Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Партије не смеју да имају плаћене термине на телевизији
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

23. 01. 2012.

Извор: Блиц

Партије не смеју да имају плаћене термине на телевизији

Странке годинама крше закон некажњено



ТВ станице су претходних године кршиле закон када су партијама пред изборе изнајмљивали термине у трајању и од сат времена, тврде домаћи стручњаци.

Закон о оглашавању јасно предвиђа да ЕПП блок може да траје најдуже 12 минута на приватним телевизијама и шест на РТС, а другачије није предвиђено ни за време кампања.

Према подацима агенције „АГБ Нилсен“, грађани Србије су у предизборној кампањи за парламентарне изборе 2008. били принуђени да гледају изнајмљене термине у трајању од чак десет дана, а пред последње председничке укупно три дана и 10 сати.

Уместо редовног програма, приказивани су партијски спотови и митинзи, а врхунац су биле завршне конвенције које су емитоване последњег дана пред предизборну тишину.

Бојан Клачар из Цесида каже за „Блиц“ да овакво страначко рекламирање нема упориште у Закону о оглашавању, као и да га је РРА прекршла упућивањем обавезујућих упутстава комерцијалним телевизијама.

- РРА је телевизијским станицама дозвољавала 120 минута дневно изнајмљених термина за парламентарне избора, а за председничке 90. Приватни емитери су то добро искористили, мада се тиме кршио закон и озбиљно нарушавао телевизијски програм. Иако ми нисмо генерално против политичког маркетинга, време је да се у медијима током кампања уведе неки ред који неће озбиљније нарушавати програмску шему, као што је то било до сада - каже Клачар и додаје да се закон кршио и када су објављивани страначки спотови без потписа аутора, као и када су се током рекламирања „блатили“ политички противници.

Процењује се да су велике партије у предизборној кампањи само за рекламирање на ТВ станицама издвајале између два и три милиона евра, а да их је секунда политичког маркетинга на телевизијама са националном фреквенцијом коштала у просеку од чак 10.000 динара.

Термини од по пола сата или 45 минута изнајмљују се углавном преко агенција и секунда такве врсте страначког рекламирања је нешто јефтинија.

Немања Ненадић из организације „Транспарентност Србија“ наводи да нема сумње да се и у овом случају ради о класичном ЕПП.

- Ако су у питању изнајмљени термини, јасно је да је реч о оглашавању, без обзира на то да ли се промовише детерџент или политичка партија. Телевизијски програми су током кампања обиловали оваквим садржајима, и то је толерисано, иако није у складу са законом. На овај начин су ТВ станице озбиљно реметиле своју програмску шему и концепт на основу ког су добили фреквенцију. Мислим да би овај сегмент маркетинга недвосмислено требало уредити законом - каже за „Блиц“ Ненадић.

Антрфиле : РРА: Нико се не буни

Горан Караџић, заменик председника Савета РРА, наводи за „Блиц" да су упутства која су до сада давали квалитетно рађена.

- На плаћене термине нисмо гледали као на ЕПП, већ као на продукцију. Можда смо заиста погрешили, али ниједна партија, нити невладина организације се није побунила због тога. Ако добијемо такву врсту приговора, о томе ћемо расправљати унутар Савета. Не желимо да кршимо закон - каже Караџић.

Наташа Латковић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси