Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Најисплативија је реклама у дневним новинама
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

07. 08. 2010.

Извор: Политика

Најисплативија је реклама у дневним новинама

Новац уложен у маркетинг у штампи оглашивачу се враћа петоструко.

– У свету у порасту број дневних листова. Дневне новине у класичном штампаном издању не само да опстају упркос електронским медијима и економској кризи, већ их је све више  током 2009. године у свету број дневних листова повећан је за 1,7 одсто и достигао је цифру од 12.477 дневника.

Представници Светске асоцијације новина и новинских издавача на конференцији одржаној у Куала Лумпуру истакли су да новине у свету свакодневно чита 1,7 милијарди читалаца или 25 одсто популације одраслих људи. Када се овој бројци дода и број читалаца периодичних листова онда добијемо резултат да новине и магазине чита преко 37 одсто одраслих становника планете, саопштено је из Асоцијације медија Србије.

На скупу је изнет и занимљив податак из истраживања које је за своје потребе компанија „Мајкрософт” спровела у Великој Британији. Подаци из овог истраживања говоре да свака фунта потрошена за новинско оглашавање доноси 5 фунти прихода док огласи емитовани у оквиру ТВ програма доносе 2,2 фунте, а у онлајн варијанти 3,4 фунте прихода.

Представници Светске асоцијације новина и новинских издавача на поменутој конференцији истакли су и то да су новински издавачи широм света успели да у значајној мери амортизују последице економске кризе када је реч о укупно продатим тиражима. Тако су забележили минимални пад продаје од 0,8 одсто уз чињеницу да је у свету свакодневно продавано око 517 милиона примерака дневних новина. С друге стране, ако се узму у обзир подаци за протеклих пет година онда новински издавачи бележе пораст продатих примерака од чак 5,7 процената. Што се тиче 2010. године, прогноза је повољна новински издавачи могу очекивати просечан пораст прихода од огласа за 3,5 посто. Наравно, предњачиће Азија са процентом од 5,8 одсто, а за њом Европа са порастом огласних прихода од 2,2 одсто. Овим ће и дефинитивно бити заустављен негативан тренд у овој области.

Најплодније тло за дневне листове, односно пет највећих новинских тржишта на свету су Индија (са просеком од 110 милиона продатих примерака дневно), затим Кина (109 милиона), Јапан (са продајом од 50 милиона дневних примерака), УСА (46 милиона), а на петом месту је Немачка (20 милиона). Постоји и податак да међу сто највећих дневних листова на свету чак 67 стиже из Азије.

В. М. Д.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси