Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  RTS u novom ruhu!
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

07. 05. 2010.

Izvor: RTS

RTS u novom ruhu!


Javni servis Srbije promenio vizuelni identitet informativnog programa, a „Dnevniku“ vratio staru špicu! Planiran je i redizajn emisija kulturno-umetničkog i zabavnog programa.


Radio-televizija Srbije potpuno je promenila vizuelni identitet informativnog programa - „Dnevnik“ i „Vesti“ od 5. maja emituju se u novoj scenografiji. Centralna informativna emisija „Dnevnik“ sada ima redizajniranu, dobro poznatu špicu iz 90-ih godina prošlog veka!

Boris Miljković, kreativni direktor RTS-a, kaže da je ovo samo početak redizajna Javnog servisa Srbije.

- Ovo je verovatno najbolji „Dnevnik“ na prostorima bivše SFRJ i sa takvom odgovornošću smo krenuli u dizajn, odnosno u redizajn njegovog odela. Uzimajući u obzir celo naše nasleđe RTS-a, nezaobilazna je bila inspiracija sa čuvenom tačkastom špicom Nenada Čonkića i muzikom Zorana Simjanovića. Vratili smo se na same početke i pokušali da sagradimo na tim temeljima jednu novu kuću, jedno novo odelo za 21. vek. Sam taj proces je tek počeo i nadam se da ćemo to isterati do kraja - kaže Miljković.

Više pameti nego para

On kaže da su informativne emisije podelili u tri segmenta.- Imamo jutarnji, prajm-tajm i večernji segment, pa su špice, grafika i ceo imidž tih emisija podeljene u tri boje nalik bojama naše zastave: - svetla (bela) koja simboliše jutarnji program, crvena koja je tačno u podne i plava koja je smirujuća i koja nas kasnije vodi kroz elitni, udarni informativni program. To nije kraj i obećavamo da se ogroman tim koji stoji iza čitave ove stvari ne raspušta, nego nastavlja tim putem - rekao je on.

Miljković kaže da iza svega stoji veliki kreativni tim i da niko kao pojedinac ne može da se istakne.

- Čitav redizajn radio je kreativni tim od 50-ak ljudi, a realizacija projekta trajala je tri meseca. Ovo nije skup projekat. U njega je uloženo više pameti nego para. U planu je redizajn čitavog informativnog programa, zatim kulturno-umetničkog, kao i zabavnog programa. To je dug projekat koji će trajati oko godinu dana - kaže Miljković za Press.

Bez senzacije

Čuvena TV kritičarka Branislava Džunov nije oduševljena redizajnom RTS-a.- Sve ovo što smo videli je već prikazano i neoriginalno. Vraćanje na staru i mnogo hvaljenu špicu je prevaziđeno. Ne treba se vraćati u prošlost bez pokrića. Treba ići korak napred, jer su zaista ogromne mogućnosti u visokoj tehnologiji i digitalnoj televiziji. Promena špice je delikatan posao i ne treba da se radi bez velikih priprema - kaže Džunov, i dodaje da ipak ima i pozitivnih pomaka.

- Sviđa mi se što je uveden časovnik, pa gledalac u svakom trenutku može da zna koliko je sati, ali i da prati koliko traje prilog. Studio deluje prosvetljeno i „vazdušastije“ i imam utisak da se išlo na to da se voditeljke, koje su ranije bile u prvom planu, minimalizuju. Zanimljivo je videti i da li će doći do promene voditeljki i da li će uvesti neka nova TV lica. Takođe, pitanje je da li ima dovoljno vesti da se stave u 40 minuta, koliko traje „Dnevnik“. Sve te vesti treba da budu takve da prikuju gledaoca uz ekran. Informativni program RTS-a je korektan, ali nema tu ničeg senzacionalnog - kaže za Press čuvena televizijska kritičarka.

Pink pozdravlja promenu

Tanja Jordović, urednica informativnog programa konkurentske televizije Pink, kaže da je svaka promena dobrodošla.

- Sve je bolje od onoga što je bilo. Sramota je bilo da „ono“ predstavlja državu. Ovo sada izgleda modernizovanije, umivenije i svežije, i nešto je između B92 i HRT-a. Ja imam samo zanatske primedbe na sve to. Na primer, na grafiku koja treba da je veća, jer prema istraživanjima njihova ciljna grupa su stariji ljudi, a oni ne mogu da vide onako sitnu grafiku. Drugo, stariji ljudi se teško navikavaju na bilo kakvu promenu. Ne smeta mi ni stara špica, niti me asocira na nekadašnja vremena. Jedino ostaje da i sadržaj promene i da ne počinju svake vesti pozdravom onima koji su na vlasti - kaže Tanja za Press.

Jordovićeva tvrdi da RTS ne doživljava kao konkurenciju.- Nemam odnos prema RTS-u kao prema konkurenciji jer oni, kao medijski javni servis Srbije, treba da predstavljaju obraz Srbije. Ono što je nekada bilo predstavljalo je bruku i sramotu. Mi smo mali, pa smo se menjali svake godine, a oni tek sada - zaključuje Tanja Jordović.

Antrfile : Pomešane Reakcije gledalaca RTS-a

Novi vizuelni identitet informativnog programa RTS-a već prvog dana je osvanuo na sajtu „Jutjub“. Reakcije gledalaca su pomešane.

- Fantastično! Svaka vam čast za ovu modernizaciju! Konačno dah moderne Evrope pomešan sa starom tradicijom, a sve u novom i lepšem digitalnom ruhu!

- Ovo nije 2010, ovo je 1990. U svetu je prošlo 20 godina, a mi se vraćamo u prošlošt. Srbijo!

- Bezveze, moglo je da se zadrži dosta toga staroga, a da se napravi mnogo modernija špica. Ovako je ceo koncept ostao isti, samo malo je prilagođen.

- Dobro je da su vratili staru, najbolju špicu. Ali, naravno, moglo je to puno bolje da se uradi. Treba ostati na ovom izgledu „Dnevnika“, ali ga osavremeniti.

- Sviđa mi se ponajviše kako su grafički rešili najavu glavnih vesti. Ostalo je moglo bolje.

J. Marković

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi