Vesti
14. 11. 2011.
Bolji menadžment pravi odgovor medija na krizu
Mediji u Srbiji suočeni su sa padom prihoda od oglasa od početka globalne ekonomske krize 2008, a njen novi talas mogao bi dodatno da oteža poslovanje u ovoj oblasti.To je zaključak učesnika trodnevnog seminara „Prelazak sa tradicionalnih na nove medijske kanale“ koji je prošle sedmice održan na Kopaoniku u organizaciji nevladine organizacije „Integracije sada!“ i uz podršku Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Beogradu.
Mišel Foster, medijski konsultant iz Vašingtona, ukazala je da se specifičnost Srbije ogleda u činjenici da na malom tržištu deluje skoro hiljadu medijskih kuća, ali je istakla da se ova vrsta poslovanja suočava sa problemima i u najrazvijenijim zemljama. Osim pada prihoda od oglasa usled krize, tradicionalne medijske platforme, štampu, radio i televiziju, ugrožavaju internet i mobilna telefonija kao novi vidovi distribucije informativnih i zabavnih sadržaja, koji imaju sve brojniju publiku i rastući profit.
Fosterova je menadžerima iz dvadesetak najznačajnijih medijskih kuća u našoj zemlji predočila strategije velikih izdavača u SAD kojima oni nastoje da zadrže publiku i oglašivače. Jedan od najvećih izazova je korišćenje novih platformi za distribuciju sadržaja, prvenstveno interneta.
Ona je objasnila da i najveći izdavači pokušavaju da nađu optimalno rešenje za ostvarivanje prihoda od svojih internet-portala, ograničeni činjenicom da je većina onlajn sadržaja dostupna besplatno.Istovremeno, veliku važnost imaju aktivnosti na osnaživanju medijskih brendova i bogaćenje njihove ponude, kako putem tradicionalnih, tako i putem novih platformi, čemu nužno prethodi analiza navika i potreba publike i razumevanje marketinških ciljeva oglašivača.
Učesnici seminara su se složili da je upoznavanje sa strategijama koje su razvijene u najvećim medijskim kućama na svetu veoma važno i u mnogim aspektima primenjivo u poslovanju na srpskom tržištu.
Antrfile : Izbori koče agendu medijske strategije
Zoran Sekulić, direktor agencije Fonet i predstavnik medijskog sektora u Radnoj grupi za izradu medijske strategije, predočio je učesnicima seminara teškoće prilikom usvajanja dokumenta koji trasira pravce razvoja javnog informisanja u Srbiji do 2016.
On je izrazio sumnju da će rokovi iz akcionog plana za sprovođenje strategije biti ispunjeni, pre svega kada je reč o prelasku sa budžetskog na projektno finansiranje pošto će zavođenje reda na medijskoj sceni verovatno kasniti zbog izbora sledeće godine.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.