Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Колико таблоиди утичу на јавно мњење
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

09. 10. 2013.

Аутор: Живојин Цветковић Извор: Политика

Колико таблоиди утичу на јавно мњење

У ТВ Ревији од 4. октобра објављен је интервју са Љубицом Гојгић, новинарком ТВБ 92, под насловом: „Проблем је када друштво постане таблоидно”.

Слажем се са изјавом да таблоиди постоје свуда у свету, али до данас нисам чуо да је неко друштво, било где у свету, постало таблоидно. Наравно, ни ово наше, без обзира на стање у којем се налазимо и ми и таблоидно новинарство.

Читајући с пажњом интервју, закључио сам да је поента била да се прикаже критички осврт на стање које влада на политичкој сцени Србије и понашање наших политичара. Навешћу неколико примера. На питање аутора интервјуа: „Како избегавају да дају јасне одговоре”, госпођа Гојгић изјављује: „То је нешто што се тренира. Новинар се труди да врати саговорника на тему, и то је једна лепа игра, лепота нашег посла, додатни део у којем ја уживам. Нормални људи се пре и после интервјуа понашају нормално и кад нису сасвим задовољни, уколико је сачуван ниво пристојности одлазе у добром духу из редакције...”

Било је речи и о утицају таблоидних новинара на формирање јавног мњења. О том питању госпођа Гојгић изјављује: „Таблоиде не пуне њихови новинари, већ политичари који су од овог нашег друштва направили таблоидну сцену. Проблем је када друштво постане таблоидно. Постоји константна жеља политичара да се допадају јавности, а један од начина комуникације са јавношћу је преко медија.”

За убеђивање јавног мњења користе се готово сви медији, наравно, и штампани, затим електронски, радио и телевизија, маркетиншке агенције, агенције за истраживање јавног мњења, владине, невладине и друге организације.

Улога таблоидних медија у креирању јавног мњења је занемарљива. Таблоидне новине, било коју вест да објаве, макар ког сензационалистичког карактера, она је само за краткотрајну употребу, макар се и неколико дана понављала.

Манипулација јавног мњења захтева поступак и процес са вишемесечним деловањем. Најповољнији медиј за манипулацију јавног мњења је телевизија.

Због тога је политичари радо и обилато користе, учествујући у стандардним и нестандардним и информативним емисијама, где на пристрастан начин интерпретирају одређене догађаје, који су у корист постизања одређених личних циљева.

Често се то остварује са унапред припремљеним сценаријем за одговарајућу ТВ емисију, уз прецизно пробране чињенице, изјаве одређених јавних личности, позитивне или негативне конотације (према потреби), а сугестивно вођеним разговором ствара се могућност пласирања информације, како би гледаоца програма убедио у оно што се желело постићи. Такве могућности нема ниједан други медиј.

С обзиром на професионалну делатност саговорнице интервјуа, као вишегодишњег ТВ новинара, за јавност би знатно корисније и занимљивије било да је више говорила о методама спиновања које се примењују на многим ТВ програмима наших ТВ станица.

 

 

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси