Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Новинарство као заморче
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

12. 08. 2010.

Извор: Политика

Новинарство као заморче

Медији Хоће ли наш ритуал, потреба и јутарње задовољство уз кафу – новине и даље само коштати на киоску али не и на Интернету?



Судећи према одговору америчке штампе на потез „Тајмса”, који је крајем јуна почео да наплаћује за свој онлајн садржај, издавачи не журе да копирају британски лист и уведу ову ризичну новину.

– Не намеравамо да наплаћујемо приступ нашем сајту – објашњава за „Политику” Сем Медис, заменик извршног уредника најтиражнијих америчких новина „Ју-Ес-Еј тудеј”.

– Можемо да опстанемо онако како послујемо сада, значи од продаје штампаних издања и прихода од реклама, како оних у штампи тако и оних на нету. Ипак, како додаје Медис, уредништво пажљиво посматра шта се дешава код конкуренције и тражи најбољи модел за привлачења већег броја читалаца и оглашивача. И поред тога што се бројни листови жале на пад тиража, „Ју-Ес-Еј тудеј” нема проблема са губитком читалаца. Просечан тираж им је у априлу био 1,8 милиона примерака, док је сајт дневно посећивао 2,1 милион корисника. Број оних који су у јуну посећивали њихове стране на Интернету скочио је за 26 одсто.

– То ипак не значи да ћемо седети скрштених руку. У ствари, неке мање, локалне новине из корпорације која издаје „Ју-Ес-Еј тудеј”, „Ганет”, експериментишу са наплатом онлајн садржа, али нама то није интерес.Охрабрујуће за људе из новина је и то што је „Ју-Ес-Еј тудеј” пре неколико месеци креирао апликацију за читање свог електронског издања на ајподу и да за ову услугу уопште нису морали да наплаћују јер све време имају спонзора. Иако су у почетку веровали да ће после неколико месеци морати да промене правила, у међувремену им се јавило још спонзора тако да „Ју-Ес-Еј тудеј” на ајподу остаје бесплатан.

– Веб постоји само петнаест година, а штампа вековима, и уопште није тако критично као што многи говоре јер ћемо пронаћи неки модел пословања. Сада смо сви у медијима део једног великог експеримента и нико не зна како ће се он завршити. Најтиражнији лист у Охају и један од двадесет највећих листова у САД „Плејн дилер” такође не планира да као „Фајненшел тајмс” и „Волстрит џорнал” од својих онлајн корисника затражи новац за претплату.

– Колико је мени познато, не планирамо да почнемо да наплаћујемо за наш садржај на Интернету. Тренутна стратегија је да привучемо још више читалаца на сајт – објашњава за наш лист Елизабет Саливан, уредница стране са коментарима у овим новинама.„Плејн дилер” је још један пример успешног пословања а истраживања су показала да је успео да у већој мери привуче потенцијалне читаоце односно потенцијално тржиште него листови у Њујорку, Чикагу, Бостону...

– Очигледно је да људи мењају начин на који долазе до вести, али на нама је да сада видимо како да дођемо до новог тржишта и искористимо нове технологије.Претплата не улази на веб на велика врата, слажу се наши саговорници, али експеримент још траје.
Ј. Стевановић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси