Vesti
06. 09. 2010.
Preko bilborda do Vikipedije
Na stotinak mesta u Beogradu postavljene reklame znamenitih ličnosti koje su delom zadužile domaću i svetsku istoriju, nauku i kulturu. Umesto informacija kojima nas zatrpavaju drugi bilbordi, na ovim je samo podatak koji upućuje na Vikipediju.
Verovatno su vam izgledom i sadržajem privukli pažnju bilbordi koje sve češće viđamo u Beogradu.
Za razliku od vatrometa boja i reklamnih poruka na koje smo navikli, na novim bilbordima su jednostavne slike ličnosti koje su delom zadužile domaću i svetsku istoriju nauke i kulture.
Reč je o projektu "Lik i link" Vikipedije i studija "Štap i kanap".
Da u stvarnosti ne bi bilo kao u aktuelnoj šali o nastavnici koja govori o Mariji Kiri, a učenici je uz smeh ispravljaju objašnjavajući da se kaže Maraja Keri, dobro dođu ovakvi poduhvati.
Na stotinak mesta u gradu slike znamenitih ličnosti čija imena ćemo pronaći u Internet enciklopediji.
Jer umesto niza informacija kojima nas zatrpavaju drugi bilbordi, na ovim je samo podatak koji upućuje na Vikipediju.
Sveta Matić iz "Mediapraksisa" kaže da reklama tako, na jedan moderan i savremen način, vraća kulturu među ljude i u gradove.
"Ličnosti su veoma pažljivo probrane. Svaka ličnost u sebi nosi neku određenu poruku", objašnjava Matić i dodaje da su efekti kampanje već uočljivi.
Autor projekta Marko Crnobrnja kaže da se, između ostalih, na bilbordima nalaze Ksenija Atanasijević, prva žena doktor filozofije u Srbiji, zatim Ričard Stalman, osnivač i tvorac prvog besplatnog softvera i mnogi drugi.
Kulturi nije svojstvena agresivnost zato je projekat baš ovako zamišljen, kažu autori, pa i očekivano dejstvo dolazi sporije.
Uskoro ćemo na velikim tablama videti likove drugih velikana jer ovo je tek početak.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.