Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Вербић: Ученици треба да уче о медијској писмености
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

25. 07. 2014.

Извор: Танјуг, Бета, РТВ

Вербић: Ученици треба да уче о медијској писмености

Министар просвете, науке и технолошког развоја Срђан Вербић поручио је данас да се ученици морају оспособити да имају критички став о ономе што читају у медијима, те да би у школама у оквиру свих предмета требало да уче о медијској писмености.

 

На конференцији за медије "Не дај да те спинују", Вербић је истакао да ученици треба да науче да анализирају оно што се појављује у медијима.

"Морамо да оспособимо људе који излазе из школе да имају критички став према томе шта се појављује у медијима, да не читају само један медиј, да анализирају и оно што чују од других и посебно да анализирају оно што они шаљу у тај медијски простор (путем фејсбука или твитера)", казао је министар.

Према његовим речима, живимо у свету у коме информације нису једносмерне ка читаоцима и гледаоцима, већ сви могу на вести да реагују, те да на друштвеним мрежама то све чешће чине младе особе.

"Ми смо одмах у медијима чим реагујемо... а ученици треба да науче разлику између податка и информације и морају да разумеју каква је разлика између чињенице и тумачења", истакао је министар просвете.

Он је нагласио да управо оваква једна кампања може да покаже колико је важно разумети прочитано.

"Желимо да из школа изађу људи који су, између осталог, и медијски писмени. Није битно колико знају, већ како реагују на то што знају, како реагују на оно што мисле да знају и на оно што добијају кроз информације", рекао је Вербић.

Сенли Пинћоти, в.д. директора Канцеларије за демократију и управу у Агенцији Сједињених Америчких Држава за међународни развој, рекла је да та организација подржава пројекте медијског описмењавања, јер је то веома важно за развој демократије у друштву.

Пошто се, према њеним речима, новим технологијама повећава и број информација, неопходно је научити младе како да добију оне проверљиве.

"Медијска писменост важна је за развој критичког мишљења деце, а треба да им помогне да науче како да се понашају у виртуелном свету", казала је она.

Кампању "Не дај да те спинују" осмислила је и реализовала П.Р.А. агенција, а подржала USAID. Победнику наградног конкурса "Не дај да те спинују" Душану Арсовском додељена је награда, а Радио-телевизији Војводине уручена је захвалница као медијском партнеру и активном учеснику кампање.

Циљ је да се подигне свест средњошколаца, али и читавог друштва, о важности критичке конзумације и производње медијских садржаја.

Мултимедијална кампања почела је крајем марта емитовањем духовитих радио и ТВ спотова на локалним и регионалним станицама и телевизијама, објављивањем текстова у регионалним и локалним медијима, а посебно је била значајна он лине кампања.

Током кампање емитовано је шест радио спотова на девет радио станица и пет телевизијских спотова на 10 телевизија.

Променити однос према образовању

Министар просвете, науке и технолошког развоја Срђан Вербић оценио је да образовање у Србији "није толико лоше", већ да ученици нису мотивисани да уче, јер "не знају шта би с тим" кад изађу на тржиште рада.

"Можемо образовање да мењамо, али ако неко ко изађе из школе нема где да се запосли или не може на основу знања које има да оснује фирму, имамо озбиљан мањак мотивације свих у образовном систему да направе корак напред", изјавио је Вербић у интервјуу за Нови магазин.

Упитан о остваривости планова Стратегије образовања до 2020. године, која предвиђа и 35 одсто високообразованих, Вербић је одговорио да је боље да до тог приода Србија добије 25 одсто квалитетно образованих, него трећину високообразованих на уштрб квалитета.

Министар је додао да би стратегијом требало променити сам однос према образовању, односно да уџбеници треба да постану помоћно, уместо јединог средства за учење и да је време да наставници и родитељи схвате да не могу сва деца да уче по истом систему и увек исте ствари.

Он је додао да предавачи морају да буду спремни да стално надограђују своје знање, јер "наставник који није способан да учи са децом није за тај посао".

"Онај ко сваког дана не учи нешто ново за свој посао или је зрео за пензију или је нереалан и неупотребљив. То се односи и на наставнике.

То није професија са гарантованим местом на којем се 40 година прича иста прича", казао је Вербић.

Он је поводом најављеног штрајка синдиката, за 1. септембар, рекао да је то право синдиката, али да су због кризе плате свуда мале, а да се професорске (наставничке) плате у Србији могу поредити са онима у другим земљама.

"Јасно је само да новца ниоткуда нема. Тешко је било шта прогнозирати, али мислим да ћемо се на почетку школске године суочити са ситуацијом да морамо да радимо, чак и ако наш рад није адекватно награђен", казао је Вербић.

Министар је за Нови магазин појаснио да ће се платним разредима само изједначити примања оних који раде исти посао, али на различитом месту. Па би тако наставник математике у основној школи у Београду имао исту плату као неки у унутрашњости.

Вербић је казао и да би Национални оквир квалификација требало да буде донет до краја године, као и да је план да се престане са нострификовањем диплома, већ да се иде на директно признавање диплома.

Упитан да ли би из ове позиције поново прихватио министарско место Вербић је рекао да би, јер је то могућност да се нешто уради, а не само критикује.

"Ако толике године неко прича да не ваља ово и оно, ево прилике да се нешто мења", закључио је Вербић.

 

Коментари (1)

Остави коментар
пет

25.07.

2014.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [нерегистровани] у 12:12

"Medijska pismenost" - nov oblik pismenosti?

Pocetkom decembra 2011. godine "Medija centar" je obavestio javnost da je "Medijski arhiv Ebart" objavio knjigu "O medijskoj pismenosti" Velimira Curgusa Kazimira u okviru projekta sirenja medijske pismenosti (http://www.mc.rs/o-medijskoj-pismenosti.2784.html).

Cudno je da na konferenciji nije ucestvovao autor gore pomenute knjige kako bi ucesnicima i javnosti objasnio znacenje pojma ovog novog oblika pismenosti, koji ce verovatno predstavljati jedan od javnih interesa u ocekivanom Zakonu o javnom informisanju i medijima.

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси