Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Srbija ima 2.357 registrovanih medija
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

10. 10. 2019.

Autor: FoNet Izvor: RTV

Srbija ima 2.357 registrovanih medija

Srbija ima 2.357 registrovanih medija, što je mnogo za medijsko tržište, a poverenje u medije opada, izjavio je danas predstavnik Ipsos stratedžik marketinga Srđan Bogosavljević na skupu "Prava mera medija 2.0".

"Malo je zemalja sa ovoliko medija, a teško je zamisliti da postoji zemlja sa manje novca po medijskoj jedinici", naglasio je Bogosavljević.

On je istakao da, osim medija na internet platformama, raste i broj štampanih medija, kojih je sada 911.

Bogosavljević je ukazao da je televizija i dalje glavni izvor informacija, dok u Srbiji i Grčkoj ljudi imaju poverenje i u društvene mreže.

On je rekao da medijsko tržište u Srbiji vredi oko 400 miliona evra, a da oko 100 miliona odlazi na javne servise, te da je malo onih koji su na dobitku, ali je veliki broj gubitaša i medija koji posluju na nuli.

Bogosavljević je istakao da prihodi od oglašavanja rastu, ali da ostali prihodi - poput donacija i prodaje - stagniraju, dok su prihodi porasli za 6,3 odsto, a rashodi 14,2 odsto.

On je naglasio da malo medija dobro targetira svoju publiku i da je važno reći da je Srbija zemlja starih i su se promenile i starosne granice kada je reč o internetu i da su to kupci i potrošači medija.

Šef Irex u Srbiji Evan Trač rekao je novinarima pre skupa da je važno da se ojača medijski sistem, da nezavisni mediji moraju da promene svoju biznis strategiju, ali da je mnogo ekonomskih i političkih izazova pred medijima, a da oni moraju da se prilagode novim okolnostima - poput digitalizacije.

Predsednica Irex Kristin M. Lord rekla je novinarima da je cilj da se pomogne medijima u Srbiji kako bi bili transparentniji i tržišno orijentisaniji.

Ona je na otvaranju skupa poručila kako medijsko tržište treba da bude transparentnije jer će to pomoći da se u medijima čuju različite strane i da se prave objektivne vesti.

 Po njenoj oceni, postoji svest o tome da pritisci na medije dolaze i sa političke i sa ekonomske strane, a da je istovremeno, prema merenjima slobode medija, evidentan pad Srbije.

Direktorka ANEM Izabela Brnaković rekla je da je današnji skup važan, zbog pokušaja da se u merenje medija uvede neka vrsta standardizacije.

 

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi