Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Rojtersov institut: Sve više ljudi vesti čita na platformama poput Tiktoka
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

15. 06. 2023.

Autor: Hina Izvor: N1

Rojtersov institut: Sve više ljudi vesti čita na platformama poput Tiktoka

Broj ljudi na globalnom nivou koji vestima pristupaju putem njeb stranice ili aplikacije pao je za 10 bodova od 2018, a mlađe grupe radije čitaju vesti putem društvenih mreža, pretraživača ili mobilnih agregatora, pokazuje izveštaj objavljen u utorak.

Publika obraća više pažnje na slavne osobe, influensere i osobe na društvenim mrežama nego novinare na platformama kao što su Tiktok, Instagram i Snepčet, objavio je Rojtersov institut za proučavanje novinarstva u svom godišnjem Digital Nuz Riportju (Digital News Reportu).

Tiktok je, prema izveštaju, najbrže rastuća društvena mreža koju za vesti koristi 20 posto mladih od 18 do 24 godine, što je pet odsto bodova više nego prošle godine. Manje od polovine ispitanika u anketi izrazilo je velik interes za vesti, što je nagli pad u odnosu na 6 od 10 u 2017. godini.

„Nema razumnih razloga za očekivanje da će oni rođeni u 2000-im odjednom zavoleti staromodne njeb-stranice, a kamoli radio, televiziju i štampu, jednostavno zato što stare“, rekao je direktor Instituta Rojters Rasmus Nielsen u izveštaju koji se temelji na internet anketi na otprilike 94.000 odraslih osoba, sprovedenoj u 46 zemalja, uključujući SAD.

Manje od trećine ispitanika reklo je da je izbor vesti na temelju ranijih pretraga dobar način informisanja, što je pad od šest bodova u odnosu na 2016, kada je anketa poslednji put postavila to pitanje. Ipak, ljudi još uvek malo više vole da im vesti biraju algoritmi nego urednici ili novinari, prenosi Rojters.

Poverenje u vesti palo je za dva procentna boda u prošloj godini. U proseku, 40 odsto ljudi kaže da uglavnom veruje većini vesti. Sjedinjene Države beleže povećanje poverenja u vesti za šest posto, na 32 posto, ali su i dalje među najnižima u istraživanju.

Na svim tržištima, 56 posto ljudi kaže da ih brine prepoznavanje razlike između pravih i lažnih vesti na internetu – što je dva procentna boda više u odnosu na prošlu godinu.

Istraživanje je pokazalo da 48 posto ljudi kaže da su jako ili izuzetno zainteresovani za vesti, što je pad u odnosu na 63 posto u odnosu na 2017.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi