Вести
29. 11. 2013.
Србија има шта да понуди
Враћање поверења у српски производ, конкретни проблеми у домаћој производњи, како наши брендови могу да конкуришу великим светским именима, која све више заузимају наше тржиште, као и како подстаћи производњу и појачати здраву конкуренцију и извоз. То су биле теме јучерашњег форума „Интеракција привреде и медија“, коју је у оквиру своје акције „Партнер Новости“ организовао наш лист у години великог јубилеја - 60 година од објављивања првог броја.
Снага 50 фирми
У београдском хотелу „Метропол“ окупили су се домаћи привредници из 50 предузећа, као и стручњаци из различитих области. Циљ скупа није био упознавање, боље разумевање и унапређење сарадње привреде и медија, већ и развој привреде Србије. Јер, управо је промоција домаћих производа један од начина да се српска економија опорави и изађе из дуготрајне кризе.
Ратко Дмитровић, главни и одговорни уредник и генерални директор Компаније „Новости“, истакао је да наш лист ствара један начин комуникације који ће се претворити у традицију.
Ми смо једине дневне новине које сваког дана имају две стране посвећене економији - нагласио је Дмитровић.
- И сами видите да на тржишту, долази до једног убрзаног погоршања тренда у дневној штампи и потпуног претварања у таблоиде. Ми то нећемо урадити, задржаћемо овај приступ, ову концепцију. Верујте ми да се ту ништа не губи, већ напротив, све више људи препознаје и схвата да оно што је супротно од овога, у уређивачком смислу, није новинарство. Покушаћемо на све могуће начине да отклонимо и оне најмање примесе да неко каже да се ово појавило у новинама само зато што је инцидентно, тиражно. И даље ћемо се темељно и тематски бавити економијом. Са саговорницима, са указивањем на лоше стране, али и предлозима шта би требало да се уради.
Предност штампе
Раде Видаковић, извршни директор маркетинга Компаније „Новости“, рекао је да се у медијима о економији много мање говори, да су испред ње чак и естрадне теме, као и црна хроника, спорт, политика...
- Свесни смо чињенице да нас отворено тржиште излаже великој конкуренцији страних производа и баш због тога је важно да добром сарадњом остваримо тржишну победу - сматра Видаковић.
- Стално смо „бомбардовани“ подацима о порасту корисника интернета и новог начина оглашавања, али један од доказа да овај вид комуникације није преузео водећу позицију, јесте пораст тиража „Новости“ за пет одсто у односу на прошлу годину. Оглашивачи добро знају да би оно што штампани медији објаве на пола стране, у електронским могло да стане у прилог од 30 минута, а то је за ТВ незамисливо, јер објаве трају по минут или два. А реклама много кошта. Сви партнери „Новости“ имаће убудуће нашу подршку, а својим примером желимо да дамо правац осталим медијима да се више баве економским темама и да дају подршку домаћој привреди.
Весна Влатковић, маркетинг и пиар менаџер „А хотела“, у чијем саставу послује и суботички „Пионир“, напомиње да сарадња медија и привреде подразумева градњу узајамне репутације.
Добра сарадња подразумева озбиљан приступ са обе стране - каже Влатковићева.
- Одговорност пиара у привреди је да одлично зна како његов привредни субјект послује и да зна шта је за медије. Важно је и да информација одговара правом стању ствари и да вест буде пласирана тек када се одређени квалитет изгради.
Ако није тако и ако се дела пре времена, то урушава привреду.
Традиција
Латинка Шошић, саветник генералног директора „Инвеј групе“, истиче да је сарадња са озбиљним новинама попут „Новости“ важна, с обзиром на то да међу домаћим писаним медијима таблоиди заузимају све више места, па је све теже да се домаћа јавност објективно информише о ситуацији на домаћем и иностраном тржишту.
Ми смо преко вашег листа имали велику могућност да се представимо и приближимо једном великом броју, надам се, наших будућих потрошача - наглашава Александар Рајевац, генерални директор „Ваљевске пиваре“.
- Ефеката у овом тренутку још нема, то је поступак који мора да траје. Надамо се да ћемо их ускоро процењивати.
И „Викторија група“ подржава сваку иницијативу која настоји да успешне домаће компаније учини значајнијим на тржишту региона и Европе.
Сматрамо да Србија заиста има шта да понуди - брендове и производе из различитих области који имају традицију и квалитет на нивоу који задовољава највише светске стандарде. Наша компанија спада у највеће нето извознике у Србији, а производе пласирамо у 40 земаља широм света, од чега чак 80 одсто укупног извоза одлази у Европску унију - каже Тамара Коштро из „Викторија групе“.
Ефекти акције
У чачанској компанији „Вапекс“ кажу да је акција „Новости“ имала невероватан ефекат. Бранислав Радојичић, маркетинг менаџер ове компаније, каже да су грађани долазили са исечком из „Новости“ и тражили њихове душеке „s dream“. Он каже да их професионалност и озбиљност наше куће подстичу да се везују само за такве медије, јер имају шта да понуде и чиме да се похвале.
Изузетно нам је драго што смо били део акције „Новости“, јер као компанија посвећена очувању српске традиције настојимо да промовишемо најбоље производе из Србије - кажу у „Сомболеду“.
- Наше партнерство са „Вечерњим новостима“ датира из давне 1968. године, када је на конкурсу управо овог дневног листа компанија „Сомболед“ добила своје препознатљиво име.
Гости јучерашњег форума биле су и колеге из најтиражнијег дневног листа у БиХ „Дневни аваз“. Директор маркетинга Ален Кешетовић сматра да су боље везе привреде и медија веома битне, посебно у ситуацији када се економија, а са њом и људи суочавају с великим проблемима.
Звати странце, храбрити наше
Директор пиар агенције „Прагма“ Цвијетин Миливојевић каже да се на промоцију домаће привреде свугде у свету гледа благонаклоно, јер је нормално да свако промовише своје домаће потенцијале.
Код нас се то често сматрало ретроградним и сизифовски је посао - сматра Миливојевић.
- Идеју сличну овој коју данас имају „Новости“ имали су још 1935. године наши сународници који су покренули лист „Своје своме“, а њихов пропагандни слоган је био „Туђа рука свраб не чеше“. Све ово се може применити и данас. Страним инвеститорима треба да омогућимо гостопримство, али би требало да оснажимо наше произвођаче. Новинарском тексту објављеном у „Новостима“ верује се пет до десет пута више него плаћеној реклами или огласу. Код „Новости“ ми се допада што могу да их читају и чобанице на Дурмитору и академици у Београду.
Политичари имају шта да науче
Драгољуб Рајић, директор Уније послодаваца, каже да послодавцима много значи да медији говоре истину о стању у привреди, јер без чињеница и решавања конкретних проблема не могу стићи до напретка.
Они нам помажу да неке ствари које су велика препрека у пословању дођу до Владе Србије, извршне власти и до политичара - сматра Рајић. - Током 2009. и 2010. године, када је млада генерација новинара стигла у „Новости“, они су дошли на праксу у Унију послодаваца Србије и после тога су направили низ текстова и у многим стварима нам помогли. Да су тако долазили политичари и да су имали толико слуха за наше проблеме, не би цело друштво било у овако великој кризи.
Комшије нам не дају да радимо
Власник и директор компаније „Биомелем“ Зоран Илић сматра да је акција „Новости“ изузетно важна, као и да би из ње требало да проистекне једна врста стратешке подршке домаћој привреди.
Желимо да се са домаћим произвођачима ујединимо око оваквих и сличних акција, нарочито око извозних стратегија - рекао је Илић.
- Србија мора да се окрене сопственој производњи. Непрестано губимо економску утакмицу са Хрватском и на то пристајемо. Отворили смо широм свима врата, а ми на хрватско и словеначко тржиште не можемо да уђемо. Без обзира на врхунски квалитет. Хрвати једноставно штите свој бренд.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.