Vesti
16. 08. 2013.
Klinički centar Srbije dao Blicu 4,5 miliona
Klinički centar Srbije (KCS) platio je dnevniku Blic i njegovim izdanjima (nedeljnik NIN) 4.500.000 miliona dinara za objavljivanje tekstova koje su napisali lekari te državne institucije, otkriva Informer!
Prema dokumentaciji do koje smo došli, naime, KCS je sklopio ugovore o pokroviteljstvu projekata promocije zdravog života, kojima je Blic dobio 20.000 evra (2.100.000 dinara), a NIN 2.400.000 dinara. Ono što je sasvim interesantno jeste da su pomenute novine taj novac zaradile jednostavnim objavljivanjem materijala koji su pisali lekari KCS!!!
Skupa promocija
Ugovorom od 20. januara 2012, Klinički centar obavezao se da Blicu plati 20.000 evra za dodatak pod nazivom „Sto saveta da živite sto godina“, koji je izlazio samo deset dana (10. 1. 2012 - 19. 1. 2012.)!
Tri meseca potom, KCS s nedeljnikom NIN sklapa ugovor za sličan dodatak pod nazivom „NIN - Svet zdravlja“, kojim su te novine za 12 mesečnih dodataka zaradile 2.400.000 dinara.
KCS je upoznat sa organizacijom i sadržajem projekata, te nalazi interes da bude POKROVITELj, a sve u cilju edukacije, prevencije i podizanja nivoa kulture u pogledu zaštite zdravlja građana, kao i sopstvene promocije, piše u ugovorima.
Pošto, kako smo naveli, objavljeni materijal nisu pisali novinari Blica i NIN, već lekari KCS, ispada da je državna institucija plaćala medijima da piše za njih!
Medicinski stručnjaci iz određenih oblasti medicine koji su zaposleni u KCS obradiće po jednu temu koja se odnosi na prevenciju ljudskog zdravlja, koja ujedno predstavlja njihov autorski tekst, i svaki inserter (dodatak) pokrivaće pojediničanu oblast, stoji u ugovorima.
Kupovali poslušnost
Bivši direktor KCS Đorđe Bajec, upitan da prokomentariše ove navode, kaže za Informer da je ideja bila da se „pokaže šta je Klinički centar i šta sve može“.
- Nije reč o klasičnoj reklami, već o vrsti promocije. Kriterijume odabira medija radile su službe zadužene za to, a sve je bilo u skladu s finansijskim planom institucije koji je prethodno odobrio Upravni odbor - tvrdi Bajec.
Na našu opasku da je za promociju rada KCS bila dovoljna i konferencija za štampu, Bajec kaže da se ta ideja isplatila:
- Korist od toga trebalo je da bude veća od uloženih para. Mislim da je tako i bilo. Samo jedna operacija nekog čoveka iz inostranstva gotovo da je vredela više od onoga što je uloženo. Ljudi su počeli da se operišu u zemljama u okruženju i zato je KCS morao da se predstavi u najboljem svetlu u Srbiji, ali i u inostranstvu - kaže Bajec.
Dragan Dobrašinović iz Koalicije za nadzor javnih finansija ocenjuje da je ovde reč o „klasičnoj kupovini uticaja i poslušnosti pojedinih medija“.
- Zašto je KCS uopšte bila potrebna reklama? Da nisu možda na nekom tržištu? I, ono što je ključno, zašto je baš Blic bio privilegovan da dobije taj posao? Može ovde da priča ko šta želi, ali je jasno da je na taj način tada vladajući DS kupovao uticaj u novinama, koje su tako sprečavali da kritički pišu o njihovoj politici - zaključuje Dobrašinović. Komentar iz Blica ni juče nismo uspeli da dobijemo.
Moj ugao
Željko Cvijanović, novinar
Ako je karakter prethodne vlade oblikovan kroz pljačku budžeta na 101 način, a jeste, jasno je da se toliki novac nije mogao isisati bez „omerte“ medija. Jasno je i da su u tom lancu kriminala najdublje bili mediji koji su najviše urušavali državne institucije, stičući tako najveći reketaški kapacitet.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.