Vesti
29. 11. 2013.
Srbija ima šta da ponudi
Vraćanje poverenja u srpski proizvod, konkretni problemi u domaćoj proizvodnji, kako naši brendovi mogu da konkurišu velikim svetskim imenima, koja sve više zauzimaju naše tržište, kao i kako podstaći proizvodnju i pojačati zdravu konkurenciju i izvoz. To su bile teme jučerašnjeg foruma „Interakcija privrede i medija“, koju je u okviru svoje akcije „Partner Novosti“ organizovao naš list u godini velikog jubileja - 60 godina od objavljivanja prvog broja.
Snaga 50 firmi
U beogradskom hotelu „Metropol“ okupili su se domaći privrednici iz 50 preduzeća, kao i stručnjaci iz različitih oblasti. Cilj skupa nije bio upoznavanje, bolje razumevanje i unapređenje saradnje privrede i medija, već i razvoj privrede Srbije. Jer, upravo je promocija domaćih proizvoda jedan od načina da se srpska ekonomija oporavi i izađe iz dugotrajne krize.
Ratko Dmitrović, glavni i odgovorni urednik i generalni direktor Kompanije „Novosti“, istakao je da naš list stvara jedan način komunikacije koji će se pretvoriti u tradiciju.
Mi smo jedine dnevne novine koje svakog dana imaju dve strane posvećene ekonomiji - naglasio je Dmitrović.
- I sami vidite da na tržištu, dolazi do jednog ubrzanog pogoršanja trenda u dnevnoj štampi i potpunog pretvaranja u tabloide. Mi to nećemo uraditi, zadržaćemo ovaj pristup, ovu koncepciju. Verujte mi da se tu ništa ne gubi, već naprotiv, sve više ljudi prepoznaje i shvata da ono što je suprotno od ovoga, u uređivačkom smislu, nije novinarstvo. Pokušaćemo na sve moguće načine da otklonimo i one najmanje primese da neko kaže da se ovo pojavilo u novinama samo zato što je incidentno, tiražno. I dalje ćemo se temeljno i tematski baviti ekonomijom. Sa sagovornicima, sa ukazivanjem na loše strane, ali i predlozima šta bi trebalo da se uradi.
Prednost štampe
Rade Vidaković, izvršni direktor marketinga Kompanije „Novosti“, rekao je da se u medijima o ekonomiji mnogo manje govori, da su ispred nje čak i estradne teme, kao i crna hronika, sport, politika...
- Svesni smo činjenice da nas otvoreno tržište izlaže velikoj konkurenciji stranih proizvoda i baš zbog toga je važno da dobrom saradnjom ostvarimo tržišnu pobedu - smatra Vidaković.
- Stalno smo „bombardovani“ podacima o porastu korisnika interneta i novog načina oglašavanja, ali jedan od dokaza da ovaj vid komunikacije nije preuzeo vodeću poziciju, jeste porast tiraža „Novosti“ za pet odsto u odnosu na prošlu godinu. Oglašivači dobro znaju da bi ono što štampani mediji objave na pola strane, u elektronskim moglo da stane u prilog od 30 minuta, a to je za TV nezamislivo, jer objave traju po minut ili dva. A reklama mnogo košta. Svi partneri „Novosti“ imaće ubuduće našu podršku, a svojim primerom želimo da damo pravac ostalim medijima da se više bave ekonomskim temama i da daju podršku domaćoj privredi.
Vesna Vlatković, marketing i piar menadžer „A hotela“, u čijem sastavu posluje i subotički „Pionir“, napominje da saradnja medija i privrede podrazumeva gradnju uzajamne reputacije.
Dobra saradnja podrazumeva ozbiljan pristup sa obe strane - kaže Vlatkovićeva.
- Odgovornost piara u privredi je da odlično zna kako njegov privredni subjekt posluje i da zna šta je za medije. Važno je i da informacija odgovara pravom stanju stvari i da vest bude plasirana tek kada se određeni kvalitet izgradi.
Ako nije tako i ako se dela pre vremena, to urušava privredu.
Tradicija
Latinka Šošić, savetnik generalnog direktora „Invej grupe“, ističe da je saradnja sa ozbiljnim novinama poput „Novosti“ važna, s obzirom na to da među domaćim pisanim medijima tabloidi zauzimaju sve više mesta, pa je sve teže da se domaća javnost objektivno informiše o situaciji na domaćem i inostranom tržištu.
Mi smo preko vašeg lista imali veliku mogućnost da se predstavimo i približimo jednom velikom broju, nadam se, naših budućih potrošača - naglašava Aleksandar Rajevac, generalni direktor „Valjevske pivare“.
- Efekata u ovom trenutku još nema, to je postupak koji mora da traje. Nadamo se da ćemo ih uskoro procenjivati.
I „Viktorija grupa“ podržava svaku inicijativu koja nastoji da uspešne domaće kompanije učini značajnijim na tržištu regiona i Evrope.
Smatramo da Srbija zaista ima šta da ponudi - brendove i proizvode iz različitih oblasti koji imaju tradiciju i kvalitet na nivou koji zadovoljava najviše svetske standarde. Naša kompanija spada u najveće neto izvoznike u Srbiji, a proizvode plasiramo u 40 zemalja širom sveta, od čega čak 80 odsto ukupnog izvoza odlazi u Evropsku uniju - kaže Tamara Koštro iz „Viktorija grupe“.
Efekti akcije
U čačanskoj kompaniji „Vapeks“ kažu da je akcija „Novosti“ imala neverovatan efekat. Branislav Radojičić, marketing menadžer ove kompanije, kaže da su građani dolazili sa isečkom iz „Novosti“ i tražili njihove dušeke „s dream“. On kaže da ih profesionalnost i ozbiljnost naše kuće podstiču da se vezuju samo za takve medije, jer imaju šta da ponude i čime da se pohvale.
Izuzetno nam je drago što smo bili deo akcije „Novosti“, jer kao kompanija posvećena očuvanju srpske tradicije nastojimo da promovišemo najbolje proizvode iz Srbije - kažu u „Somboledu“.
- Naše partnerstvo sa „Večernjim novostima“ datira iz davne 1968. godine, kada je na konkursu upravo ovog dnevnog lista kompanija „Somboled“ dobila svoje prepoznatljivo ime.
Gosti jučerašnjeg foruma bile su i kolege iz najtiražnijeg dnevnog lista u BiH „Dnevni avaz“. Direktor marketinga Alen Kešetović smatra da su bolje veze privrede i medija veoma bitne, posebno u situaciji kada se ekonomija, a sa njom i ljudi suočavaju s velikim problemima.
Zvati strance, hrabriti naše
Direktor piar agencije „Pragma“ Cvijetin Milivojević kaže da se na promociju domaće privrede svugde u svetu gleda blagonaklono, jer je normalno da svako promoviše svoje domaće potencijale.
Kod nas se to često smatralo retrogradnim i sizifovski je posao - smatra Milivojević.
- Ideju sličnu ovoj koju danas imaju „Novosti“ imali su još 1935. godine naši sunarodnici koji su pokrenuli list „Svoje svome“, a njihov propagandni slogan je bio „Tuđa ruka svrab ne češe“. Sve ovo se može primeniti i danas. Stranim investitorima treba da omogućimo gostoprimstvo, ali bi trebalo da osnažimo naše proizvođače. Novinarskom tekstu objavljenom u „Novostima“ veruje se pet do deset puta više nego plaćenoj reklami ili oglasu. Kod „Novosti“ mi se dopada što mogu da ih čitaju i čobanice na Durmitoru i akademici u Beogradu.
Političari imaju šta da nauče
Dragoljub Rajić, direktor Unije poslodavaca, kaže da poslodavcima mnogo znači da mediji govore istinu o stanju u privredi, jer bez činjenica i rešavanja konkretnih problema ne mogu stići do napretka.
Oni nam pomažu da neke stvari koje su velika prepreka u poslovanju dođu do Vlade Srbije, izvršne vlasti i do političara - smatra Rajić. - Tokom 2009. i 2010. godine, kada je mlada generacija novinara stigla u „Novosti“, oni su došli na praksu u Uniju poslodavaca Srbije i posle toga su napravili niz tekstova i u mnogim stvarima nam pomogli. Da su tako dolazili političari i da su imali toliko sluha za naše probleme, ne bi celo društvo bilo u ovako velikoj krizi.
Komšije nam ne daju da radimo
Vlasnik i direktor kompanije „Biomelem“ Zoran Ilić smatra da je akcija „Novosti“ izuzetno važna, kao i da bi iz nje trebalo da proistekne jedna vrsta strateške podrške domaćoj privredi.
Želimo da se sa domaćim proizvođačima ujedinimo oko ovakvih i sličnih akcija, naročito oko izvoznih strategija - rekao je Ilić.
- Srbija mora da se okrene sopstvenoj proizvodnji. Neprestano gubimo ekonomsku utakmicu sa Hrvatskom i na to pristajemo. Otvorili smo širom svima vrata, a mi na hrvatsko i slovenačko tržište ne možemo da uđemo. Bez obzira na vrhunski kvalitet. Hrvati jednostavno štite svoj brend.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.