Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Odbrambena kampanja bivšeg ministra
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

03. 02. 2014.

Izvor: Politika

Izveštaj Saveta za borbu protiv korupcije Vlade Republike Srbije o pritiscima i kontroli medija (septembar 2011) 12

Odbrambena kampanja bivšeg ministra

Upadljivo je da je „Blic” tokom 2010. godine objavio izuzetno veliki broj tekstova u kojima se pominje ministar Oliver Dulić, najčešće u pozitivnom kontekstu.

Zabeleženi su samo retki kritički tekstovi u vezi sa postupkom koji je protiv njega bila povela Agencija za borbu protiv korupcije, zbog navoda o mogućem sukobu interesa u koji je dospeo zbog činjenice da njegovo preduzeće „DG comp”, posluje sa 70 preduzeća i institucija koje se finansiraju iz budžeta Republike Srbije.

Posledica ovakve saradnje medija i državnih institucija može biti relativizacija postupaka pojedinih državnih funkcionera i ublažavanje reakcija javnosti uz pomoć medija, umesto da upravo oni budu nosioci otkrivanja nezakonitosti i korupcije državnih organa.

Agencija za privatizaciju je na trećem mestu, sa godišnjom potrošnjom od oko 62 miliona dinara, pa možda zbog toga većina medija počinje da informiše javnost o problemima u privatizaciji tek kada se neka privatizacija zvanično poništi.

Najveća sredstava Agencija troši na štampane medije – „Večernje novosti”, „Blic”, „Politiku” i „Pres”. Interesantno je da usluge televizijskog prenosa aukcija pruža upravo TV Avala, koja se nalazi u vlasništvu konsultanta Danka Đunića, koji inače i obavlja veći broj konsultantskih poslova za Agenciju.

Ugovorom o televizijskom prenosu aukcija iz februara 2008. godine definisano je da će TV Avala po pojedinačnom prenosu aukcije dobijati 850 evra, odnosno 350 evra za troškove prenosa signala, a 500 evra za troškove produkcije. Međutim, ugovorom nije definisana dinamika realizacije, niti koliko će biti prenosa na godišnjem nivou, pa nije moguće izračunati koliko je TV Avala do sada zaradila od ovog posla.

Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja sledi Agenciju sa godišnjim izdvajanjima ne manjim od 60 miliona dinara, što takođe može da bude razlog što o radu tog Ministarstva gotovo da nema kritičkih sadržaja u medijima.

Najviše sredstava je izdvojeno za usluge nacionalnih televizija RTV B92, RTS i RTV Pink. Tvrdnje sada već bivšeg ministra Dinkića da nije mogao da promoviše svoj rad, posmatrano iz ugla potrošnje budžeta na medije, netačne su, jer je to ministarstvo imalo sve nacionalne televizije na platnom spisku. Čak je jedan broj medija, upravo kada je ministar smenjen, svoje sadržaje pretvorio u odbrambenu kampanju bivšeg ministra. Tih dana, Dinkić je više puta bio na naslovnoj strani sajta B92, a redovno su i nakon toga u informativnom programu te televizije praćene njegove aktivnosti, iako je sada samo šef poslaničke grupe Ujedinjenih regiona Srbije.

TV B92 je od Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja 2009. inkasirala 14,34 miliona dinara, Pink 14,18 miliona, a RTS 11,06 miliona dinara. Štampani mediji su od Ministarstva na ime oglašavanja 2009. primili 2,7 miliona dinara.

„Novosti” su u 2009. godini pratile rad Ministarstva na internet izdanju www.novosti.rs za 210.000 dinara i izradile kartu „Banje Srbije” za 290.000 dinara. „Blic” je 2010. godine radio specijalni dodatak iz oblasti ekonomije za 590.000 dinara, kojim je posebno predviđeno objavljivanje intervjua sa ministrom Dinkićem. Magazin „Status” je tokom 2010. od Ministarstva dobio posao praćenja rada te institucije vredan 3,3 miliona dinara, sa obavezom da u svakom broju objavi tekst o njegovom radu.

Ministarstvo zdravlja godišnje izdvaja oko 35 miliona dinara za promocije u medijima. Najveći deo sredstava potrošen je u okviru kampanje za vakcinaciju protiv virusa H1N1 „Zavrni rukav”. Zato se može zaključiti da je to razlog zbog kojeg je veoma mali broj medija objektivno izveštavao o poslu hitne nabavke vakcina protiv virusa H1N1 tokom 2009. godine, pa su građani, umesto objektivne informacije, od medija dobijali samo zvanične pozive da se vakcinišu.

Odgovornost Ministarstva zdravlja i ministra Tomice Milosavljevića u tom poslu u medijima je vrlo retko dovođena u pitanje, iako se na kraju ispostavilo da je postupak nabavke bio sporan, a količina nabavljenih vakcina velika i nepotrebna.

List „Politika” je retko objektivno izveštavao o ovom problemu, ali je tokom tog perioda od Ministarstva zaradio 3,22 miliona dinara, odmah posle TV B92, na kojoj su emitovane reklame u iznosu od 5,53 miliona dinara. Ministarstvo je direktna budžetska sredstva u 2009. godini utrošio i na „Blic” kroz podršku projektu „Atlas ljudskog tela” i to 2,36 miliona dinara, ali to nije prikazano kao oglašavanje.

Uz Ministarstvo je vezan Institut za zdravlje Batut sa godišnjom potrošnjom od oko 34 miliona na promocije, i to su najčešće bile kampanje protiv pušenja ili nekih drugih oblika zavisnosti, pa zbog toga nije neobično što se o Batutu uglavnom izveštava pozitivno. RTS je od Batuta 2008. ostvario 5,8 miliona dinara, B 92 4,07 miliona dinara, TV Avala 2,74 miliona dinara, a dnevni list „Danas” 1,2 miliona dinara.

Ministarstvo poljoprivrede je tokom 2009. godine na promociju potrošilo ne manje od 30 miliona dinara, ali je sredstava plasiralo preko nekoliko marketinških agencija, pa se ne može utvrditi u kojim medijima su plasirane reklame.

Istovremeno, stiče se utisak da se stanje u ovoj oblasti pogoršalo u proteklom periodu, dok su u medijima umesto obaveštavanja o temama važnim za poljoprivrednike, popularizovane aktivnosti Ministarstva. Tako je ekološki dodatak „Politike” „Zelene strane” u 2008. godini čak imao obavezu da zbog izdvojenih 2,4 miliona dinara „u tekstovima podrži aktivnost Ministarstva”.

Za tematski dodatak „Blic poljoprivreda” u 2010. godini bilo je predviđeno da će Ministarstvo poljoprivrede platiti „Blicu” 510.000 po dodatku (6,12 miliona dinara), pa se u skladu sa tim ministar Dragin češće pojavljivao u „Blicu”, kao i na TV B92, jer je za deset emisija „Uvećanje” na B92 info kanalu, Ministarstvo u junu 2010. opredelilo tri miliona dinara.

Nastaviće se

 

Komentari (1)

ostavi komentar
pon

03.02.

2014.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [neregistrovani] u 11:55

Sta je sa slucajem Botanicke baste "Jevremovac"?

Povodom gornjeg teksta, skrecem paznju i na zaboravljeni slucaj, tekst "Botanička bašta ostala raskopana" (http://www.pressonline.rs/info/beograd/243826/botanicka-basta-ostala-raskopana.html).

Uz "Press"-ov tekst, umesto komentara prikljucio sam tada sledecu molbu:

"MINISTARSTVO ENERGETIKE, RAZVOJA I ZASTITE ZIVOTNE SREDINE
Ministarka, Zorana Mihajlovic
Beograd, Nemanjina 11

MINISTARSTVO PROSVETE, NAUKE I TEHNOLOSKOG RAZVOJA
Ministar, dr Zarko Obradovic
Beograd, Nemanjina 22–26

Predmet: Molba

Postovani gospodjo Mihajlovic i gospodine Obradovicu,

Povodom prestanka radova u Botanickoj basti "Jevremovac" i njenog zatvaranja za javnost, molim vas u svoje i ime drugih stalnih posetilaca, majki sa malom decom i starih ljudi, da preduzmete sve raspolozive mere za obezbedjenje potrebnih finansijskih sredstava radi zavrsetka ili bar sanacije ("konzervacije") zapcete rekonstrukcije vodovodne instalacije, pesackih staza i klupa. Unapred hvala.

Iskreno,
Dejan Popovic

Beograd, 25. septembar 2012."

P. S. - Botanicka basta "Jevremovac" je posle vise od godinu dana i dalje zatvorena za javnost. Zasto?

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi