Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Bolji menadžment pravi odgovor medija na krizu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

14. 11. 2011.

Izvor: Danas

Bolji menadžment pravi odgovor medija na krizu

Mediji u Srbiji suočeni su sa padom prihoda od oglasa od početka globalne ekonomske krize 2008, a njen novi talas mogao bi dodatno da oteža poslovanje u ovoj oblasti.

To je zaključak učesnika trodnevnog seminara „Prelazak sa tradicionalnih na nove medijske kanale“ koji je prošle sedmice održan na Kopaoniku u organizaciji nevladine organizacije „Integracije sada!“ i uz podršku Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Beogradu.

Mišel Foster, medijski konsultant iz Vašingtona, ukazala je da se specifičnost Srbije ogleda u činjenici da na malom tržištu deluje skoro hiljadu medijskih kuća, ali je istakla da se ova vrsta poslovanja suočava sa problemima i u najrazvijenijim zemljama. Osim pada prihoda od oglasa usled krize, tradicionalne medijske platforme, štampu, radio i televiziju, ugrožavaju internet i mobilna telefonija kao novi vidovi distribucije informativnih i zabavnih sadržaja, koji imaju sve brojniju publiku i rastući profit.

Fosterova je menadžerima iz dvadesetak najznačajnijih medijskih kuća u našoj zemlji predočila strategije velikih izdavača u SAD kojima oni nastoje da zadrže publiku i oglašivače. Jedan od najvećih izazova je korišćenje novih platformi za distribuciju sadržaja, prvenstveno interneta.

Ona je objasnila da i najveći izdavači pokušavaju da nađu optimalno rešenje za ostvarivanje prihoda od svojih internet-portala, ograničeni činjenicom da je većina onlajn sadržaja dostupna besplatno.Istovremeno, veliku važnost imaju aktivnosti na osnaživanju medijskih brendova i bogaćenje njihove ponude, kako putem tradicionalnih, tako i putem novih platformi, čemu nužno prethodi analiza navika i potreba publike i razumevanje marketinških ciljeva oglašivača.

Učesnici seminara su se složili da je upoznavanje sa strategijama koje su razvijene u najvećim medijskim kućama na svetu veoma važno i u mnogim aspektima primenjivo u poslovanju na srpskom tržištu.

Antrfile : Izbori koče agendu medijske strategije

Zoran Sekulić, direktor agencije Fonet i predstavnik medijskog sektora u Radnoj grupi za izradu medijske strategije, predočio je učesnicima seminara teškoće prilikom usvajanja dokumenta koji trasira pravce razvoja javnog informisanja u Srbiji do 2016.

On je izrazio sumnju da će rokovi iz akcionog plana za sprovođenje strategije biti ispunjeni, pre svega kada je reč o prelasku sa budžetskog na projektno finansiranje pošto će zavođenje reda na medijskoj sceni verovatno kasniti zbog izbora sledeće godine.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi