Naslovna  |  Beležnica  |  Novinarsko ćoše  |  Novinarska škola UNS-a posetila agenciju „Beta“
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Novinarsko ćoše

02. 12. 2015.

Autor: Dejana Braunović, Miloš Manojlović, Dunja Pešić, Milica Živković Izvor: UNS

Novinarska škola UNS-a posetila agenciju „Beta“

Polaznici Novinarske škole Udruženja novinara Srbije posetili su krajem prošle nedelje „Betu“ gde su imali priliku da razgovaraju sa glavnim i odgovornim urednikom Ivanom Cvejićem i upoznaju se sa načinom rada ove novinske agencije.

Glavni urednik Bete pokazao je polaznicima koje servise nudi ova agencija i dinamičan priliv stranih i domaćih informacija na velikom tv ekranu, koje se zatim prosleđuju korisnicima. U sat i po, koliko je razgovor trajao, dopisnici i beogradski novinari Bete proizveli su blizu 15 informacija, koje su čekale na uredničko odobrenje za emitovanje.

„Pravilo u agencijskom novinarstvu je da niko ne sme napisati sam vest i objaviti je“, objasnio je Cvejić i dodao da je danas akcenat više na interpretaciji događaja i tačnosti, a ne na brzini, iako je baš brzina, po njemu, adut Bete.

„Ne znam ko može da bude ekskluzivan duže od deset minuta“, kaže Cvejić.

Cvejić je ocenio da novinske agencije uspešno opstaju i da perspektiva svakako postoji, ali da moraju da se menjaju.

„U maju smo startovali sa novim sistemom na sajtu. Sami smo pravili softver, ugledajući se na slične agencije iz Evrope. Ovim smo postigli veću multimedijalnost“ rekao je  Cvejić navodeći i da je ova agencija 2008. godine kasneći počela sa svojom video produkcijom, u vreme Olimpijskih igara u Kini, pošto su „Fonet“ i „Infobiro“ već zauzeli pozicije na tržištu.

Najveći broj posetilaca sajta agencije Beta dolazi sa društvenih mreža, oko 70% njih.

„Stalno ste u traganju za optimalnim brojem vesti koje ćete besplatno staviti na sajt“, osvrnuo se Cvejić na sveprisutnu praksu objavljivanja besplatnih informacija na internetu.

Prema rečima glavnog urednika ova agencija objavljuje od 200 do 250 tekstova, oko 100 fotografija i između 20 i 30 audio klipova dnevno, dok je vikendom manji obim posla. Radni dan traje od 7 ujutro do 1 sat po ponoći, sem u izuzetnim situacijama, kao što je bio slučaj za vreme bombardovanja, kada se radilo neprekidno 24 sata.

„Imamo oko 140 ljudi koji su dnevno angažovani, od toga njih 70 stalno zaposleno. Oko 100 je u Beogradu. Imamo 25 do 27 dopisnika u Srbiji i dopisnike iz Brisela ,Moskve, Praga i Haga“, objasnio je strukturu Bete Cvejić navodeći da jedini u regionu, već deset godina, imaju stalnog dopisnika iz Haga kojeg često angažuju Bosna i Hercegovina i Crna Gora.

Od stranih agencija Beta se oslanja na Asošijeted Pres (AP) na engleskom jeziku i Frans Pres (AFP) na francuskom jeziku, a dobru saradnju ima sa kineskom agencijom Sinhua (Xinhua).  Strane agencije emituju od 1000 do 1500 informacija dnevno rekao je Cvejić.

On je objasnio da se „Beta“ finansira na tržištu, od pretplate i oglasa, da mesečna pretplata zavisi od toga za koje rubrike se odluče korisnici i da su glavne: svet, region, Srbija, kultura, sport i ostali događaji.

„Najveći broj korisnika agencije je iz Srbije, ali ih dosta ima i u regionu“, rekao je Cvejić.

Nakon razgovora sa glavnim urednikom polaznici Novinarske škole su obišli redakciju Bete i imali priliku da osete radnu atmosferu koja, kako on kaže, tamo vlada naročito u ranim popodnevnim časovima.

"Drago mi je što sam saznala više o agencijskom novinarstvu i što sam mogla da vidim kako to izgleda u praksi. Glavni urednik nam je detaljnije objasnio na koji način agencija radi i opstaje", rekla je Anja Zorić, polaznica Novinarske škole.

Agencija je osnovana 1994. godine i najveći deo zaposlenih je prešao iz Tanjuga.





Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi