Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Stranke za kampanju potrošile 13 miliona evra
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

24. 03. 2014.

Autor: D. Spalović Izvor: Politika

Stranke za kampanju potrošile 13 miliona evra

Najviše promotivnih aktivnosti imali su Zorana Mihajlović (36), Goran Vesić (32), Vanja Udovičić (25), Siniša Mali (21), Aleksandar Vučić (17), Slavica Đukić-Dejanović (16), Tomislav Jovanović (14) i Aleksandar Vulin (14).

Političke partije su tokom 45 dana kampanje za vanredne parlamentarne i beogradske izbore na oglase na televizijama i na bilbordima utrošile između 12 i 13 miliona evra. Najviše novca je potrošila Srpska napredna stranka – oko četiri miliona evra, što je 41 odsto od ukupnog oglašavanja, pokazao je monitoring finansiranja izborne kampanje Transparentnost Srbija.

Koalicija oko Socijalističke partije Srbije utrošila je milion i po evra, što je 16 odsto sredstava. Dve stranke koje nisu uspele da pređu cenzus na republičkim i na beogradskim izborima, Ujedinjeni regioni Srbije i Liberalno-demokratska partije, imale su kampanje vrednije od milion evra.

Nemanja Nenadić, programski direktor Transparentnost Srbija, rekao je da je to procena i da će precizniji izveštaj biti podnet u maju. On je podsetio da političke partije za mesec i po dana trebaju da podnesu izveštaje o finansiranju kampanje.

– Prognoze da ćemo imati bitno jeftiniju izbornu kampanju bile su preuranjene.

Ukupni procenjeni troškovi oglašavanja iznose više od milijardu i sto miliona dinara. Na izborima pre dve godine, procena ove organizacije na istom uzorku, bilo je utrošeno 1,6 milijardi dinara. Imajući u vidu da je 2012. godine vođena duža kampanja koja je uključivala i drugi krug predsedničkih izbora, očigledno je da je intenzitet trošenja sredstava u 2014. praktično bio na istom nivou kao i tada – istakao je Nenadić, na jučerašnjoj konferenciji za novinare.

U monitoringu su obuhvaćene aktivnosti u svojstvu javnih funkcionera, ali iz posmatranja su isključene sednice republičke vlade i drugih državnih organa i konferencije za novinare organizovane tim povodom. Zbirno posmatrano, za svih 27 funkcionera (predsednik Republike, predsednik Skupštine Srbije, 11 članova vlade, dva direktora republičkih javnih preduzeća, dva člana pokrajinske vlade i deset gradskih funkcionera), utvrđeno je da su, od 1. februara do 16. marta, bili 65 odsto aktivniji za izbore, nego u istom periodu 2013. godine.

– Ono što posebno pada u oči prilikom analize rezultata jeste ogromno povećanje u kategoriji promotivnih aktivnosti, za 848 odsto za sve funkcionere. Najviše promotivnih aktivnosti tokom predizborne kampanje imali su Zorana Mihajlović (36), Goran Vesić (32), Vanja Udovičić (25), Siniša Mali (21), Aleksandar Vučić (17), Slavica Đukić Dejanović (16), Tomislav Jovanović (14) i Aleksandar Vulin (14).

Zanimljivo je da nisu zabeležene bilo kakve aktivnosti potpredsednika Vlade Srbije Jovana Krkobabića, a manje su, na svojim funkcijama, bili aktivni u predizbornom periodu nego godinu dana ranije Sulejman Ugljanin i Rasim Ljajić – naglasio je Zlatko Minić, saradnik Transparentnost Srbija.

On je kao pozitivno u ovogodišnjoj kampanji označio da je predsednik Srbije bio veoma pasivan i da u vreme izborne tišine gotovo da nije bilo značajne aktivnosti funkcionera, osim u sporadičnim slučajevima kada su održani sastanci sa stranim državnicima, sednice Gradskog štaba za vanredne situacije ili otvaranje proizvodnih linija.

Zlatko Minić je kazao da SNS za TV spotove u kampanji za beogradske izbore nije potrošio ni dinara, ali su njegovi kandidati za gradonačelnika bili najaktivniji u promotivnim aktivnostima koje se tiču glavnog grada.

Po njegovim rečima, tokom izborne kampanje zabeležen je manji broj slučajeva u kojim su funkcioneri, nastupajući u ime javne funkcije, istovremeno promovisali svoje partije, kao i slučajeva kada su se pojavljivali mimo svog delokruga rada.

– Ono što je, međutim, bila redovna pojava, jeste kombinovanje državnih i partijskih aktivnosti u toku iste posete. Redovne su bile promotivne aktivnosti u kojima su se koristili kontakti sa investitorima – kazao je Minić.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi