Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Previše negativnih vesti
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

13. 10. 2011.

Izvor: Pregled

Previše negativnih vesti

Više od dve trećine građana Srbije zavisno od medija

Više od dve trećine građana Srbije ima neku vrstu medijske zavisnosti koja im pomaže da pobegnu od teškog života, dok više od 60 odsto publike smatra da mediji u vestima treba manje da se bave aktivnostima političara, pokazalo je juče objavljeno istraživanje.

Na konferenciji za novinare, predsednik Upravnog odbora Pozitiv centra za digitalne medije koji je sproveo istraživanje Ljubiša Bojić rekao je da neku vrstu medijske zavisnosti ima 67,9 odsto ispitanih građana.

Prema njegovim rečima, stepen medijske zavisnosti direktno je vezan za onaj deo publike koja medije najviše koristi u svrhu zabave, odnosno najviše su medijski zavisni ljudi koji žele da pobegnu od realnosti i teškoća u životu.

Bojić je rekao da su medijski zavisnici obično ljudi koji osećaju neku vrstu pritiska ili stresa vezanog za porodicu, radno mesto ili neki etički problem.

Profesor Fakulteta za kulturu i medije Srbobran Branković rekao je da se radi o „nekoj vrsti“ medijske zavisnosti ali da to nikako ne znači da se radi o „zombijima koji ceo dan bulje u ekran“. Prema rezultatima istraživanja, čak 62,4 odsto građana Srbije koristi medije više nego pre deset godina, dok njih 15 odsto medije koristi manje nego 2001. godine.

Gotovo 66 odsto ispitanih misli da u televizijskom programu treba više pažnje posvetiti obrazovnom programu, 34,3 odsto da je potrebno više dokumentarnog programa, dok četvrtina ispitanika želi više informativnog programa.

Nešto manje od dve trećine građana koji su učestvovali u istraživanju misli da je u medijima potrebno više isticati pozitivne primere iz života, čak 76,6 odsto misli da ima previše negativnih vesti na televiziji, dok 61,4 odsto veruje da se političari suviše često pojavljuju u medijima.

Više od tri četvrtine ispitanih misli da su stari mediji manipulativni, dok nešto iznad polovine to isto misli za nove medije. Četvrtina građana misli da preteruje sa korišćenjem medija, 26,1 odsto ne može da im se odupre, dok 30 odsto želi da ode na mesto gde neće imati pristup medijima.

Učesnici konferencije naveli su da nije moguće napraviti neko poređenje sa prethodnim periodom, jer ranije nisu rađena ovakva istraživanja, kao ni da im nisu bile dostupne informacije o zavisnosti publike u drugim evropskim zemljama. Istraživanje pod nazivom „Stari i novi mediji i medijska zavisnost publike“ sprovedeno je metodom intervjua sa više od 2.200 građana Srbije, od 15 do 88 godina.

Obavljeno je od januara do maja 2011. godine.

Beta

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi