Vesti
03. 07. 2014.
U AP-u uvode robote umesto novinara
Svetska agencija Asošijeted pres (AP) objavila je da namerava da koristi "robote" koji će pisati članke o poslovnim rezultatima kompanija, piše "Pointer".
Izvršni urednik AP-a Lou Ferara napisao je u članku za Q&A da će im program nazvan "Automated Insights" omogućiti da umesto "300 članaka koje pišu novinari, možemo automatski proizvesti njih 4.400 za kompanije širom SAD-a svakog kvartala".
On naglašava da to neće značiti otpuštanje novinara ili slabije praćenje područja biznisa.
Ferara smatra da će "robotsko" pisanje omogućiti novinarima koji se bave biznisom da se usmere na pisanje članaka i priča o tome što svi ti brojevi iz poslovnih izveštaja znače, prate trendove i pronalaze ekskluzive umesto da pišu standardne članke o poslovnim izveštajima koje će za njih "odraditi" program.
Poslednjih godina su i neke druge medijske kuće koristile robote za pisanje članaka.
Forbs je koristio algoritme za pisanje kratkih priča o kompanijama čije deonice dobro stoje na berzi.
Los Angeles Times je takođe pomoću tehnologije radio hitne izveštaje o potresima i ubistvima.
Sport i biznis su uobičajene "mete" robotskog izveštavanja.
"Popsci" piše da su oba sektora po prirodi "robotska", jer se svode na izvlačenje brojeva iz izveštaja i njihovo ubacivanje u standardne priče.
Jedno manje istraživanje pokazalo je da čitači ne mogu uvek da prepoznaju razliku između sportskog članka koji je napisao novinar i onog koji je generisao robot, piše "Večernji list".
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.