Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Fabrike nekvalitetnih tekstova
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

14. 03. 2023.

Autor: FoNet Izvor: FoNet

Fabrike nekvalitetnih tekstova

Mediji u Srbiji se sve više pretvaraju "u fabrike komodifikovanog sadržaja niskog kvaliteta, a velike medijske i izdavačke kuće proizvedu više od 300 tekstova dnevno", zaključak je izveštaja koju je objavila Balkanska istraživačka mreža (BIRN).

Vesti, naročito na naslovnoj strani, brzo se menjaju kako bi publika, koja provodi veliki deo vremena "skrolujući" po mobilnim telefonima, stalno dobijala novi sadržaj, a algoritmi signale "viralnosti" i lične i druge podatke.

Ta vrsta novinarstva ispostavlja se najprofitabilnijom za generisanje novca od digitalnog oglašavanja, navedeno je u izveštaju.

Redakcije ulažu značajna sredstva u promociju sadržaja i izgradnju ljudskih i tehnoloških kapaciteta kako bi odgovorili na uslove koje diktira novo informaciono tržište.

To produbljuje jaz između malog broja medija koji mogu da investiraju u unapređenje digitalnog poslovanja i redakcija koje ne mogu da izdrže ovu trku.

Rasprostranjeno je brzo i nekvalitetno novinarstvo usmereno ka maksimizaciji profita od digitalnog oglašavanja, uz proizvodnju velikog broja tekstova lošeg kvaliteta i male informativne vrednosti, naglašeno je.

Takvo novinarstvo mahom je usmereno na izazivanje zainteresovanosti i emocionalne reakcije publike.

U Srbiji, na nedovoljno razvijenom i uređenom tržištu, ozbiljnim, milionskim zaradama mogu da se nadaju samo pojedini mediji i to po pravilu oni koji proizvode klikabilne (clickbait) sadržaj koji generiše preglede, veliku publiku i veliku posetu sajtovima.

Podaci koji nastaju iz procesa algoritamske distribucije sadržaja, odnosno broj pregleda, lajkova i slično, nova su digitalna moneta, takozvana algoritamska metrika, koja utiče na uredničke odluke o tome koje teme će biti obrađivane.

Sa suženom nezavisnom ulogom urednika dolazi do smanjenja kvaliteta informisanja koje sada teži da se uskladi sa algoritamskom metrikom, a ne opštim interesom javnosti da bude informisana.

Izveštaj BIRN je nastao na osnovu desktop istraživanja i dubinskih intervjua sa predstavnicima medija različitih uredničkih orijentacija, advertajzing agencija i stručnjacima za digitalne platforme.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi