Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Šta predviđa Nacrt zakona o elektronskim medijima
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

11. 10. 2013.

Autor: M. R. Petrović Izvor: Blic

Šta predviđa Nacrt zakona o elektronskim medijima

Reklame će, prema Nacrtu zakona o elektronskim medijima, ubuduće i dalje moći da prekidaju fi lmove, vesti, sportske prenose. Gledaocima ostaje da se nadaju da ti prekidi u okviru jednog sata neće biti duži od zakonskih 12 minuta, ali i da će regulatorno telo kažnjavati one koji se toga ne pridržavaju. Trajanje reklamnih blokova i do sada je bilo ograničeno Zakonom o oglašavanju, ali su uprkos tome, emiteri samo u 2012. godini više od 2.000 puta prekršili njegove odredbe.

 

Najčešći prekršaj bio je puštanje više od 12 minuta reklama u toku jednog sata emitovanog programa.

Isto ograničenje važiće i ubuduće. Teoretski, to bi značilo da televizija može da pusti 12 minuta reklama na kraju prvog sata i na početku drugog sata programa, što bi gledaocima dalo blok od skoro pola sata reklama. To, međutim, nije realno, jer su emiteri svesni da to niko ne bi gledao.

Seckanja reklamama biće pošteđeni gledaoci serija i dokumentarnih fi lmova, jer ti programi, kao i prenosi verskih obreda ne smeju biti prekidani komercijalnim programom. RRA će i ubuduće nadzirati program 24 časa i, prema rečima zamenika predsednika Saveta RRA Gorana Karadžića, reagovati na svako kršenje zakona. Nacionalni emiteri kažu da su se i do sada trudili da poštuju zakonske odredbe, te da će tako biti i ubuduće.

Ako pravila budu razumna, razumljiva i u odnosu na sve tumačena i primenjivana na dosledan način, ne vidim da bi moglo da bude problema - kaže Veran Matić, glavni i odgovorni urednik TV B92.

Sa Prve televizije poručuju da je ovo tek nacrt zakona, kao i da će oni poštovati zakon, kao i do sada, ali da je glavno pitanje kako će ga nadležni organi sprovoditi.

Problem u dosadašnjoj primeni zakona Goran Karadžić vidi u tome što se prijave protiv emitera podnose Prekršajnom sudu u Beogradu, koji zbog toga bude zatrpan predmetima.

Tokom pisanja ovog nacrta bilo je predloga da se samoj RRA da mogućnost da izriče kaznene mere, kao što je slučaj u Bosni i Hercegovini, ali je ocenjeno da to nije u skladu s našim pravnim sistemom - kaže Karadžić.

Rešenje bi bilo da RRA kažnjava opomenama, upozorenjima, pa i privremenim oduzimanjem frekvencija, što do sada nije radila.

Smetaju li reklame

ANDRIJA NIKOLIĆ (30)

U suštini mi smetaju, traju predugo i na nekim televizijama kada gledam fi lm zaboravim šta sam gledao. Ne znam kakva su pravila, ali mislim da većina televizija krši zakon.

HADžIĆ ZAFIJA (69)

Meni reklame uopšte ne smetaju. Nikada mi nisu ni smetale. Naprotiv, baš volim da ih gledam, i to rado činim. Nisam upoznata sa zakonom, ali meni se dopadaju.

MILORAD SIMIĆ (57)

Smetaju mi reklame prvenstveno zbog toga što dugo traju. Možda ih RTS ima najmanje, a na svim drugim televizijama su stvarno preduge, i to bi trebalo promeniti.

VLADAN KOČOVIĆ (33)

Dosadne su reklame i užasno mi smetaju. Predugo traju. Mislim da se nijedna televizija ne pridržava zakona, niti misli na gledaoce, već samo na lični interes.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi