Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Srbija ima šta da ponudi
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

29. 11. 2013.

Autor: E. E. R. Izvor: Večernje novosti

Srbija ima šta da ponudi

Vraćanje poverenja u srpski proizvod, konkretni problemi u domaćoj proizvodnji, kako naši brendovi mogu da konkurišu velikim svetskim imenima, koja sve više zauzimaju naše tržište, kao i kako podstaći proizvodnju i pojačati zdravu konkurenciju i izvoz. To su bile teme jučerašnjeg foruma „Interakcija privrede i medija“, koju je u okviru svoje akcije „Partner Novosti“ organizovao naš list u godini velikog jubileja - 60 godina od objavljivanja prvog broja.

 

Snaga 50 firmi

U beogradskom hotelu „Metropol“ okupili su se domaći privrednici iz 50 preduzeća, kao i stručnjaci iz različitih oblasti. Cilj skupa nije bio upoznavanje, bolje razumevanje i unapređenje saradnje privrede i medija, već i razvoj privrede Srbije. Jer, upravo je promocija domaćih proizvoda jedan od načina da se srpska ekonomija oporavi i izađe iz dugotrajne krize.

Ratko Dmitrović, glavni i odgovorni urednik i generalni direktor Kompanije „Novosti“, istakao je da naš list stvara jedan način komunikacije koji će se pretvoriti u tradiciju.

Mi smo jedine dnevne novine koje svakog dana imaju dve strane posvećene ekonomiji - naglasio je Dmitrović.

- I sami vidite da na tržištu, dolazi do jednog ubrzanog pogoršanja trenda u dnevnoj štampi i potpunog pretvaranja u tabloide. Mi to nećemo uraditi, zadržaćemo ovaj pristup, ovu koncepciju. Verujte mi da se tu ništa ne gubi, već naprotiv, sve više ljudi prepoznaje i shvata da ono što je suprotno od ovoga, u uređivačkom smislu, nije novinarstvo. Pokušaćemo na sve moguće načine da otklonimo i one najmanje primese da neko kaže da se ovo pojavilo u novinama samo zato što je incidentno, tiražno. I dalje ćemo se temeljno i tematski baviti ekonomijom. Sa sagovornicima, sa ukazivanjem na loše strane, ali i predlozima šta bi trebalo da se uradi.

Prednost štampe

Rade Vidaković, izvršni direktor marketinga Kompanije „Novosti“, rekao je da se u medijima o ekonomiji mnogo manje govori, da su ispred nje čak i estradne teme, kao i crna hronika, sport, politika...

- Svesni smo činjenice da nas otvoreno tržište izlaže velikoj konkurenciji stranih proizvoda i baš zbog toga je važno da dobrom saradnjom ostvarimo tržišnu pobedu - smatra Vidaković.

- Stalno smo „bombardovani“ podacima o porastu korisnika interneta i novog načina oglašavanja, ali jedan od dokaza da ovaj vid komunikacije nije preuzeo vodeću poziciju, jeste porast tiraža „Novosti“ za pet odsto u odnosu na prošlu godinu. Oglašivači dobro znaju da bi ono što štampani mediji objave na pola strane, u elektronskim moglo da stane u prilog od 30 minuta, a to je za TV nezamislivo, jer objave traju po minut ili dva. A reklama mnogo košta. Svi partneri „Novosti“ imaće ubuduće našu podršku, a svojim primerom želimo da damo pravac ostalim medijima da se više bave ekonomskim temama i da daju podršku domaćoj privredi.

Vesna Vlatković, marketing i piar menadžer „A hotela“, u čijem sastavu posluje i subotički „Pionir“, napominje da saradnja medija i privrede podrazumeva gradnju uzajamne reputacije.

Dobra saradnja podrazumeva ozbiljan pristup sa obe strane - kaže Vlatkovićeva.

- Odgovornost piara u privredi je da odlično zna kako njegov privredni subjekt posluje i da zna šta je za medije. Važno je i da informacija odgovara pravom stanju stvari i da vest bude plasirana tek kada se određeni kvalitet izgradi.

Ako nije tako i ako se dela pre vremena, to urušava privredu.

Tradicija

Latinka Šošić, savetnik generalnog direktora „Invej grupe“, ističe da je saradnja sa ozbiljnim novinama poput „Novosti“ važna, s obzirom na to da među domaćim pisanim medijima tabloidi zauzimaju sve više mesta, pa je sve teže da se domaća javnost objektivno informiše o situaciji na domaćem i inostranom tržištu.

Mi smo preko vašeg lista imali veliku mogućnost da se predstavimo i približimo jednom velikom broju, nadam se, naših budućih potrošača - naglašava Aleksandar Rajevac, generalni direktor „Valjevske pivare“.

