Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Opet najviše novca medijima bliskim vlasti
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

26. 05. 2020.

Autor: N. Kovačević Izvor: Danas

Većina lokalnih samouprava u užičkom kraju raspodelila budžete za sufinansiranje medijskih projekata

Opet najviše novca medijima bliskim vlasti

Pre uvođenja vanrednog stanja, iznos od 17 miliona dinara iz užičkog budžeta je dodeljen medijima za sufinansiranje 27 projekata.

Osim u Užicu, novac je raspodeljen u Kosjeriću, Požegi i Bajinoj Bašti, ali ne i u Arilju i Čajetini.

Konkurs u Arilju je raspisan 17. januara i završen je 6. februara. Međutim, komisija nije raspodelila budžetska sredstva, iako je bila u obavezi da to uradi u roku od 90 dana od završetka konkursa. Gorica Petrović, načelnica Opštinske uprave u Arilju, kaže da se sa time kasni, zbog potrebe da učesnici konkursa kompletiraju dokumentaciju, ali i zbog uvođenja vanrednog stanja, te da očekuje da će komisija to uraditi za dvadesetak dana.

– Obustavili smo postupak jer smo, kao i svi u državi, a po uvođenju vanrednog stanja, dobili nalog Ministarstva finansija o prioritetima plaćanja, a to su plate i socijalna davanja, kaže za Danas Petrović. Ona je dodala da je isto Ministarstvo, po ukidanju vanrednog stanja, uputilo novi dopis kojim je naložilo nastavak redovnih budžetskih plaćanja.

U Čajetini je konkurs završen 6. marta ali, kako je nekoliko dana kasnije uvedeno vanredno stanje, komisija nije formirana. U toj lokalnoj samoupravi navode da nije istekao rok od 90 dana od završetka konkursa i da će u tom periodu raspodeliti novac.

Kao i ranijih godina, najveći deo medijskog budžeta u Užicu je dodeljen medijima koji podržavaju vlast ili izbegavaju da kritički preispituju njen rad.

Neki od njih su postali lokalni informativno-propagandni servisi, pa i servisi sa regionalnim predžnakom, jer novac dobijaju i iz budžeta drugih gradova u užičkom regionu i beleže svaki korak predstavnika vlasti i vladajućih stranaka.

Njihovi prilozi, posebno video sadržaji, objavljuje se na zvaničnim internet stranicama i društvenim mrežama lokalnih samouprava.

Iako komisije, na čije sastave takođe ima primedbi, formalno i „transparentno“ obave svoj deo posla, javna je tajna da političari „tajno“ odlučuju ko će koliko novca dobiti.

Oni to, naravno, demantuju, a vlasnici „podmirenih“ medija o tome ćute, kao i oni koji dobiju manje iznose, jer ne žele sukobe sa političarima. Ponovo su svi mediji u gradu dobili novac, u pojedinačnim iznosima od 50.000 do 4,3 miliona dinara.

Na užički konkurs prijavilo se 48, a sa 17 miliona dinara je podržano 27 projekata. Najveći deo – 4.350.000 dinara je pripao užičkoj TV5. Kako je vlasnik te televizije istovremeno i vlasnik radija (Radio San), čija su dva projekta podržana sa 1,8 miliona, to je suma od 6.150.000 dinara.

Čačanskoj TV Lav, čije sedište je nekada bilo u Užicu, a za koju se spekuliše da je po osnovu vlasničkih udela bliska naprednjacima i da se to preslikava na njen uređivački koncept, pripalo je 2,4 miliona dinara.

 

RINA je dobila 900.000, Glas zapadne Srbije 400.000 i „4N studio“ 300.000 dinara, a vlasnici tih čačanskih portala dovode se u najbliže srodničke veze, na šta upućuju njihova identična prezimena i adrese sedišta tih medija, koji takođe beleže sve izjave i planove ljudi na vlasti.

Najstariji užički nedeljnik „Vesti“ je podržan sa milion dinara, koliko je za dva projekta dobila Radio Luna. TV Požega, koja je bliska vlasti i na šta godinama ukazuje udruženje građana Inicijativa za Požegu, dobila je 900.000, a Radio Požega 200.000 dinara.

Užički portal Oglasna tabla, koji je deo agencije „DN Concept Marketing“ i čiji vlasnik je, kao odbornik, bio deo vladajuće koalicije i zaposlio se u lokalnom javnom preduzeću, dobio je 600.000 dinara. Užička agencija Zoomue je podržana sa 400.000 dinara, a sa istim iznosom Užičani će finansirati beogradski tabloid Alo.

Produkciji Ključ iz Vrnjačke Banje, koja će svoje priloge emitovati na Studiju B, dodeljeno je 300.000 dinara.

Portali Užičanstveno, Glas nacije iz Zemuna i Zlatiborske novine, čiji osnivač je firma „Public Media Communications“ iz Beograda, podržani su sa po 250.000 dinara.

Beogradski Info 24, koji će svoj projekat, kako je navedeno, emitovati takođe na Studiju B, ali i na TV Info 24 i TV Klik, potom Zlatiborski 106 radio iz Kosjerića, portali Užičkarepublikapress, TV Priboj i SOS kanal plus su dobili po 200.000 dinara. Prvi radio je dobio 150.000, a portal Užicemedia 100.000 dinara.

Ubedljivo najmanji iznos od 50.000 dinara, pripao je portalu Užičke nedelje, novinama koje se ne libe da kritikuju vlast. Toni Stanković, vlasnik novina, kaže za Danas, da najviši predstavnici užičke vlasti od 2006. godine, na sve načine i otvoreno pokušavaju da uguše taj medij.

– Na konkursima nam ne odobre ili nam dodele mizerne i poražavajuće iznose. Očigledno je da, poslednjih 15 godina, lokalne vlasti ne trpe Užičku nedelju, nezavisne medije i pokušavaju na sve načine da unište slobodu mišljenja, dodaje naš sagovornik. On ističe da se „poslednjih godina osnivaju sajtovi samo sa jednim administratorom i da podržavaju vlast da bi iz budžeta dobili po nekoliko stotina hiljada dinara, a da tradicionalni mediji, dobijajući po nekoliko miliona dinara u Užicu i drugim gradovima u regionu, životare“ i kako navodi „vežu konja gde im gazda kaže“.

– Sve to nema nikakve veze sa novinarstvom, poručuje vlasnik Užičke nedelje koja je, zbog finansijskih i drugih problema, prinuđena da izlazi dvonedeljno.

Medijski budžeti

Za medijske projekte u ovoj godini, Čajetina je izdvojila 16 miliona dinara, što je samo milion manje od nekoliko puta većeg Užica, Požega 7,5, Bajina Bašta sedam, a Kosjerić i Arilje po milion i po dinara.

 

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi