Vesti
03. 08. 2011.
Ništa ne sme ostati tajna
Savet za borbu protiv korupcije traži da podaci o vlasnicima medija budu javniNakon što su medijska udruženja izrazila bojazan da se bi konačni tekst predloga medijske strategije mogao bitno razlikovati od predloga koji je sastavila radna grupa, a koju su većinom činili njihovi predstavnici i koji je prošao javnu raspravu koja je završena 15. jula, Savet za borbu protiv korupcije obavestio je Ministarstvo kulture, informisanja i informacionog društva Srbije da je sačinio Izveštaj o medijima u Srbiji koji će uskoro dostaviti Vladi, ali i prezentovati javnosti.
U prilogu Saveta za borbu protiv korupcije za javnu raspravu o nacrtu strategije razvoja sistema javnog informisanja zatraženo je da se u registru javnih glasila učine javnim podaci o pravim vlasnicima medija, posebno u onim slučajevima gde su krajnji vlasnici u of-šor zoni, zatim da se budžeti državnih institucija ograniče u pogledu trošenja novca za reklamiranje i promociju, kao i da se sankcionišu državne institucije koje tim aktivnostima krše Zakon o oglašavanju.
Predsednica Saveta za borbu protiv korupcije Verica Barać u dopisu Ministarstvu kulture predlaže i da se usluge informisanja, produkcije RTV-programa i usluga na polju odnosa s medijima propiše redovan postupak javnih nabavki jer se, kako tvrdi, jedino tako može obezbediti transparentan odabir ponuđača.
Predlaže se da u budućoj medijskoj strategiji bude navedeno da državne institucije u svojim redovnim izveštajima moraju da objedine sve oblike saradnje s medijima i da ih vode kao oglašavanje u medijima a ne kao nedefinisane specijalizovane usluge, istraživanja i druge klasifikacije koje upućuju na simulovane poslove.
Poverenik za informacije, po mišljenju Saveta, mora imati informacije o poslovnoj saradnji organa javne vlasti i medija, što znači da se oni definišu kao obavezni sadržaji informatora o radu organa da bi se u toj oblasti povećala transaparentnost.
Vlada Srbije treba da raspiše jedinstveni tender za nabavku usluga video-snimanja i da ih postavlja na svojoj internet-stranici ili da u okviru svoje kancelarije za saradnju s medijima razvije odeljenje za video-snimanje.
Savet predlaže i da u medijskoj strategiji bude uvedena obaveza da svake godine budu objavljeni zvanični rezultati o konkursima za izbor programa RTV-produkcija i finansijski izveštaji medijskih kuća od javnog interesa, ali i da se onemogući članovima Upravnog odbora i Saveta RRA-e da učestuju kao producenti programa.
Nakon letnje pauze, Savet za borbu protiv korupcije dostaviće Vladi Srbije izveštaj o medijima u Srbiji koji je već sačinio i, po najavama koje stižu iz ovog antikorupcijskog tela, javnost će prvi put videti ko sve ima vlasničkog udela u srpskim medijskim kućama, ali i saznati ko im je omogućio da to postanu i ostanu sve do sada anonimni.
Lj. Malešević
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.