- Efekata u ovom trenutku još nema, to je postupak koji mora da traje. Nadamo se da ćemo ih uskoro procenjivati.

I „Viktorija grupa“ podržava svaku inicijativu koja nastoji da uspešne domaće kompanije učini značajnijim na tržištu regiona i Evrope.

Smatramo da Srbija zaista ima šta da ponudi - brendove i proizvode iz različitih oblasti koji imaju tradiciju i kvalitet na nivou koji zadovoljava najviše svetske standarde. Naša kompanija spada u najveće neto izvoznike u Srbiji, a proizvode plasiramo u 40 zemalja širom sveta, od čega čak 80 odsto ukupnog izvoza odlazi u Evropsku uniju - kaže Tamara Koštro iz „Viktorija grupe“.

Efekti akcije

U čačanskoj kompaniji „Vapeks“ kažu da je akcija „Novosti“ imala neverovatan efekat. Branislav Radojičić, marketing menadžer ove kompanije, kaže da su građani dolazili sa isečkom iz „Novosti“ i tražili njihove dušeke „s dream“. On kaže da ih profesionalnost i ozbiljnost naše kuće podstiču da se vezuju samo za takve medije, jer imaju šta da ponude i čime da se pohvale.

Izuzetno nam je drago što smo bili deo akcije „Novosti“, jer kao kompanija posvećena očuvanju srpske tradicije nastojimo da promovišemo najbolje proizvode iz Srbije - kažu u „Somboledu“.

- Naše partnerstvo sa „Večernjim novostima“ datira iz davne 1968. godine, kada je na konkursu upravo ovog dnevnog lista kompanija „Somboled“ dobila svoje prepoznatljivo ime.

Gosti jučerašnjeg foruma bile su i kolege iz najtiražnijeg dnevnog lista u BiH „Dnevni avaz“. Direktor marketinga Alen Kešetović smatra da su bolje veze privrede i medija veoma bitne, posebno u situaciji kada se ekonomija, a sa njom i ljudi suočavaju s velikim problemima.

Zvati strance, hrabriti naše

Direktor piar agencije „Pragma“ Cvijetin Milivojević kaže da se na promociju domaće privrede svugde u svetu gleda blagonaklono, jer je normalno da svako promoviše svoje domaće potencijale.

Kod nas se to često smatralo retrogradnim i sizifovski je posao - smatra Milivojević.

- Ideju sličnu ovoj koju danas imaju „Novosti“ imali su još 1935. godine naši sunarodnici koji su pokrenuli list „Svoje svome“, a njihov propagandni slogan je bio „Tuđa ruka svrab ne češe“. Sve ovo se može primeniti i danas. Stranim investitorima treba da omogućimo gostoprimstvo, ali bi trebalo da osnažimo naše proizvođače. Novinarskom tekstu objavljenom u „Novostima“ veruje se pet do deset puta više nego plaćenoj reklami ili oglasu. Kod „Novosti“ mi se dopada što mogu da ih čitaju i čobanice na Durmitoru i akademici u Beogradu.

 Političari imaju šta da nauče

Dragoljub Rajić, direktor Unije poslodavaca, kaže da poslodavcima mnogo znači da mediji govore istinu o stanju u privredi, jer bez činjenica i rešavanja konkretnih problema ne mogu stići do napretka.

Oni nam pomažu da neke stvari koje su velika prepreka u poslovanju dođu do Vlade Srbije, izvršne vlasti i do političara - smatra Rajić. - Tokom 2009. i 2010. godine, kada je mlada generacija novinara stigla u „Novosti“, oni su došli na praksu u Uniju poslodavaca Srbije i posle toga su napravili niz tekstova i u mnogim stvarima nam pomogli. Da su tako dolazili političari i da su imali toliko sluha za naše probleme, ne bi celo društvo bilo u ovako velikoj krizi.

Komšije nam ne daju da radimo

Vlasnik i direktor kompanije „Biomelem“ Zoran Ilić smatra da je akcija „Novosti“ izuzetno važna, kao i da bi iz nje trebalo da proistekne jedna vrsta strateške podrške domaćoj privredi.

Želimo da se sa domaćim proizvođačima ujedinimo oko ovakvih i sličnih akcija, naročito oko izvoznih strategija - rekao je Ilić.

- Srbija mora da se okrene sopstvenoj proizvodnji. Neprestano gubimo ekonomsku utakmicu sa Hrvatskom i na to pristajemo. Otvorili smo širom svima vrata, a mi na hrvatsko i slovenačko tržište ne možemo da uđemo. Bez obzira na vrhunski kvalitet. Hrvati jednostavno štite svoj brend.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi