Вести
12. 08. 2010.
Новинарство као заморче
Медији Хоће ли наш ритуал, потреба и јутарње задовољство уз кафу – новине и даље само коштати на киоску али не и на Интернету?
Судећи према одговору америчке штампе на потез „Тајмса”, који је крајем јуна почео да наплаћује за свој онлајн садржај, издавачи не журе да копирају британски лист и уведу ову ризичну новину.
– Не намеравамо да наплаћујемо приступ нашем сајту – објашњава за „Политику” Сем Медис, заменик извршног уредника најтиражнијих америчких новина „Ју-Ес-Еј тудеј”.
– Можемо да опстанемо онако како послујемо сада, значи од продаје штампаних издања и прихода од реклама, како оних у штампи тако и оних на нету. Ипак, како додаје Медис, уредништво пажљиво посматра шта се дешава код конкуренције и тражи најбољи модел за привлачења већег броја читалаца и оглашивача. И поред тога што се бројни листови жале на пад тиража, „Ју-Ес-Еј тудеј” нема проблема са губитком читалаца. Просечан тираж им је у априлу био 1,8 милиона примерака, док је сајт дневно посећивао 2,1 милион корисника. Број оних који су у јуну посећивали њихове стране на Интернету скочио је за 26 одсто.
– То ипак не значи да ћемо седети скрштених руку. У ствари, неке мање, локалне новине из корпорације која издаје „Ју-Ес-Еј тудеј”, „Ганет”, експериментишу са наплатом онлајн садржа, али нама то није интерес.Охрабрујуће за људе из новина је и то што је „Ју-Ес-Еј тудеј” пре неколико месеци креирао апликацију за читање свог електронског издања на ајподу и да за ову услугу уопште нису морали да наплаћују јер све време имају спонзора. Иако су у почетку веровали да ће после неколико месеци морати да промене правила, у међувремену им се јавило још спонзора тако да „Ју-Ес-Еј тудеј” на ајподу остаје бесплатан.
– Веб постоји само петнаест година, а штампа вековима, и уопште није тако критично као што многи говоре јер ћемо пронаћи неки модел пословања. Сада смо сви у медијима део једног великог експеримента и нико не зна како ће се он завршити. Најтиражнији лист у Охају и један од двадесет највећих листова у САД „Плејн дилер” такође не планира да као „Фајненшел тајмс” и „Волстрит џорнал” од својих онлајн корисника затражи новац за претплату.
– Колико је мени познато, не планирамо да почнемо да наплаћујемо за наш садржај на Интернету. Тренутна стратегија је да привучемо још више читалаца на сајт – објашњава за наш лист Елизабет Саливан, уредница стране са коментарима у овим новинама.„Плејн дилер” је још један пример успешног пословања а истраживања су показала да је успео да у већој мери привуче потенцијалне читаоце односно потенцијално тржиште него листови у Њујорку, Чикагу, Бостону...
– Очигледно је да људи мењају начин на који долазе до вести, али на нама је да сада видимо како да дођемо до новог тржишта и искористимо нове технологије.Претплата не улази на веб на велика врата, слажу се наши саговорници, али експеримент још траје.
Ј. Стевановић
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.