Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Коалиција за слободу медија: Да ли МИТ сматра да су предложене измене Закона о оглашавању у складу са Медијском Стратегијом?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

16. 10. 2024.

Аутор: Коалиција за слободу медија Извор: Коалиција за слободу медија

Коалиција за слободу медија: Да ли МИТ сматра да су предложене измене Закона о оглашавању у складу са Медијском Стратегијом?

Коалиција за слободу медија упутила је допис ресорном министру Дејану Ристићу, у петак 11. октобра са питањем да ли је нацрт закона о оглашавању усклађен са Медијском стратегијом.

Министарство унутрашње и спољне трговине које је надлежно за Закон о оглашавању је током дискусије на округлом столу изнело став да су законске одредбе апсолутно усклађене са Медијском стратегијом, те да су се у том погледу консултовали са Министарством информисања и телекомуникација.

Ипак, након извршеног увида у нацрт Закона о оглашавању приметили смо да ни по једној тачки није усклађен са Стратегијом развоја система јавног информисања у Републици Србији за период од 2020 до 2025. године (Медијска стратегија).

Кључне теме које нису усклађене, односно нема специфичне разраде у изменама и допунама закона су:

Мера 2.2 – Утврђени мерљиви критеријуми за одређивање прагова дозвољене медијске концентрације и ризика по медијски плурализам, поред удела у гледаности, слушаности и тиражу,

Мера 2.3 – Смањен и учињен транспарентним утицај државе на медијском тржишту, како би постојали једнаки тржишни услови за све медије, с посебним освртом на проблеме у вези са оглашавањем, органа јавне власти и привредних друштава, којима је држава већински власник или их већински финансира,

Мера 2.4 – Створени равноправни услови на тржишту пружалаца и дистрибутера аудио-визуелних медијских услуга,

Мера 2.5 – Створено подстицајно окружење за развој медијског тржишта,

Мера 2.6 – Створени услови да саморегулација и корегулација заживе у пуном обиму” предвиђа успостављен делотворан систем корегулације унутар кога су јасно постављене улоге органа јавне власти (Министарство културе и информисања и Министарство трговине, туризма и телекомуникација), регулаторних тела (РЕМ) и учесника на медијском тржишту и

Мера 4.7 – Повећана медијска видљивост и недискриминаторно извештавање медија о женама и осетљивим друштвеним групама.

Подсећамо да је договор постигнут између представника медијске заједнице, некадашње премијерке и представника Министарства информисања и телекомуникација уз покровитељство ОЕБС, подразумевао координацију са ресорним министарствима у погледу питања која су битна за имплементацију Медијске стратегије.

Упркос томе, медијска заједница и предлози у односу на процес израде Закона о оглашавању су упорно игнорисани од стране Министарства унутрашње и спољне трговине.

Закључак је да мере и активности из Медијске стратегије које се тичу оглашавања нису испоштоване од стране Министарства унутрашње и спољне трговине.

Коалицију за слободу медија чине: Асоцијација медија, Асоцијација онлајн медија (АОМ), Независно друштво новинара Војводине (НДНВ), Независно удружење новинара Србије (НУНС), Пословно удружење Асоцијација локалних и независних медија „Локал Прес“, Фондација Славко Ћурувија и ГС КУМ Независност. 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси