Vesti
14. 10. 2010.
Savet za štampu uskoro počinje da radi
Mora se pronaći model da se zaradi od reklamiranja a da se ne ugrozi nezavisnost, kaže Rudiger Opers iz VAC-a
Sve veća korupcija, zloupotreba moći sredstava javnog informisanja, mešanje oligarha u poslovanje medija zarad zaštite svojih poslova nije ambijent u kome je moguće poslovati. Sve to utiče ne loš kvalitet rada novinara, a vlada Srbije mora da bude ključni igrač u popravljanju takvog stanja. Ovako je juče Rudiger Opers, predstavnik medijske grupacije VAC, na samitu štampanih medija u Beogradu, opisao situaciju koja vlada srpskom medijskom scenom.
– Samo politički i finansijski nezavisni mediji su zaista slobodni. U doba kada opada broj oglasa, mora se pronaći dobar model da se zaradi novac od reklamiranja, a da se ne ugrozi nezavisnost. Naše iskustvo nam govori da su lokalne novine, kao i regionalne, izuzetno bitne, jer čitaoce zanima svet „ispred vrata”. One su karakteristika demokratije – rekao je Opers učesnicima prvog regionalnog „Medija pres samit 2010”.
Nebojša Bradić, ministar za kulturu, istakao je da će njegovo ministarstvo nastojati da raditi na stvaranju ambijenta za razvoj medijskog profesionalizma i pluralizma, ali se neće mešati u uređivačku politiku.– Kada je reč o radu štampanih medija država skoro i ne treba da učestvuje. Sa druge strane, u najvišoj meri treba da se uključi u kreiranje uslova za njihov neometan i kvalitetan rad tako da ne pređe osetljivu granicu mešanja u uređivačku politiku – kazao je Bradić.
On je dodao da će medijska strategija, dokument čija je izrada u toku, biti instrument za poboljšanje medijskih prilika. Veselin Simonović, koji je na samitu govorio u ime Asocijacije medija, kazao je da se nada da će Savet za štampu uskoro početi da radi, odnosno da će se naći način za njegovo finansiranja.
– Asocijacija medija, udruženje koje okuplja izdavače, neće dozvoliti da država učestvuje u finansiranju Saveta za štampu, bez obzira na ponuđeni iznos – kazao je Simonović i istakao da je najveći problem za izdavače nepoštovanje postojećih zakona. On je rekao da Asocijacija medija ne učestvuje u njenoj izradi medijske strategije. Razlog protivljenja je, kako objašnjava, medijska studija, dokument koji su izradila trojica nezavisnih evropskih stručnjaka, a koji služi kao osnova za nastanak strategije.
– Po oceni našeg udruženja ti stručnjaci nisu dovoljno kompetentni. Cilj Asocijacije medija jeste da učestvuje u raspravi o medijskoj strategiji, ali smatramo da u to ne treba da budu uključeni predstavnici novinarskih udruženja, već samo medijske kuće i oni koji su za njih poslovno vezani – istakao je Simonović.
Ovaj skup, čiji je organizator ABC Srbija, okupio je više od 100 menadžera domaćih i stranih novinsko-izdavačkih kompanija, agencija i oglašivača.
V.Dugalić
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.