potreba i jutarnje zadovoljstvo uz kafu – novine i dalje samo koštati na kiosku ali ne i na Internetu?

Sudeći prema odgovoru američke štampe na potez „Tajmsa”, koji je krajem juna počeo da naplaćuje za svoj onlajn sadržaj, izdavači ne žure da kopiraju britanski list i uvedu ovu rizičnu novinu.

– Ne nameravamo da naplaćujemo pristup našem sajtu – objašnjava za „Politiku” Sem Medis, zamenik izvršnog urednika najtiražnijih američkih novina „Ju-Es-Ej tudej”.

– Možemo da opstanemo onako kako poslujemo sada, znači od prodaje štampanih izdanja i prihoda od reklama, kako onih u štampi tako i onih na netu. Ipak, kako dodaje Medis, uredništvo pažljivo posmatra šta se dešava kod konkurencije i traži najbolji model za privlačenja većeg broja čitalaca i oglašivača. I pored toga što se brojni listovi žale na pad tiraža, „Ju-Es-Ej tudej” nema problema sa gubitkom čitalaca. Prosečan tiraž im je u aprilu bio 1,8 miliona primeraka, dok je sajt dnevno posećivao 2,1 milion korisnika. Broj onih koji su u junu posećivali njihove strane na Internetu skočio je za 26 odsto.

– To ipak ne znači da ćemo sedeti skrštenih ruku. U stvari, neke manje, lokalne novine iz korporacije koja izdaje „Ju-Es-Ej tudej”, „Ganet”, eksperimentišu sa naplatom onlajn sadrža, ali nama to nije interes.Ohrabrujuće za ljude iz novina je i to što je „Ju-Es-Ej tudej” pre nekoliko meseci kreirao aplikaciju za čitanje svog elektronskog izdanja na ajpodu i da za ovu uslugu uopšte nisu morali da naplaćuju jer sve vreme imaju sponzora. Iako su u početku verovali da će posle nekoliko meseci morati da promene pravila, u međuvremenu im se javilo još sponzora tako da „Ju-Es-Ej tudej” na ajpodu ostaje besplatan.

– Veb postoji samo petnaest godina, a štampa vekovima, i uopšte nije tako kritično kao što mnogi govore jer ćemo pronaći neki model poslovanja. Sada smo svi u medijima deo jednog velikog eksperimenta i niko ne zna kako će se on završiti. Najtiražniji list u Ohaju i jedan od dvadeset najvećih listova u SAD „Plejn diler” takođe ne planira da kao „Fajnenšel tajms” i „Volstrit džornal” od svojih onlajn korisnika zatraži novac za pretplatu.

– Koliko je meni poznato, ne planiramo da počnemo da naplaćujemo za naš sadržaj na Internetu. Trenutna strategija je da privučemo još više čitalaca na sajt – objašnjava za naš list Elizabet Salivan, urednica strane sa komentarima u ovim novinama.„Plejn diler” je još jedan primer uspešnog poslovanja a istraživanja su pokazala da je uspeo da u većoj meri privuče potencijalne čitaoce odnosno potencijalno tržište nego listovi u Njujorku, Čikagu, Bostonu...

– Očigledno je da ljudi menjaju način na koji dolaze do vesti, ali na nama je da sada vidimo kako da dođemo do novog tržišta i iskoristimo nove tehnologije.Pretplata ne ulazi na veb na velika vrata, slažu se naši sagovornici, ali eksperiment još traje.
J. Stevanović

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi