Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Kuntić: Zakon o medijima je neoliberalna dogma
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

24. 06. 2013.

Izvor: Beta, RTV

Kuntić: Zakon o medijima je neoliberalna dogma

Pomoćnik pokrajinskog sekretara za informisanje Kalman Kuntić oštro je danas kritikovao Nacrt zakona o javnom informisanju i medijima i ocenio da on polazi od "neoliberalne dogme" da mediji moraju ići na tržište, iako je, kako je ocenio, jasno da mediji u Srbiji ne mogu biti samoodrživi.

"Ni mejnstrim mediji ne opstaju zahvaljujući svojim sredstvima, već zahvaljujući pomoći države, baš kao što i većina privrede opstaje zahvaljujući intervencionizmu države. U okolnostima sveopšte krize ne možemo govoriti o samoodrživosti medija", rekao je Kuntić na okruglom stolu u Skupštini Vojvodine.

On je ocenio da je predviđeno finansiranje medija kroz projekte zapravo "neoliberalni koncept", koji polazi od "dogme puštanja medija na tržište".

"Ja gotovo da ne znam ni za jedan medij koji je samoodrživ i koji bez državne intervencije može da opstane, a tako ne mogu opstati ni manjinski mediji. Niko ne može objasniti kako opstaju tabloidi, a cena jednog primerka tih novina je jednaka ceni kilograma proklijalog krompira", kazao je Kuntić.

Istraživač medija Davor Marko rekao je da je u manjinskim medijima u Srbiji primetan veliki uticaj nacionalnih saveta na njihovu uređivačku politiku, "što vodi ka političkom klijentelizmu i autocenzuri".

On je rekao da je Radio-televizija Vojvodine dobar primer u regionu za informisanje na jezicima manjinskih nacionalnih zajednica.

Na okruglom stolu je predstavljeno istraživanje "Mediji i manjine na Zapadnom Balkanu", koje je sproveo istraživački tim Novosadske novinarske škole.

Komentari (1)

ostavi komentar
pon

24.06.

2013.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [neregistrovani] u 15:02

Transformacija liberalizma u intervrncionizam

Dosadasnja liberalna ili ekonomija ponude bila zasnovana narocito na oglasnim porukama koje su proizvodile i prenosile uz naknadu medijske organizacije, javne i komercijalne, stare i nove. U novoj ekonomskoj politici zasnovanoj na ekonomskoj ili drzavnoj intervenciji medijske organizacije imace sve manje komercijalnog posla i prihoda od reklama. Jer, prema ekonomskoj teoriji Dzona Majnarda Kejnza i njegovih sledbenika puna zaposlenost i stabilna privreda mogu se osigurati samo postojanom drzavnom intervencionom i poreskom politikom, kontrolom cena, itd.

Stavise, u Radnoj verziji Strategije reforme javne uprave u Republici Srbiji i Akcionog plana za sprovođenje Strategije za period 2013-2016. godine (http://www.mpravde.gov.rs/sekcija/53/radne-verzije-propisa.php) u dela III.4.2. pise i sledece: "bice potrebno pripremiti i odgovarajuce studije i analize kojima treba utemeljiti izbor buduceg modela deregulacije, liberalizacije i privatizacije sistema javnih sluzbi u Republici Srbiji kao i pitanje vlasnicke strukture u oblasti javne infrastrukture". O kakvoj se to deregulaciji, liberalizaciji i privatizaciji javnih sluzbi radi? Pa zar se sada u svetu, pa i u nasoj zemlji, ne sprema ili je u toku transformacija ekonomske liberalizacije u ekonomsku intervenciju drzave radi otklanjanja ekonomske krize?

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi