Vesti
26. 08. 2009.
Radna grupa za strategiju razvoja medija
Ministarstvo kulture juče je saopštilo da je u toku formiranje radne grupe koja treba da sačini strategiju razvoja medija i koju treba hitno usvojiti.
Da li je užurbano pristupanje ovom poslu u nekoj vezi sa predstojećim izjašnjavanjem poslanika o izmenama Zakona o javnom informisanju ili sa inicijativom LDP koja je takođe pozvala novinarska udruženja da zajednički rade na medijskoj strategiji?
– Ne, te stvari nisu u vezi. Krajem februara, odmah nakon imenovanja najavili smo izradu strategije medija koja predstavlja osnovu za definisanje svih ostalih dokumenata u vezi sa poslovanjem i ulogom medija u društvu. Već tada najavili smo to kao prioritet u radu sektora medija – kaže Nataša Vučković-Lesendrić, pomoćnica ministra kulture za medije.Strategijom će pored ostalog biti definisan i status medijskih javnih ustanova koje je potrebno transformisati. – Tanjug je i dalje na državnim subvencijama i njegov položaj treba regulisati jer stvara konkurenciju na tržištu ostalima subjektima poput Bete i Foneta koje su privatne agencije, pa je transformacija neophodna – objašnjava sagovornica.
Radna grupa još nije formirana ali je ministarstvo kulture uputilo pozive novinarskim udruženjima, Asocijaciji elektronskih medija i Asocijaciji medija koja okuplja najveće medijske kuće kako bi se čuo i glas medijske industrije a što do sada nije bila praksa. Prvi sastanak predviđen je za četvrtak a u izradu strategije biće uključeni i predstavnici OEBS-a i Saveta Evrope
.Da li će u posao biti uključeni i članovi radne grupe za izradu medijskih zakona o kojoj u javnosti vlada uverenje da ju je formiralo Ministarstvo kulture?
– Postoji samo radna grupa koja radi na izmenama i dopunama Zakona o radiodifuziji. Pri Ministarstvu kulture ne postoji grupa koja je autorizovana za pisanje svih medijskih zakona – tvrdi Vučković-Lesendrić.
M. Petrić
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.