Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Србија има шта да понуди
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

29. 11. 2013.

Аутор: Е. Е. Р. Извор: Вечерње новости

Србија има шта да понуди

Враћање поверења у српски производ, конкретни проблеми у домаћој производњи, како наши брендови могу да конкуришу великим светским именима, која све више заузимају наше тржиште, као и како подстаћи производњу и појачати здраву конкуренцију и извоз. То су биле теме јучерашњег форума „Интеракција привреде и медија“, коју је у оквиру своје акције „Партнер Новости“ организовао наш лист у години великог јубилеја - 60 година од објављивања првог броја.

 

Снага 50 фирми

У београдском хотелу „Метропол“ окупили су се домаћи привредници из 50 предузећа, као и стручњаци из различитих области. Циљ скупа није био упознавање, боље разумевање и унапређење сарадње привреде и медија, већ и развој привреде Србије. Јер, управо је промоција домаћих производа један од начина да се српска економија опорави и изађе из дуготрајне кризе.

Ратко Дмитровић, главни и одговорни уредник и генерални директор Компаније „Новости“, истакао је да наш лист ствара један начин комуникације који ће се претворити у традицију.

Ми смо једине дневне новине које сваког дана имају две стране посвећене економији - нагласио је Дмитровић.

- И сами видите да на тржишту, долази до једног убрзаног погоршања тренда у дневној штампи и потпуног претварања у таблоиде. Ми то нећемо урадити, задржаћемо овај приступ, ову концепцију. Верујте ми да се ту ништа не губи, већ напротив, све више људи препознаје и схвата да оно што је супротно од овога, у уређивачком смислу, није новинарство. Покушаћемо на све могуће начине да отклонимо и оне најмање примесе да неко каже да се ово појавило у новинама само зато што је инцидентно, тиражно. И даље ћемо се темељно и тематски бавити економијом. Са саговорницима, са указивањем на лоше стране, али и предлозима шта би требало да се уради.

Предност штампе

Раде Видаковић, извршни директор маркетинга Компаније „Новости“, рекао је да се у медијима о економији много мање говори, да су испред ње чак и естрадне теме, као и црна хроника, спорт, политика...

- Свесни смо чињенице да нас отворено тржиште излаже великој конкуренцији страних производа и баш због тога је важно да добром сарадњом остваримо тржишну победу - сматра Видаковић.

- Стално смо „бомбардовани“ подацима о порасту корисника интернета и новог начина оглашавања, али један од доказа да овај вид комуникације није преузео водећу позицију, јесте пораст тиража „Новости“ за пет одсто у односу на прошлу годину. Оглашивачи добро знају да би оно што штампани медији објаве на пола стране, у електронским могло да стане у прилог од 30 минута, а то је за ТВ незамисливо, јер објаве трају по минут или два. А реклама много кошта. Сви партнери „Новости“ имаће убудуће нашу подршку, а својим примером желимо да дамо правац осталим медијима да се више баве економским темама и да дају подршку домаћој привреди.

Весна Влатковић, маркетинг и пиар менаџер „А хотела“, у чијем саставу послује и суботички „Пионир“, напомиње да сарадња медија и привреде подразумева градњу узајамне репутације.

Добра сарадња подразумева озбиљан приступ са обе стране - каже Влатковићева.

- Одговорност пиара у привреди је да одлично зна како његов привредни субјект послује и да зна шта је за медије. Важно је и да информација одговара правом стању ствари и да вест буде пласирана тек када се одређени квалитет изгради.

Ако није тако и ако се дела пре времена, то урушава привреду.

Традиција

Латинка Шошић, саветник генералног директора „Инвеј групе“, истиче да је сарадња са озбиљним новинама попут „Новости“ важна, с обзиром на то да међу домаћим писаним медијима таблоиди заузимају све више места, па је све теже да се домаћа јавност објективно информише о ситуацији на домаћем и иностраном тржишту.

Ми смо преко вашег листа имали велику могућност да се представимо и приближимо једном великом броју, надам се, наших будућих потрошача - наглашава Александар Рајевац, генерални директор „Ваљевске пиваре“.

- Ефеката у овом тренутку још нема, то је поступак који мора да траје. Надамо се да ћемо их ускоро процењивати.

И „Викторија група“ подржава сваку иницијативу која настоји да успешне домаће компаније учини значајнијим на тржишту региона и Европе.

Сматрамо да Србија заиста има шта да понуди - брендове и производе из различитих области који имају традицију и квалитет на нивоу који задовољава највише светске стандарде. Наша компанија спада у највеће нето извознике у Србији, а производе пласирамо у 40 земаља широм света, од чега чак 80 одсто укупног извоза одлази у Европску унију - каже Тамара Коштро из „Викторија групе“.

Ефекти акције

У чачанској компанији „Вапекс“ кажу да је акција „Новости“ имала невероватан ефекат. Бранислав Радојичић, маркетинг менаџер ове компаније, каже да су грађани долазили са исечком из „Новости“ и тражили њихове душеке „s dream“. Он каже да их професионалност и озбиљност наше куће подстичу да се везују само за такве медије, јер имају шта да понуде и чиме да се похвале.

Изузетно нам је драго што смо били део акције „Новости“, јер као компанија посвећена очувању српске традиције настојимо да промовишемо најбоље производе из Србије - кажу у „Сомболеду“.

- Наше партнерство са „Вечерњим новостима“ датира из давне 1968. године, када је на конкурсу управо овог дневног листа компанија „Сомболед“ добила своје препознатљиво име.

Гости јучерашњег форума биле су и колеге из најтиражнијег дневног листа у БиХ „Дневни аваз“. Директор маркетинга Ален Кешетовић сматра да су боље везе привреде и медија веома битне, посебно у ситуацији када се економија, а са њом и људи суочавају с великим проблемима.

Звати странце, храбрити наше

Директор пиар агенције „Прагма“ Цвијетин Миливојевић каже да се на промоцију домаће привреде свугде у свету гледа благонаклоно, јер је нормално да свако промовише своје домаће потенцијале.

Код нас се то често сматрало ретроградним и сизифовски је посао - сматра Миливојевић.

- Идеју сличну овој коју данас имају „Новости“ имали су још 1935. године наши сународници који су покренули лист „Своје своме“, а њихов пропагандни слоган је био „Туђа рука свраб не чеше“. Све ово се може применити и данас. Страним инвеститорима треба да омогућимо гостопримство, али би требало да оснажимо наше произвођаче. Новинарском тексту објављеном у „Новостима“ верује се пет до десет пута више него плаћеној реклами или огласу. Код „Новости“ ми се допада што могу да их читају и чобанице на Дурмитору и академици у Београду.

 Политичари имају шта да науче

Драгољуб Рајић, директор Уније послодаваца, каже да послодавцима много значи да медији говоре истину о стању у привреди, јер без чињеница и решавања конкретних проблема не могу стићи до напретка.

Они нам помажу да неке ствари које су велика препрека у пословању дођу до Владе Србије, извршне власти и до политичара - сматра Рајић. - Током 2009. и 2010. године, када је млада генерација новинара стигла у „Новости“, они су дошли на праксу у Унију послодаваца Србије и после тога су направили низ текстова и у многим стварима нам помогли. Да су тако долазили политичари и да су имали толико слуха за наше проблеме, не би цело друштво било у овако великој кризи.

Комшије нам не дају да радимо

Власник и директор компаније „Биомелем“ Зоран Илић сматра да је акција „Новости“ изузетно важна, као и да би из ње требало да проистекне једна врста стратешке подршке домаћој привреди.

Желимо да се са домаћим произвођачима ујединимо око оваквих и сличних акција, нарочито око извозних стратегија - рекао је Илић.

- Србија мора да се окрене сопственој производњи. Непрестано губимо економску утакмицу са Хрватском и на то пристајемо. Отворили смо широм свима врата, а ми на хрватско и словеначко тржиште не можемо да уђемо. Без обзира на врхунски квалитет. Хрвати једноставно штите свој бренд.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси