Vesti
20. 02. 2014.
Teror reklama na televiziji
Nekada smo na reklame gledali sa simpatijama. Uz različitu muziku, gledali smo lepe i mlade manekene koji nam pokazuju razne odevne predmete, najnovije modele cipela, nakita i sl. Često smo jedni druge utišavali da čujemo šta nam reklama poručuje.
Sada umesto utišavanja članova domaćinstva, moramo utišavati TV aparate. Nakon relativno tihog i često nerazgovetnog razgovora gostiju i voditelja u studiju, odjednom odjeknu reklame. Najveći broj reklama odnosi se na tzv. nelekove.
Poznato mi je da je zabranjeno reklamiranje cigareta, alkohola, lekova i nekih drugih proizvoda. Međutim, ovde je neko svesno izvrnuo situaciju da se ne radi o leku već o „neleku”.
Ako neko veruje da se sa jednim ili nekoliko premaza može izlečiti koleno, za koje je nužna operacija, ako je jednim ili više premaza „nelekom” dovoljno da se odmah izleče vene, šta je to ako nije lek? Ova pomoćna lekovita sredstva preporučuju se i za lečenje reume, povišenog pritiska, prostate, glavobolje, disajnih organa, probave i čega sve ne.
Televizija se svesrdno zalaže da bude što ubedljivije. Angažuje osobe da daju izjave koje su ponekad neverovatne. Traže se ljudi starijih godina – „promoteri”, koji ličnim iskustvom ubeđuju bolesnike da probaju ono čime su se oni izlečili. Mnogi od njih verujem nikada nisu bolovali od bolesti o kojoj pričaju. Pitam se, zašto o ovome ćuti Ministarstvo zdravlja, lekari, Srpsko lekarsko društvo, Komora i ostali nadležni? Zašto ne izađu pred javnost saopštenjem, jesu li „nelekovi” zaista toliko moćni. I na kraju, ako su „nelekovi” tako dobri, zar je potrebna tolika reklama?
Dr sc. Stanislav Tanasković, Čačak
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.