Vesti
26. 06. 2013.
Makedonska vlada najveći regionalni oglašivač u elektronskim medijima
U izveštaju EK se navodi da su regulatorni organi i javne službe u zemljama Balkana i Turske siromašni, neprofesionalni i zavisni od vlade, te da ugovori za oglašavanje služe političkim interesima i zato ovaj vid reklamiranja treba da bude pod kontrolom zakonodavne vlasti.
Makedonska vlada je u regionu najveći oglašivač u elektronskim medijima, sa godišnjim budžetom za oglašavanje većim od €20 miliona eura, procenili su stručnjaci Evropske komisije.
Eksperti EK su od septembra 2012. do aprila ove godine radili na analizi činjenica o zemljama zapadnog Balkana i Turske, obuhvativši, između ostalog, i četiri komponente iz medijske sfere, kao što su regulatorna tela, javni servis, efektivna samoregulacija i istraživačko novinarstvo.
U izveštaju EK se navodi da su regulatorni organi i javne službe u pomenutim zemljama siromašni, neprofesionalni i zavisni od vlade, te da ugovori za oglašavanje služe političkim interesima i zato ovaj vid reklamiranja treba da bude pod kontrolom zakonodavne vlasti, prenosi portal “Vesti.mk”.
Prema njihovom mišljenju, nevladine organizacije treba da imenuju jedan broj članova parlamenta i izbore se za dvotrećinsku većinu, kako bi se prevazišla zavisnost od politike.
Stručnjaci su ukazali da je Makedonskoj radio-televiziji potrebna hitna revitalizacija i povećanje kvaliteta programa i gledanosti, kao i veća naplata radiodifuzne takse. Oni su konstatovali da zakonska ograničenja ne sprečavaju političare da poseduju medije, kao i da se vlasnici medija bave stranačkom politikom, što za posledicu ima medijski rat i mržnju između političkih tabora i između dve najveće etničke zajednice.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.