Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Istina nije isplativa
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

30. 11. 2022.

Autor: FoNet Izvor: FoNet

Istina nije isplativa

Istina, ozbiljnost i činjenice skoro više nikoga ne zanimaju i u njih nije isplativo ulagati, izjavio je FoNetu glavni urednik novina Nova Ranko Pivljanin i ocenio da se novinarstvo svelo na Don Kihote, kao entuzijaste koji se bore sa vetrenjačama.

Ukazujući da se novinarstvo pomera ka informisanju kroz zabavu, on je u serijalu razgovora Kiosk o medijskoj sceni Srbije predočio da su novinari namerno pokvarili svoju publiku i preusmerili se ka onoj koja traži niže kriterijume.

Prema njegovom uverenju, to bi se donekle moglo popraviti da je istina isplativa i da čitaoci nisu "izgubili kondiciju za čitanje ozbiljnih članaka".

Savremeno novinarstvo ne zavisi samo od političkih, nego i od pritisaka vlasnika medija koji imaju svoje interese, naglasio je Paviljanin.

Kako je objasnio, ako se ti interesi ne uklapaju u kodekse i principe novinarstva, vlasnici medija će prvo žrtvovati novinarske kodekse da bi sačuvali svoje interese, "što je sa neke strane legitmno".

U tabloidima, koje Pivljanin naziva "toaletoidima i blatoidima", izgubila se svaka mera, jer ne služe informisanju, već zbunjivanju, zatamnjivanju stvari i difamaciji ljudi, svemu onom što nije novinarstvo.

Govoreći o pritiscima na medije, on je protumačio da postoji izgrađena matrica i ceo mehanizam pritisaka koji funkcioniše tako što vlast i svi kojima je to u interesu "nahuškaju svoje medijske kerbere" na druge novinare.

Pivljanin napominje da zbog toga on i "osviće na raznim opskurnim portalima kao tajkunski urednik i šolakovski novinar", dok se njegove reči izvlače iz konteksta.

Podseća da su novine Nova "preživele torturu" i da su do pre nekoliko meseci štampane u Hrvatskoj, zbog čega je svaki broj novina morao da bude zaključen do 16 časova, što je bio veliki hendikep u odnosu na konkurenciju.

Izdavanje štampanih medija je u padu, oni izlaze još samo po inerciji i kupuju ih čitaoci stariji od 50 i 60 godina, pa "samo čudom mogu da opstanu", ukazao je Pivljanin.

Prema njegovom viđenju, posrnuće je počelo kada su menadžeri proglasili novine proizvodom, a televizijske emisije formatima, čime su na terminološkoj ravni promenili suštinu novinarskog posla.

Pivljanin ističe da u novinarstvu godine nisu mana ukoliko je čovek zdrav, jer novinari nisu drvoseče kojima je potrebna fizička snaga, već su im potrebni iskustvo i znanje da naprave razliku, i da imaju osećaj za meru.

Kako je ocenio, "danas u medije primaju, da se ne uvrede, decu koja, pošto se novinarstvo pomera ka digitalnim platformama, tamo služe kao utovarne kašike za vesti".

"Ne traže se znanje, obrazovanje i talenat, bitno je izaći u susret famoznoj klikabilnosti, klikadebilnosti, kako god je nazvali", konstatovao je Pivljanin.

Upitan kako komentariše izveštavanje Radiotelevizije Srbije (RTS), on je rekao da u samoj definiciji RTS, kao javnog servisa, stoji njegova suština "koja se ne poštuje u informativnom delu programa".

Smatra da nije problem da RTS, kao javni servis, bude državni medij, već što od kraja osamdesetih godina nastupa kao "partijski servis".

Pivljanin je jednom od opozicionih prvaka rekao da bi, ukoliko ovaj dođe na vlast, voleo da nema telefon glavnog i odgovornog urednika i direktora RTS i da bi tamo mogao da ode samo ako ga pozovu.

Ako jednog dana to doživimo, ima neke nade, zaključio je Pivljanin. 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi