Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Саопштење Асоцијације медија поводом доношења медијских закона
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

31. 07. 2014.

Извор: Асоцијација медија

Саопштење Асоцијације медија поводом доношења медијских закона

Асоцијација медија, највеће пословно удружење штампаних медија, новинских агенција и портала у Србији, подржава ново медијско законодавство, које почива на Медијској стратегији и изражава уверење да би амандманима поједина законска решења могла да буду побољшана.

Асоцијација сматра да је предлагач прихватио најважније сугестије медијске заједнице, као и потребу заштите јавног интереса и фер тржишних услова, у складу са европским стандардима, пре свега у погледу изласка државе из власништва у медијима и преласка са буџетског на пројектно финансирање.

Међутим, Асоцијација указује и на више мањкавости у предложеним решењима, пре свега у одредбама Предлога закона о информисању и медијима о заштити медијског плурализма и члановима Предлога закона о електронским медијима о оглашавању, који су дискриминаторски на штету штампаних медија.

Имајући у виду размере дуготрајне текуће и сутруктурне кризе на медијској сцени, Асоцијација сматра сувишним успостављање законског прага за обједињавање штампаних медија, јер је укрупњавање кључно за њихов опстанак и развој.

Осим тога, Асоцијација сматра неприкладним решења по којима се питањима недозвољеног медијског обједињавања у штампаним медијима бави Министарство културе и информисања, док је за електронске медије тај посао поверен Регулатору за електронске медије.

Асоцијација скреће пажњу да Министарство културе и информисања нема искуство и инструменте да се бави питањима недозвољеног медијског обједињавања и напомиње да су критеријуми "просечно продати тираж" и "слушаност/гледаност" непрецизни, посебно што Предлог закона о информисању и медијима не дефинише ко верификује и доставља податке о томе. Тиме би само и једино требало да са бави Комисија за заштиту конкуренције, став је Асоцијације, која жали што њено инсистирање на таквом решењу предлагач медијских закона није уважио.

Посебно неприхватљивим Асоцијација сматра решење по којем је унакрсно обједињавање између штампаних и електронских медија у надлежности Регулатора за електронске медије. 

Асоцијација жали и што се, у пакету са медијским законима, не усваја и нови Закон о оглашавању, који је неопходно хитно донети, и сматра погрешним и дискриминаторским што је Законом о електронским медијима питање оглашавања регулисано само за електронске медије. Њима је овим законским текстом сада дозвољено и рекламирање алкохола, а добили су и додатно време за оглашавање на тај начин што се самопромоција, хуманитарне кампање и виртуелно оглашавање не рачунају у укупно дозвољено време за оглашавање.

Истовремено, није прецизно регулисано оглашавање на кабловским телевизијама које се реемитују на територији Србије, што је такође, у одсуству новог Закона о оглашавању, на штету штампаних медија.

Као пословно удружење које се доследно противи директном буџетском финансирању медија, Асоцијација сматра да јавни сервиси, ни у прелазном периоду, не би требало да буду буџетски финансирани, већ превасходно из обавезне таксе.

Асоцијација медија апелује на све посланичке групе у Скупштини Србије да озбиљно размотре и амандманима подрже примедбе индустрије штампаних медија и тако допринесу да ови законски текстови буду побољшани.

Асоцијација медија не подржава предложени амандман Удружења новинара Србије да у Закон о информисању и медијима буде унета одредба по којој су издавачи обавезни да пријављују Регистру медија донације из земље и иностранства, јер не разуме њену сврху све док таква обавеза не постоји за државу, компаније у другим областима и остале актере на јавној, друштевној и пословној сцени. Издавачи приватних медија су пословни ентитети за које важе одредјена правила пословања, тајност уговора и пословних односа, осим за пореску управу или у случају кривичне истраге. По истој логици, могло би се тражити и пријављивање података Регистру медија о приходима медија на основу пословних и маркетиншких уговора са страним државним и приватним компанијама, закључених директно и непосредно, без тендера или јавних конкурса. Донатори за трошење својих средстава не могу бити одговорни Регистру медија. Ако они сами не траже објављивање података о донацијама, онда ни држава нема право то да тражи.

Будући да ново медијско законодавство уопште не регулише област нових медија, Асоцијација је уверена да ће  ускоро уследити измене и допуне ових законских текстова и задржава право да током преговора Србије са Европском унијом, посебно о поглављима 23, 8 и 10, предлаже решења у интересу штампаних медија.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси