Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Olja Bećković i Ivan Ivanović: TV rejtizni se šteluju u Srbiji
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

14. 04. 2014.

Autor: Mina Mitrović Izvor: Naše novine

Olja Bećković i Ivan Ivanović: TV rejtizni se šteluju u Srbiji

Autorka „Utiska nedelje“ Olja Bećković i voditelj šoua na TV Prva Ivan Ivanović optužili su agenciju „AGB Nilsen“ za lažiranje rejtinga.

 

Bećkovićeva i Ivanović oglasili su se povodom snimka koji se pojavio na Jutjubu, u kojem nepoznati autor naširoko govori o nameštanju rejtinga TV emisija i pominje da se isto događalo u Turskoj, sve dok pre dve godine nisu pohapšeni tamošnji predstavnici „AGB Nilsena“, čija se srpska ispostava jedina bavi merenjem TV rejtinga u našoj zemlji.

„Eksplozivne“ komentare na ovu temu među prvima je na društvenoj mreži Tviter ostavio popularni voditelj Ivan Ivanović, stavljajući i link na pomenuti film, koji je u međuvremenu obrisan sa Jutjuba.

- Prema njihovom merenju, moju emisiju je pre nekoliko nedelja u Beogradu gledalo troje ljudi - pridružio se Ivanović preko Tvitera optužbama na račun „AGB Nilsena“.

„Proverite na pijaci“

Najviše polemike izazvao je zvanični podatak da je emisiju „Teška reč“, koja je na TV Pink emitovana u nedelju, 6. aprila, a gost je bio Kristijan Golubović, gledalo dva i po puta više gledalaca nego politički duel Nebojše Čovića i Duška Vujoševića u „Utisku nedelje“ kod Olje Bećković.

Olja Bećković, voditelj „Utiska nedelje“, u izjavi za Naše novine poručila je našoj ekipi da na pijaci uradi anketu s pitanjem šta su ljudi gledali i da će im već tu biti jasno da se rejtinzi šteluju.

- Nažalost, to je realnost, ali nema načina da se dokaže. Na celu situaciju s tim rezultatima gledam kao na opasno falsifikovanje. Prosto nije moguće da je emisiju u kojoj je gostovao Kristijan Golubović gledalo 2,5 puta više ljudi nego jedan od najvatrenijih TV duela. Najveći problem je što se nameštanjem rejtinga direktno buši džep pojedinim autorima i voditeljima emisija čije se plate određuju upravo na osnovu tih brojki koje dostavi agencija. Srećom, pa ja tih problema nemam jer se zna koliko je „Utisak nedelje“ uticajan i gledan - objašnjava Bećkovićeva i dodaje da su Turci očigledno našli način da dokažu to varanje, a da li će se to u Srbiji desiti, ostaje da se vidi.

Jedna od naših najuticajnijih novinarki tvrdi da se seća slučaja jedne televizijske kuće koja nije imala struje dva dana, ali su piplmetri ipak pokazali da je i za to vreme ona imala značajan broj gledalaca.

- Ko će da me ubedi da je neko toliki vremenski period gledao u prazan ekran - kaže ona.

Niko neće da prizna

S druge strane, Dragan J. Vučićević, autor i voditelj „Teške reči“, tvrdi da je cela priča o navodnom nameštanju rejtinga u stvari rezultat izmišljotina i male gledanosti pojedinih emisija.

- Gledanost mere piplmetri, odnosno mašine, a ne ljudi. U svim zemljama Evrope se isto radi, tako da ta priča ne pije vodu. Emisija sa Kristijanom, koja je išla uživo, bila je kontroverzna i premijerna, dok je priča oko Vujoševića i Čovića toliko puta bila u novinama. Ne znam zašto se čudite. Međutim, u Srbiji svi lažu šta gledaju na televiziji, isto kao što lažu za koga glasaju. To je prirodno ovde - navodi Vučićević.

S druge strane, da je trgovina rejtinzima najverovatnije tačna, smatra profesor Zoran Stojiljković sa Fakulteta političkih nauka.

- Nemam saznanja o tome, ali svi akteri u medijskoj produkciji pokušavaju da se dokopaju što više novca, a tu ima dosta i političkih uticaja. Uvek postoji mogućnost manipulacije, pogotovo na ovako suženom medijskom tržištu. To bi hitno trebalo utvrditi i naravno kazniti odgovorne i zbog etičkih kodeksa, ali i zbog manipulacije gledaocima. Pretpostavljam da je to teško regulisati, ista je situacija i u štampanim medijima, gde se fingiraju tiraži - kaže Stojiljković.

„AGB Nilsen“: Tužilaštvo na potezu

O informacijama da su dve nacionalne televizije od jedne međunarodne agencije zatražile proveru rada „AGB Nilsena“ u Srbiji čelnici ove agencije nisu hteli da govore, kao ni da nam dostave zvanične podatke o gledanosti.

- Namamo komentar na optužbe. Film koji govori o nameštanju rejtinga je pun laži i zbog toga smo podneli prijavu tužilaštvu, pa je sada sav posao na policiji. Nadamo se da će utvrditi ko su autori, kao i da će oni odgovarati pred zakonom. Podaci o gledanosti su interni i ja vam ih danas ne mogu dostaviti - kratko je za Naše novine rekao Darko Bročić, direktor „AGB Nilsena“ u Srbiji.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi