Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  “Buka” na Fejsu i Tviteru
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

15. 03. 2014.

Izvor: Danas

“Buka” na Fejsu i Tviteru

Izborna tišina počela je juče u ponoć i trajaće sve do zatvaranja birališta u 20 časova. Tišina se odnosi na sva sredstva javnog informisanja uključujući internet i portale, izjavio je pre neki dan predsednik Republičke izborne komisije Dejan Đurđević. "Internet je jedna vrsta sredstva javnog informisanja i to se odnosi i na njega", rekao je Đurđević.

Ovo je prvi put pred neke izbore u Srbiji da je neko i zvanično rekao da je politička propaganda zabranjena i na internetu.

Kod nas, internet je godinama već predmet sporova, jer ne postoji regulatorno telo zaduženo za ovu vrstu medija. A domaći zakoni i propisi još se nisu prilagodili novim okolnostima javnog informisanja. Tako smo imali sporove i kada je reč o oglašavanju na internetu, o govoru mržnje i diskriminaciji, pa i o izbornoj tišini.

Međutim, ove godine nadležni kažu - ne može ni na "internetu i portalima". Ali, šta oni podrazumevaju pod internetom?

Misle na portale tradicionalnih medija, sajtove štampanih medija i televizija, kao i informativne portale. To se, s druge strane, ne odnosi na društvene mreže - Tviter i Fejsbuk. Ili bar nije naglašeno.

Predstavnici pojedinih političkih partija, ali i njihove zvanične stranačke stranice, bili su aktivni na Tviteru još od juče rano ujutru. Može im se, pa iskoristili priliku... One druge, malo savesnije, poštovale su izbornu tišinu i na društvenim mrežama.

U nekim zemljama sveta izborna tišina ni ne postoji, a i u drugim sve ju je teže kontrolisati zbog društvenih mreža i modernih sredstava komunikacije. U Hrvatskoj, u kojoj još postoji, na primer, pokušali su da u toku 24 sata koliko traje ćutnja, ućutkaju i internet kampanju. Političarima je bilo zabranjeno da ostavljaju statuse, poruke ili komentare na društvenim mrežama, ali su nadležni potom priznali da im to utišavanje nije baš pošlo za rukom. Kada bi se pokušala
takva vrsta zabrane i kod nas, pitanje je koliko bi bila efikasna.

Kojim propisom i kako bi se to rešilo? Ko bi kažnjavao, a ko bi bio kažnjen?

I dok se ne pronađu odgovori na ta pitanja, stranke društvene mreže koriste kao vrlo efikasan resurs za širenje svojih ideja i predizbornih programa. Neko će im zameriti, ali teško i zabraniti. Njima izgovor može biti da nemaju svi društvene mreže. Ali više miliona ljudi u Srbiji ih koristi, verovatno više nego onih koji kupuju novine i gledaju televizor. Tako da je kampanja korisnicima Tvitera i Fejsbuka možda i dostupnija nego "ostalima".

Na osnovu svega, može se zaključiti da predizborna tišina sve više gubi smisao u doba novih tehnologija, i da bi već za sledeće izbore trebalo naći rešenja za dodatnu kontrolu i nova pravila, ili jednostavno odustati od tišine.


Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi