Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Istraživanje Share fondacije: Kako su o izborima izveštavali portali u Srbiji
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

25. 12. 2023.

Izvor: N1

Istraživanje Share fondacije: Kako su o izborima izveštavali portali u Srbiji

Portali u Srbiji izveštavali su o izborima bez bilo kakve forme diskusije i uz favorizovanje vlasti, u čemu su prednjačili portali Novosti, Alo, Informer i Kurir, pokazuju danas predstavljeni rezultati analize informativnog sadržaja 15 najposećenijih portala koju je sprovela SHARE fondacija.

Po navodima te fondacije, istraživanje je pokazalo da politike i programi nisu bili u fokusu izveštavanja portala, pa su izbori dominantno uokvireni kao takmičenje i gotovo dvostruko više kao svojevrsni konflikt.

„Prvi okvir uglavnom je bio usmeren na (samo)reprezentaciju ‘pobedničke’ pozicije, dok je konfliktni okvir podrazumevao afere i diskreditaciju političke konkurencije uz najčešće otvorenu podršku određenim listama. Tokom izbornog dana je čak 14 odsto sadržaja održavalo konfliktni okvir izbora, uprkos pravilima o izbornoj tišini“, navodi se u analizi.

Po preliminarnim podacima, o izborima je najviše izveštavao portal Novosti a slede Informer, Alo, N1, Nova.rs i portal 021 što po oceni SHARE fondacije „koincidira sa nivoom podrške strukturama vlasti, odnosno kritičkog pristupa u izveštavanju“.

„Bez obzira da li je reč o izborima ili nekoj drugoj temi, Novosti, Informer i Alo najviše su na eksplicitan i implicitan način podržavali vlast, dok je problematizovanje delovanja vladajućih struktura najučestalije bilo na portalima N1, Nova.rs i 021. Međutim, posmatrano ukupno, sadržaj koji favorizuje vladajuće strukture više nego dvostruko je učestaliji nego kritički“, stoji u analizi fondacije.

Istraživanje je pokazalo da su „ključni generatori podrške“ vlastima portali Novosti, Kurir, Informer i Alo.

„Neretko su isti mediji i u funkciji distributera sadržaja koji favorizuju vlast dok pojedini manje pokreću nove teme, ali preuzimaju postojeće (B92, Republika, Pink). Najzad, deo medija postojeću sliku podupire pasivnim odnosom prema vlastima, tako što je izuzetno retko u fokusu njihovog izveštavanja (Mondo, Blic, Espreso)“, navodi se u analizi.

Monitoringom su obuhvaćeni portali Kurir, Blic, Mondo, Informer, N1, Nova, Novosti, Alo, B92, Telegraf, Espreso, Republika, Pink, 021 i RTS a analiziran je sadržaj prvog bloka centralnih tekstova koji su se našli na naslovnim stranama portala u 10, 14 i 19 časova u periodu od 1. novembra do 17. decembra.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi