Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Radio nudi najjeftiniji model reklamiranja brendova
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

22. 09. 2014.

Autor: Branislav Jovanović Izvor: Danas

Ralf Van Dijk, suosnivač Agencije Irdram u Londonu

Radio nudi najjeftiniji model reklamiranja brendova

Na regionalnom stručnom skupu o medijskim trendovima (SEMPL), koji će biti održan 26. i 27. novembra u Portorožu, jedan od glavnih predavača biće Ralf Van Dijk, svetski autoritet u oblasti radio reklame.

 

On je suosnivač Agencije Irdram u Londonu koja je u prethodne tri godine osvojila 15 velikih međunarodnih nagrada, uključujuć i Zlatnog lava u Kanu, a proglašena je radio i audio agencijom 2013 godine.

U razgovoru za Danas otkriva, između ostalog, zašto je radio u senci televizije i sve popularnijeg reklamiranja putem interneta?

Radio je tradicionalni medij i stvoriti dobar radio programa nikako nije lako. Ako je sve dobro urađeno, mislim da za brendove ne postoji jeftiniji način da efikasno dođu do svoje publike. S druge strane televizija je glamuroznija i agencijama donosi više novca.

Digitalni i društveni mediji su veoma odgovorni i zato su za brendove privlačniji, ali oglašivači obično na tim platformama nisu dobrodošli.

Šta, prema Vašoj oceni, mora da sadrži dobra reklama da bi privukla slušaoce?

Reklama najpre mora svojim, rekao bih zabavnim, sadržajem da zainteresuje slušaoca radio programa, a onda bi poruka trebalo da se usredsredi na prednosti, koje neki proizvod nudi potrošačima, pri čemu su karakteristike tog proizvoda u drugom planu. Ali nije dovoljno reći samo prave stvari pravoj publici. Slušaoci moraju poruku zaista da osete, i tu onda na scenu stupa realizacija reklamne poruke od glumačke ekipe i režije do zvučne obrade.

Da li imate podatak koliko novca svetske kompanije ulažu u radio reklame u poređenju sa drugim medijima? Da li je, možda, u nekoj državi reklamiranje posredstvom radija posebno popularno?

U većini država radio donosi pet do osam odsto ukupnih prihoda od oglašavanja u Belgiji čak 12 odsto. Možda je to zato što radio može posebno da se usredsredi na govornike flamskog i francuskog jezika.

Ima se utisak da radio gubi korak sa drugim medijima. Koliko je danas teško povezati se sa digitalnom generacijom i njenim slušaocima, kada je sve što imate na raspolaganju samo zvuk?

Radio je još uvek najčešći izvor nove muzike i način na koji se većina ljudi povezuje sa svojom lokalnom zajednicom u realnom vremenu. Ako ništa drugo, pomoću nove digitalne tehnologije još jednostavnije stave slušalice i slušaju svoje najdraže radio stanice.

Da li ste ikada imali priliku da čujete bilo koju reklamnu kampanju u regionu Balkana i kako Vam to zvuči?

Nešto malo sam već čuo i zvuče mi prilično prodajno i neposredno. Radio je intimniji medij, zato i reklamiranje mora da bude prilagođeno tim zahtevima.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi