Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Šta su u kampanji radili Pink, Prva, B92 i Hepi – još ne znamo: REM poručuje da je „prezauzet“
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

12. 04. 2024.

Autor: Miloš Đošić Izvor: N1

Šta su u kampanji radili Pink, Prva, B92 i Hepi – još ne znamo: REM poručuje da je „prezauzet“

Prezauzeti smo, tako u Regulatornom telu za elektronske medije odgovaraju na pitanje N1 zašto još nema izveštaja monitoringa komercijalnih televizija tokom kampanje za izbore 17. decembra. Sagovornici N1 kažu da se krije ono što je očigledno - da je vlast zloupotrebom nacionalnih frekvencija podizala rejting Srpske napredne stranke.

Izveštaj dela monitoringa javnih servisa i kablovskih televizija objavljen je još 26. decembra. Prošlo je više od tri meseca, a nema ni slova šta su u kampanji radili komercijalni nacionalni emiteri – Pink, Hepi, B92 i Prva.

„Ovo se ranije nije dešavalao. Sada je REM otišao korak dalje. Ranije je makar objavljivao te podatke, a sada je očigledno i to nekakva smetnja“, kaže Slobodan Cvejić bivši član Saveta REM.

Smetnja je, prezauzetost male službe primenom izmena Zakona o elektronskim medijima, kaže članica Saveta REM-a Višnja Aranđelović. Ona je u telefonskom razgovoru za N1 rekla da su informacije sa poslednje sednice – da izveštaj još nije gotov i da ne zna kada će biti objavljen.

Međutim, Udruženje novinara tvrdi da su svi podaci prikupljeni još u decembru.

Nakon uvida, CINS otkriva da oni pokazuju:

„Dominaciju liste Aleksandar Vučić – Srbija ne sme da stane na sve četiri televizije, negativan ton o opoziciji, pozitivan o vlasti, Promoteri vlasti bili su i analitičari koji su se pojavljivali i u kampanji su učestvovali predsednik, premijerka, ministri i drugi funkcioneri“.

„Cilj ovoga što REM radi je da se ne vidi da je Aleksandar Vučić tokom kampanje kršio medijske zakone. Da je na osnovu toga sticao visoki rejting, koji je dao svojoj stranci, a koja je ušla u parlament i osvojila većinu“, navodi Zoran Gavrilović iz BIRODI-ja.

„Kako god da ih okrenete i postavite, i šta god da su oni pokušavali da urade, ti podaci pokazuju da izveštavanje o izborima kod nas nije objektivno u prostoru nacionalnih frekvencija i da je Vučić prezastupljen u programima. Na taj način on direktno pomaže listu čiji je nosilac sa funkcije predsednika“, objašnjava Cvejić.

Presedan je da izveštaj o komercijalnim emiterima još nije stigao do Saveta REM-a, a ne postoji ni zakonski rok u kom je regulator dužan da ga objavi.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi