Vesti
20. 05. 2025.
Šampion medijskih konkursa: Za medije bivšeg oficira JNA samo od Ministarstva informisanja više od 200.000 evra
Mediji floralno-folklornih naziva (ćilim, ramonda, narcis i jorgovan) čiji je vlasnik ili suvlasnik Slavko Stijaković samo od Ministarstva su inkasirali blizu 209.000 evra. A tek treba da stignu novci sa lokalnih konkursa!
Nakon objavljivanja rezultata ovogodišnjih medijskih konkursa Ministarstva informisanja i telekomunikacija Slavko Stijaković mogao je da prostre ćilim, pod borom i omorikom, međ rascvetalim narcisima, jorgovanima i ramondama, zasvira našu trubu ili nešto sa šest žica i uživa.
Naime, mediji ovakvih floralno-folklornih naziva (cilim.rs, portalramonda.rs, narcisijorgovan.rs i slično) čiji je vlasnik, zajedno sa onima u kojima je suvlasnik, samo od Ministarstva su inkasirali ravno 24.530.000 dinara, odnosno blizu 209.000 evra. A tek treba da stignu novci sa lokalnih konkursa!
Slavko Stijaković, nekadašnji oficir JNA, koji je, pored Vojne akademije, završio i Fakultet političkih nauka, u medijima se ranije pominjao kao jedan od svedoka odbrane na suđenju u Haškom tribunalu u vezi sa zločinima koji su se dogodili u Vukovaru.
Jedan novinar, tri portala – formula za uspeh
Poslednjih nekoliko godina, međutim, Stijaković je znatno prisutniji kao osnivač i suvlasnik čitave mreže medija, među kojima su Televizija Fruška gora, Gradska M televizija, Radio Breg, Radio Fruška gora…
Ako je suditi po rezultatima konkursa Ministarstva informisanja i telekomunikacija, ali i lokalnih konkursa čiji su rezultati do sada pristigli (Kragujevac 800.000 dinara, Leskovac 600.000, Kraljevo 500.000, Vranje 400.000…), ključ njegovog uspeha u medijskom biznisu predstavlja SS Turistička televizija 1961 doo.
Ovom izdavaču medija, koji je ujedno neposredno ili posredno vlasnik dvadesetak portala registrovanih širom Srbije u poslednjih nekoliko godina – na kojima se mogu naći protokolarna saopštenja lokalnih vlasti i i institucija, po koja „laka tema“, ali gotovo nijedna prava novinarska priča – takav sadržaj zapravo donosi najviše budžetskog novca.
Rezultatima konkursa za proizvodnju medijskih sadržaja za televizije i radio stanice Stijaković može da bude manje zadovoljan, pošto su njegovi mediji dobili ukupno 5.030.000 dinara, što i nije velika suma, jer je tu bilo „igrača“ koji su prošli znatno bolje, a i televizija je skupa igračka.
Međutim, kada su konkursi za sufinansiranje proizvodnje medijskih sadržaja za portale i sadržaje na jezicima nacionalnih manjina – mreža njegovih medija je, slobodno se može reći, apsolutni šampion.
Od 78 projekata za informisanje putem internet medija, koje je komisija Ministarstva odabrala, 11 će realizovati portali u neposrednom ili posrednom vlasništvu Sijakovićeve firme SS Turistička televizija 1961 doo.
SS Turistička televizija 1961 doo je, naime, vlasnik firmi Tvrđava 1780 doo Novi Sad, Vidik sa Cera doo Loznica, Naše trube doo Čačak, Portal Ramonda 1874 doo Niš, Portal Skadarlija 1854 doo Beograd, Privredno društvo Vojvoda 1914 Valjevo, Heroji Morave doo Jagodina, Portal Toplica doo Prokuplje, Portal voz doo Leskovac, Palvinac doo Smederevo i Zlatni vir doo Bor.
Svaka od njih je za realizaciju projekata na istoimenim portalima dobila po 500.000 dinara. Tako je Stijakovićevim firmama na konkursu za internet medije otišlo 5.500.000 dinara, što je 11,7 odsto ukupnog budžeta na ovom konkursu.
Saopštenja i „lake teme“, od sada na 14 jezika
Konglomerat medija u vlasništvu Stijakovića je na konkursu za sufinansiranje projekata za proizvodnju medijskih sadržaja na jezicima nacionalnih manjina prošao još bolje, budući da je inkasirao gotovo petinu ukupnog iznosa sredstava koje je Ministarstvo odvojilo za konkurs.
RTV Fruška gora i Gradska televizija M su za svoje projekte dobile po 900.000, a Radio Breg Titel 800.000 dinara. Ukupno 2,6 miliona dinara za izveštavanje na slovačkom, odnosno hrvatskom.
SS Turistička televizija 1961 doo je za projekat koji podrazumeva realizaciju medijskih sadržaja na nemačkom jeziku dobila 800.000 dinara, ali je pored toga mreža portala registrovana širom Srbije za izveštavanje na različitim manjinskim jezicima podržana sa još ukupno 7,2 miliona dinara.
Naime, za svoje projekte na manjinskim jezicima firme Portal Ćilim doo Pirot (za izveštavanje na bugarskom) i Omorika i bor doo Užice (za izveštavanje na bošnjačkom) dobili su po 750.000 dinara.
Po 600.000 dobili su izdavači internet medija Šest žica doo Zaječar, Narcis i jorgovan doo Kraljevo, Banatski let 1928 doo Vršac, Talasi Dunava 588 doo Sombor, Vidik sa Cera doo Loznica, Cvet na tisi doo Zrenjanin i Skadarlija 1854 doo Beograd.
Za ukupno 4.200.000 dinara neki od njih će izveštavati na hrvatskom, neki na romskom, makedonskom, ruskom, slovačkom, rumunskom ili bošnjačkom.
Komisija je odlučila i da projekti firmi Hej salaši 1848 doo Bačka Topola, Portal Koštana doo Vranje i Zlatni vir doo Bor zaslužuju po 500.000 dinara – 1.500.000 za tekstove na mađarskom, albanskom i vlaškom.
Kad se podvuče crta, Stijakovićevi mediji su za projekte dobili 10.600.000 dinara od ukupno 60.000.000 dinara koje je Ministarstvo informisanja i telekomunikacija opredelilo za ovaj konkurs.
Jedan od njegovih portala štrpnuo je pride i lepu svoticu na konkursu namenjenom proizvodnji medijskih sadržaja za elektronske medije na Kosovu i Metohiji.
Firma Portal Devič doo, osnivač istoimenog portala, čiji je 100% vlasnik SS Turistička televizija 1961, registrovana je krajem januara ove godine.
Za dva miliona podeliće i „formulu“ sa drugima
Iako se na sajtu portaldevic.rs u vreme trajanja konkursa moglo naći tek dvadesetak najava i saopštenja, komisija je procenila da projekat ovog medija treba podržati sa 1.400.000 dinara.
Kad se ima u vidu koliko je novca svojom mrežom portala uspela da prikupi SS Turistička televizija 1961 doo, onda nije teško zaključiti da nema boljeg kandidata da organizuje seminar pod nazivom „Metodologija unapređenja novinarstva na portalima i rad u onlajn medijima“.
Tako je mislila i komisija, pa je upravo za ovaj projekat Privrednog društva Peto tri 1941 doo Kragujevac, čiji je vlasnik SS Turistička televizija 1961 doo, na konkursu za unapređenje profesionalnih i etičkih standarda inkasirano milion dinara.
Ali to nije sve. Još milion je dobila i Televizija Fruška gora doo, čiji je suvlasnik Radio Fruška gora, i to za projekat „Tri medija, jedan novinar – formula za opstanak lokalnih medija“.
Treba li potcrtavati da ovu formulu očigledno niko ne zna bolje od Stijakovićevih medija, pošto portali u vlasništvu njegove firme SS Turistička televizija 1961 doo, ako je suditi po podacima sa impresuma, upravo tako funkcionišu.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.