Vesti
15. 10. 2013.
Smanjiti posebnu stopu PDV za štampane medije
Upravni odbor Asocijacije medija izrazio je veliku zabrinutost zbog najavljenog povećanja posebne stope PDV, što će ozbiljno ugroziti poslovanje štampanih medija, pogođenih dugotrajnom ekonomskom i finansijskom krizom. Asocijacija medija se zalaže za dodatno smanjivanje posebne stope PDV za štampane medije, što je rasprostranjena praksa u mnogim evropskim državama koje na taj način pomažu medijskoj industriji da se izbori s krizom i održi korak s novim produkcijskim, tehnološkim i komunikacionim izazovima.
Prema izričitom stavu Evropske asocijacije novinskih izdavača (ENPA), čija je članica i Asocijacija medija, neophodno je drastično smanjenje stope PDV za štampane medije, uključujući i novinske agencije i digitalna izdanja. Imajući u vidu predstojeći početak pristupnih pregovora Srbije sa EU, Asocijacija medija napominje da sistem PDV za štampane medije, upravo na inicijativu ENPA, trenutno prolazi kroz detaljnu evaluaciju u okviru Evropske komisije.
Posle nedavnih ekonomskih mera koje Asocijacija medija u osnovi podržava, još je neizvesno da li je namera Vlade Srbije da posebnu stopu PDV za štampane medije poveća sa osam na 10 odsto ili sa osam na 20 odsto. U uslovima pada tiraža dnevnih novina i reklamnih budžeta za više od 25 odsto u ovoj godini u odnosu na prethodnu, eventualno povećanje stope PDV sa osam na 20 odsto uništilo bi industriju štampanih medija u Srbiji, ukazuje UO Asocijacije medija.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.