Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Deo elektronskih medija u Crnoj Gori se žali na rezultate istraživanja gledanosti
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

27. 03. 2013.

Izvor: vijesti.me

Deo elektronskih medija u Crnoj Gori se žali na rezultate istraživanja gledanosti

Deo elektronskih medija požalio se na rezultate istraživanja gledanosti i poverenja građana u televizije, prema kojima je Televizija Vijesti prepoznata kao najbolja.

Kao primer direktor Pink M televizije Goran Radenović je naveo da popularni sadržaji te medijske kuće poput “Male neveste”, “Bračnog sudije”, “Moje velike svadbe” i “Amidži šoua” imaju daleko manju gledanost u Crnoj Gori, nego u Srbiji, što je pogrešno i neistinito. „Tako Amidži šou ima gledanost u Srbiji do 30 odsto, dok je u Crnoj Gori popularan kod oko 12 odsto građana.

 

Dalje Bračni sudija u Srbiji ima gledanost oko 30 odsto građana, dok je u Crnoj Gori ona manja za skoro 10 procenata, „Moja velika svadba“ ima gledanost 25 procenata u Srbiji, a u Crnoj Gori oko 17. Slično je i sa serijom „Mala nevesta“”, kazao je Radenović. On je ocenio da jedna agencija koja radi istraživanja gledanosti, ima monopol, te da istraživanja koja rade ne odražavaju stvrano stanje na javnoj sceni.

Direktor televizije Prva za Crnu Goru Vladan Anđelković kazao je da se deo elektronskih medija okupio kako bi ukazao na te zloupotrebe, ukazujući da sistem merenja gledanosti nije dobar. „Komparativnom analizom sadržaja koje emitujemo u Srbiji i Crnoj Gori došli smo do značajnih razlika zbog koji osnovano sumnjamo u validnost rezultata istraživanja“, kazao je Anđelković. On je precizirao da elektronski mediji koji su i sazvali konferenciju kako bi ukazali na taj problem, nisu radili istražvanja koja bi pobila dosadašnje rezultate, već da se njihove „opravdane sumnje“ oslanjaju na komparativne analize.

„Merenja se rade jednom u tri meseca, i televizija ih naručuje onda kada po programskoj šemi ima jak program. U decembru je planirano takvo istraživanje, a tada je Prva emitovala Prvi glas Srbije i seriju Sulejman veličanstveno, koji su bili popularan u Crnoj Gori, ali je istraživanje pomereno za kasnije“, rekao je Anđelković. On je kazao da je posledica takvih, prema njegovim rečima nerealnih istraživanja, i neravnomerna raspodela profita i veštačko podizanje rejtinga jedne TV stanice.

Sonja Drobac iz Altlas televizije kazala je da se ti mediji zalažu za uvođenje takozvanog „piplmetra“, uređaja koji se priključi na televizijske prijemnike uzorkom obuhvaćenih građana, i koji na taj način meri gledanost. Za takav poduhvat, kako je rekla, potrebno je da se angažuje medijska scena, agencije koje kontrolišu elektronske medije, kao i državni aparat.

Takva merenja gledanosti, kako su saopštili, koriste se u većini država regiona. Direktorka Televizije Crne Gore Radojka Rutović kazala je da je medijski monopol štetan, te da bi „transparentija istraživanja dala objektivnu sliku o medijskoj sceni“. „Svaka ciljana, projektovana i na sumnjivom nivou prezentovana navodna gledanost i poverenje ne može biti od javnog interesa“, rekla je ona.

Radenović je rekao da se procenjuje da na reklamiranje na elektronskim medijima godišnje ode oko šest miliona evra. „Problem se može rešiti i tako što će se pozvati neka druga agencija koja će raditi istraživanje 12 puta godišnje, umesto dosadašnjih četiri puta“, rekao je on.

Na pitanje „Vijesti“ Radenović nije želio da precizira koja je agancija radila sporna istraživanja, već je odgovorio da „novinar to treba da zna“. Organizatori konferencije nisu pozvali prozvanu Televiziju Vijesti, kao ni agenciju čija istraživanja daju nevalidne rezultate, iz razloga što je cilj bio da se ukaže na problem.

Organizatori su najavili da će sa problemom upoznati i nadležne institucije i Evropsku komisiju. Konferenciji su osim medija, čiji su predstavnici govorili, prisustvoivali i Draško Đuranović sa Portala Analitika, Miodrag Strugar iz Antene M, Đuro Vučinić iz Montene, kao i Marina Vuković iz TVCG.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi