Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Koliko tabloidi utiču na javno mnjenje
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

09. 10. 2013.

Autor: Živojin Cvetković Izvor: Politika

Koliko tabloidi utiču na javno mnjenje

U TV Reviji od 4. oktobra objavljen je intervju sa Ljubicom Gojgić, novinarkom TVB 92, pod naslovom: „Problem je kada društvo postane tabloidno”.

Slažem se sa izjavom da tabloidi postoje svuda u svetu, ali do danas nisam čuo da je neko društvo, bilo gde u svetu, postalo tabloidno. Naravno, ni ovo naše, bez obzira na stanje u kojem se nalazimo i mi i tabloidno novinarstvo.

Čitajući s pažnjom intervju, zaključio sam da je poenta bila da se prikaže kritički osvrt na stanje koje vlada na političkoj sceni Srbije i ponašanje naših političara. Navešću nekoliko primera. Na pitanje autora intervjua: „Kako izbegavaju da daju jasne odgovore”, gospođa Gojgić izjavljuje: „To je nešto što se trenira. Novinar se trudi da vrati sagovornika na temu, i to je jedna lepa igra, lepota našeg posla, dodatni deo u kojem ja uživam. Normalni ljudi se pre i posle intervjua ponašaju normalno i kad nisu sasvim zadovoljni, ukoliko je sačuvan nivo pristojnosti odlaze u dobrom duhu iz redakcije...”

Bilo je reči i o uticaju tabloidnih novinara na formiranje javnog mnjenja. O tom pitanju gospođa Gojgić izjavljuje: „Tabloide ne pune njihovi novinari, već političari koji su od ovog našeg društva napravili tabloidnu scenu. Problem je kada društvo postane tabloidno. Postoji konstantna želja političara da se dopadaju javnosti, a jedan od načina komunikacije sa javnošću je preko medija.”

Za ubeđivanje javnog mnjenja koriste se gotovo svi mediji, naravno, i štampani, zatim elektronski, radio i televizija, marketinške agencije, agencije za istraživanje javnog mnjenja, vladine, nevladine i druge organizacije.

Uloga tabloidnih medija u kreiranju javnog mnjenja je zanemarljiva. Tabloidne novine, bilo koju vest da objave, makar kog senzacionalističkog karaktera, ona je samo za kratkotrajnu upotrebu, makar se i nekoliko dana ponavljala.

Manipulacija javnog mnjenja zahteva postupak i proces sa višemesečnim delovanjem. Najpovoljniji medij za manipulaciju javnog mnjenja je televizija.

Zbog toga je političari rado i obilato koriste, učestvujući u standardnim i nestandardnim i informativnim emisijama, gde na pristrastan način interpretiraju određene događaje, koji su u korist postizanja određenih ličnih ciljeva.

Često se to ostvaruje sa unapred pripremljenim scenarijem za odgovarajuću TV emisiju, uz precizno probrane činjenice, izjave određenih javnih ličnosti, pozitivne ili negativne konotacije (prema potrebi), a sugestivno vođenim razgovorom stvara se mogućnost plasiranja informacije, kako bi gledaoca programa ubedio u ono što se želelo postići. Takve mogućnosti nema nijedan drugi medij.

S obzirom na profesionalnu delatnost sagovornice intervjua, kao višegodišnjeg TV novinara, za javnost bi znatno korisnije i zanimljivije bilo da je više govorila o metodama spinovanja koje se primenjuju na mnogim TV programima naših TV stanica.

 

 

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi