Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Omiljene agencije političkih stranaka
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

05. 02. 2014.

Izvor: Politika

Izveštaj Saveta za borbu protiv korupcije Vlade Republike Srbije o pritiscima i kontroli medija (septembar 2011) 14

Omiljene agencije političkih stranaka

Ministarstvo zdravlja, dok je na čelu bio Tomica Milosavljević, imalo je aktivnu saradnju sa agencijom „Cross Communications” Svetlane Blagojević, koja je radila kampanje „Srbija protiv raka”.

Kako bi promovisalo borbu protiv raka, Ministarstvo je 2009. godine platilo produkciju serije „Selo gori, baba se češlja” (8,35 miliona dinara) preko konzorcijuma „Contrast studios ” i „Media house”. Agencija Blagojevićeve je, takođe, radila kampanju „Klikni bezbedno”, vrednosti od 2,5 miliona dinara, za Ministarstvo telekomunikacija, na čijem je čelu takođe bio kadar G17 plus.

Agencije „Meken Erikson grupe” i „Stoa” pružaju usluge institucijama na čijem su čelu kadrovi DS-a, kao što su „Telekom Srbija”, Ministarstvo poljoprivrede, Ministarstvo trgovine i usluga ili Ministarstvo spoljnih poslova. Agencija „Stoa” već više godina radi za Skupštinu grada Beograda, kao i Skupštinu grada Novog Sada, koju tradicionalno vodi DS.

Agencija „Profajler tim” Gorana Veselinovića, u kojoj je prema informacijama SRS-a zaposlen Aleksandar Vučić, zamenik predsednika SNS-a, radila je tokom 2009. godine PR usluge Ministarstvu rudarstva i energetike za mesečni iznos od 300.000 dinara, a otkako je SNS preuzeo vlast u Zemunu i Voždovcu, svakog meseca ova agencija od tih opština inkasira između 300.000 i 400.000 dinara.

Interesantno je da „Profajler” tim nema drugih klijenata među državnim institucijama, već samo tamo gde SNS ima vlast.

Pre pada sa vlasti, DSS i Nova Srbija takođe su imali svoje omiljene agencije i to se najbolje vidi na primeru agencije „Arts and Crafts” Miljana Šćekića, koja je radila više poslova za Ministarstvo za Kosovo tokom 2008. godine, ukupne vrednosti 7,87 miliona dinara. Agencija je štampala stone kalendare, lepila plakate, postavljala bilborde i producirala TV programe, a sve u okviru kampanje „Kosovo je Srbija”.

Kreirali su bilborde na kojima su dominirale slike svetskih državnika sa njihovim izjavama o očuvanju zemlje i demokratije. Agencija je te godine ostvarila prihod od preko 20 miliona dinara, ali zato sledeće godine tek 1,32 miliona, zbog čega se može zaključiti da je opstajala zahvaljujući poslovima sa političkom podrškom, pre svega stranaka DSS-NS.

Šćekić je bio savetnik Maje Gojković u vreme kada je bila na funkciji gradonačelnice Novog Sada, a njegova agencija radila je kampanju Velimiru Iliću, predsedničkom kandidatu Nove Srbije na izborima 2008. godine. Kampanja „Kosovo je Srbija” za različite tipove usluga obuhvatila je još niz angažovanih agencija („Grifon media”, „Masel grupa”, „Mediana adria”), ali i dva povezana preduzeća za proizvodnju dokumentarnih filmova o Kosovu – „Ronin oil” i „Sans Oil”, koja je danas u likvidaciji.

Analizom dokumentacije mogu se uočiti i primeri da pojedine agencije pružaju usluge nizu institucija koje se vezuju za rad pojedinog političara. Tako je agencija „Stoa”, iako nema drugih većih poslova, uvek bila angažovana gde je i ministar Saša Dragin. Dok je bio na čelu Ministarstva životne sredine, od 2007. do 2008, „Stoa” je radila PR za Fond za zaštitu životne sredine, a kako je Dragin preuzeo Ministarstvo poljoprivrede, tako je agencija „Stoa” postala najpovoljnija za to Ministarstvo, ali je posebno angažovana za niz organa koje su u sklopu te institucije (Generalni inspektorat ministarstva i Uprava za agrarna plaćanja).

Ministarstvo poljoprivrede posebno je plaćalo agenciju „Stoa” za usluge informisanja (3,39 miliona dinara), a posebno za usluge informisanja o Generalnom inspektoratu Ministarstva poljoprivrede i Uprave za agrarna plaćanja. Vlasnik agencije „Stoa” je Ljubomir Podunavac, politikolog i aktivista DS-a, koji je trenutno, pored angažmana u svojoj agenciji, na funkciji direktora RTV Šabac, sa kojom Ministarstvo takođe ima poslovnu saradnju, dok je supruga ovog marketinškog stručnjaka Jelena Kosanić Podunavac odnedavno na čelu informativnog programa RTV B92.

Pored toga, Ministarstvo poljoprivrede je imalo ugovore i sa većim brojem drugih marketinških agencija: „Meken Erikson grupe”, „Media S SMBG”, „Ebart”, „Can Advertising”, „Grafoprojekt”, „Ideological factory”, „Infobiro”, „Milk& Honey Communications” i „Bimbros”.

„Grafoprojekt” je 2008. proizvodio četiri TV emisije pod nazivom „Agrosvet”, vredne 2,2 miliona dinara, koje je trebalo da se emituju na 53 lokalne TV stanice, a naredne godine iste emisije radila je povezana firma „Bimbros” (za 3,06 miliona dinara), čiji je vlasnik izvesni Zoran Vasiljević.

Među agencijama koje je angažovalo Ministarstvo poljoprivrede jedan broj im sedište u Novom Sadu, kao „Ideological factory”, koja je 2009. angažovana za snimanje edukativno informativnog spota za Ministarstvo, vrednosti 3,33 miliona dinara, što je bio jedini prihod te firme u toj godini. Vlasnik firme je izvesni Vujadin Vukmirović, a direktor Peđa Popić, obojica iz Novog Sada i članovi „Rotarakt udruženja”, tzv. omladine Rotari kluba, u kojem je bio aktivan i ministar Dragin. Istovremeno, Dragin je angažovao drugu novosadsku firmu, „Milk&Honey Communications" za kupovinu vremena u medijima za 12,03 miliona dinara. Vlasnik ove firme je izvesni Goran Ivetić, koji se nalazio na listi kandidata za poslanike Pokret snaga Srbije.

Ministar Slobodan Milosavljević, u svojstvu ministra poljoprivrede od 2007. do 2008, angažovao je agenciju „Communis” za PR, da bi ta ista agencija, zajedno sa njim, „prešla” u Ministarstvo trgovine i usluga i tamo bila najpovoljnija. „Communis” je vlasništvu Ivana Stankovića, koji je u javnosti poznat kao jedan od prvih domaćih marketinških stručnjaka, osnivač prve marketinške agencije u Srbiji „Saatchi&Saatchi”.

Nastaviće se

Komentari (1)

ostavi komentar
sre

05.02.

2014.

anonymous [neregistrovani] u 18:44

za ubiti se

Ovo je bolje ne čitati, da čovek ne poludi. Toliko.

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi