Vesti
18. 02. 2014.
Medijske slobode su ugrožene
Milorad Tadić, predsednik Asocijacije nezavisnih elektronskih medija
Predizborna kampanja se zahuktava. Imam utisak da građane najviše zanima kako će živeti, nadaju se privrednom razvoju, smanjenju nezaposlenosti i poboljšanju životnog standarda. Najviše od svega ih brine redovnost plata i penzija.
Bilo bi važno se građani ne obmanjuju i da u kampanji političke stranke pokažu imaju li programske i intelektualne kapacitete, ali i ljudske kvalitete, da se uspešno nose sa mnogobrojnim problemima Srbije. Političari u kampanji bi morali da se fokusiraju na ekonomske reforme, obrazovanje, jačanje institucija sistema, nezavisnost regulatornih tela i nastavak borbe protiv korupcije i kriminala.
Glavni prioriteti sledeće vlade trebalo bi da budu stvaranje povoljnih poslovnih uslova i zakonskih olakšica kako bi se privukli strani investitori i mladima se obezbedili poslovi i nove životne prilike. Da bi to postigla, nova vlada mora da sprovede ekonomske reforme, hitno smanji potrošnju javnog sektora i da nastavi neselektivnu borbu protiv korupcije. U zemlji mora da se obezbedi vladavina prava i institucija sistema, a ne pojedinaca.
Tokom tranzicije i svetske ekonomske krize sistem vrednosti u našem društvu je potpuno razoren, a samim tim i u medijima. Novonastali demokratski poredak i slobodno tržište nisu bili saveznici medijskih sloboda. Suočeni smo s neverovatnom tabloidizacijom društva, sa ogromnim brojem vulgarnih sadržaja, a sigurno je da se tako se ne uspostavlja novi sistem vrednosti u društvu.
Poslednja dešavanja u javnom prostoru Srbije, skidanja tekstova, blogova, hakovanje portala i ukidanje emisija predstavljaju ozbiljno ugrožavanje medijskih sloboda. One moraju da budu zagarantovane po standardima EU.
Da se razumemo, u Srbiji postoje brojne pravne garancije slobode izražavanja i slobode medija. One su garantovane Ustavom i precizirane zakonima. Pored toga, opredeljenost aktuelne vlasti i političke elite Srbije da se osnažuju garancije slobode izražavanja i slobode medija jasno su istaknute i javno izrečene na brojnim javnim skupovima… Međutim, sve ovo mora da bude dokazano i u praksi.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.