Vesti
10. 10. 2014.
Oglas u novinama efikasniji od televizijske reklame
Ko želi da efikasno i povoljno proda proizvod, neka se oglašava u novinama.
To je jedna od poruka koja se mogla čuti na predstavljanju istraživanja „Realna čitanost i objektivni marketinški potencijal”, koje je uradio „Partner Research Solutions”.
Prema rečima Miroslava Šutića, direktora ove agencije, brojna istraživanja pokazala su da je potrebno šest do osam emitovanja spota na televiziji da bi gledalac mogao da ga reprodukuje, dok je kod štampe dovoljno već jedno listanje oglasa.
On je dodao i da je deset puta jeftinije oglašavati se u novinama, sa istim efektom koji se dobija na TVu.
Istraživanje je pokazalo da samo 17 odsto čitalaca dnevnih novina baci oglasni dodatak bez čitanja, dok 8,8 odsto čak i sačuva. Takođe, oglase čita oko 20 odsto čitalaca novina.
U okviru istraživanja urađena je i anketa koja je obuhvatila 1.170 ispitanika, čitalaca dnevnih novina, a kako objašnjava Narcis Selimić, pomoćnik direktora agencije „Partner Research Solutions”, istraživanje je rađeno po novoj metodi merenja efikasnosti oglašavanja, koja je dala bitno drugačije podatke od onih kojima se u medijima najčešće barata. Fokus istraživanja bila je efektivnost oglašavanja u štampanim medijima, a ispitivana je i „čitanost oglasa”, kategorija koja se retko ili gotovo nikad ne pojavljuje u sličnim izveštajima.
„Čitanost oglasa” podrazumeva da je neko oglas zapamtio u toj meri da je kasnije u stanju da ga reprodukuje, objašnjava Selimić.
- Dakle, ispitanik ne treba na pitanje kakav je oglas video u novinama da odgovori samo da je to bio oglas za neku banku. Ako zna da vam kaže i ime banke i o kakvom se kreditu radilo, on je u stanju da ga reprodukuje. U tom delu istraživanja, imali smo fokusgrupe, radili smo dodatna istraživanja, pa smo onda došli, osim podataka o prosečnoj dnevnoj čitanosti novina i do podatka o tome koliko čitalaca čita oglase - kaže Selimić.
Iako po tiražu ima novina koje su ispred „Politike”, oglašavanje na njihovim stranama manje je efikasno.
Selimić, tako, ističe da efikasnost oglasa zavisi i od čitalačke strukture, pa je tako jedan oglas u „Politici”, zavisno od toga kakva je kampanja i koja je ciljna grupa, daleko korisnije objaviti nego u „Blicu” i obrnuto.
Istraživanjem su bili obuhvaćeni i podaci o čitanosti štampanih medija, a kako su sami autori istraživanja naveli, neki brojeve koji govore o čitanosti učinili su im se nerealnim i nisu se poklopile sa njihovim metodom.
Među njima su i podaci da štampu dnevno čita tri miliona čitalaca, da pojedine dnevne novine imaju od 500.000 do 850.000 čitalaca svakog dana, kao i da svaki primerak novina čita šest do osam, pa i deset ljudi.
- To su zablude od kojih pate i izdavači i oglašivači. Izdavači ne znaju šta će sa tim brojevima, a oglašivačima se one čine nerealnim - kaže Selimić.
Prema podacima „Partnera”, u Srbiji ima 1,2 miliona aktivnih čitalaca, jedne dnevne novine u proseku čita 1,5 čitalaca, a dnevno se proda 500.000 primeraka dnevnih novina. Među čitaocima dnevne štampe, najviše je onih između 55 i 64 godina (169.443), dok mlađe populacije, između 25 i 34 godine, ima 89.608. Čitaoci novina uglavnom imaju srednjoškolsko obrazovanje (466.524), onih sa višom stručnom spremom ima 181.191, a sa visokom stručnom spremom 105. 260.
Najveći deo konzumenata štampe su zaposleni (366.835), za njima slede penzioneri (223.528), a učenika i studenata koji čitaju novine ima 84.072.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.